Berichtje voor Quint08

SLAPELOZE NACHTEN

heb ik op dit moment

Morgen heb ik de echo en ik ben o zo zenuwachtig, zal alles wel in orde zijn, en klopt alles (letterlijk en figuurlijk). Ik hoop zo dat het in orde is. Ik ga er stiekem wel vanuit (erg he) maar ik realiseer me zo goed dat er van alles kan gebeuren. Ik droom er ook heel erg van, dat ik een miskraam krijg (ik denk dat ik dat bijna elke avond droom) of dat de mensen in het ziekenhuis niet mee willen werken ( dus weinig cotroles en alleen maar verschillende artsen) ja ik ben er ook s nachts mee bezig. Nou misschien word ik vanaf morgen wat rustiger, ik mag gelijk om 9 uur dus dan hoeven we niet zo lang te wachten (ik weet ik sta helemaal de trillen morgen mijzelf kennende) Manlief gaat natuurlijk ook mee en hij kan beter het woord houden want bij mij komt er toch niks zinnigs uit. Na de echo kan ik weer normaal doen.

We hebben toch besloten om het voor ons te houden, onze afspraak was dat we na de echo het aan de familie zouden vertellen en over een paar weken aan de rest, deze keer hebben we ook totaal de behoefte niet om het al aan andere te vertellen, ik denk dat dat komt omdat ik geen zin heb in de reacties (nou kijken of het deze keer wel goed blijft gaan enzo) alsof ze geen vertrouwen meer in je hebben.

Degene die al aan het suggeren was dat ik zwanger was, die had het even verzonnen. Leuk he dat soort mensen. Baalde er echt ontzettend van. Zeker voor ons is het heel anders dan bij andere mensen.

Hoe loopt het bij jullie??? En wanneer hebben jullie de echo???? En voor degene die nu in de spannende week misschien zit voor de NOD????

Gr.

Hey meiden,

thanks dat ik even lekker met jullie mee mag kletsen, al voelt het wel een beetje raar, als niet-zwangere op het septemberforum!!!

Quint08, ik voel zó met je mee. Meid, wat hoop ik voor je dat morgen alles goed is bij de echo. Hopelijk geeft het je een beetje rust en haalt goed nieuws  het de ergste spanning weg.  Ik duim voor je!!!!!!

Sas, ook ik herken het, iedereen om je heen verwacht al snel weer een nieuwe zwangerschap, na wat je hebt meegemaakt. Wij twijvelen ook nog wanneer we het zouden  vertellen, mocht ik weer zwanger zijn. Bij ongeveer 12 wkn zwangerschap zou een gespecialieerde gyn (VU Amsterdam) kunnen uitsluiten of het kindje ook weer een neuraal buisdefect zou kunnen hebben. We hebben daar toch een verhoogd risico op.... Dus liefst zou ik willen wachten tot na de 12 weken.

Keesje77 en Quint08, bij beide zwangerschappen had ik ook last van een lage bloeddruk (50/110). Veel duizelig en licht in mijn hoofd. Af en toe een zout dropje of zoute stengels (op advies van verloskundige) hielp toen wel goed. Misschien helpt dit ook bij jullie.  Beide keren was ik zwanger van een meisje..........!

Verder zit ik vlak voor mijn NOD (vrijdag/zaterdag). Ben er bijna zeker van dat ik rond 10 januari mijn eisprong had. Al is alles wel even van de rel geweest na de bevalling en curretage........ Maar ik heb wat pijnlijke borsten, vooral aan de zijkanten, en af en toe een zeurend gevoel in mijn onderbuik. Dit voelde ik ook bij mijn vorige twee zwangerschappen, maar ik ben me er zó van bewust dat je lijf je flink voor de gek kan houden. Ik heb het idee dat ik ieder pijntje en krampje veel bewuster voel dan voor het hele gebeuren. Ik ga er niet van uit dat ik meteen in de 1e ronde zwanger ben. Zou eigenlijk wel stiekum eerder willen testen omdat ik toch wel wat verschijnselen heb, maar ben véél te bang dat ik negatief test. Dus nog even geduld hebben!

Nou meiden, probeer toch te genieten van het zwanger zijn, jullie zijn al een stapje dichter bij het wondertje dan ik! (ik bedoel het postief hoor!)

Groetjes!

Nonon, heb je al getest???? De nieuwe van clearblue kan je eerder mee testen.
Ben erg benieuwd en ik hoop dat je je snel bij ons kan aansluiten.

Vandaag echo gehad, alles in orde pffffoe, wat was ik zenuwachtig, ging toch uit van het ergste. Maar gelukkig helemaal in orde zover je nu kan zien. Over twee weekjes terug komen en daarna nog wat bloed testjes en dan zien we wel weer verder. Was gelijk een stuk rustiger toen ik uit het ziekenhuis kwam. Echt een opluchting. Maar goed, het is nog geen 1 september. Dat is trouwens de datum geworden, volgens mij.

Wanneer moeten jullie?

Gr.

Quint, meid hier ook nog even. GEFELICITEERD MEID!!! Wat een opluchting zeg!!
Ook prettig voor je servies trouwens  

Het gaat nu echt helemaal goed komen hoor! Dan kunnen we straks lekker over die kleintjes kletsen!

liefs
Patricia mama van Bas* en uk 23w4d

Heej Patries,

Als we straks een "bakkie"bij elkaar doen kunnen de kleintjes met elkaar spelen.

Maar mijn vorige zwangerschappen heb ik ook zoveel gefantaseerd dat ik het bijna niet meer durf.

Hmm gefantaseerd is toch met een d, soms schrijf je weleens iets op en dan twijfel ik zo.
(heb ik zo ie zo altijd moeite gehad met de d en t, waarom??? geen idee dat blijft maar niet hangen bij mij) staat wel een beetje raar ja. Ik weet. Ach word toch huismoeder dussssssssssss (op 2 dagen na dan)

En de rest? hoe gaan jullie het regelen met je werk?
En hebben jullie de opvang al geregeld en kraamzorg?

Ik heb nog helemaal niks geregeld, wil wel achter de kraamzorg gaan want ik zou graag weer diezelfde mevrouw willen als dat ik na de geboorte van mijn zoon had, zij weet gewoon goed van de situatie af. Ze was ook heel lief toen.

Nonnon, heb je al nieuws??????

Gr.

Hey Quint,

super zeg een goeie echo!!! Gefeliciteerd! Hopenlijk wordt je nu iets rustiger...

Ik heb de kraamzorg juist vorige week geregeld en ook het kindje bij het dagverblijft opgegeven.  Proberen positief te zijn en gaan dr vanuit dat we in september een gezond kindje krijgen... moet je jezelf wel voorhouden toch?
Maar zal stukje zekerder zijn na de eerste echo (5febr)

Fijn weekend!!!

Gr. Saskia.

Pat hoe is t met jou verder????

Terug
Bovenaan