Berichtje voor Quint08

Hoi Quint... Jouw gevoel over een inwendige echo deel ik helemaal. Ik hou er ook niet zo van. Ik weet wel dat het in principe geen kwaad kan maar ik ben toch bang dat het daardoor mis kan gaan. Dus daarom vind ik het helemaal niet erg dat het bij mij nog even duurt al denk ik wel dat ze bij mij van binnen toch nog een aantal dingen willen checken. Maar ja het enige wat we (helaas) kunnen doen is afwachten.

Ik ben zelf ook heel angstig maar ik besef ook dat het in de 1e 12 weken natuurlijk toch nog veel vaker misgaat. Ik denk dat het pas echt echt spannend gaat worden na die 12 weken, denk je ook niet??

Weet je wat ik trouwens op deze website las over wat je wel en niet mag drinken??
Wellicht wist je al wel dat je niet teveel koffie en cola moet drinken vanwege de cafeine. Normaal gesproken niet meer dan 4 koppen per dag. Alleen is daar 1 uitzondering op..... als je een miskraam hebt gehad of als het voorkomt in je familie kun je beter maar niet meer dan 1 kopje koffie per dag drinken. Nou is dat van ons natuurlijk echt geen miskraam meer te noemen maar ik drink vanaf nu dus echt  geen koffie en cola meer.

Fijn weekend en hopelijk knap je snel nog meer op en kun je ook een beetje gaan genieten. Pfff lekker makkelijk gezegd he?! Lukt mij ook niet echt maar ik wil het toch wel gaan proberen.

Liefs Iris

hey meiden,
snap jullie bezorgdheid ook zo, probeer dr niet teveel aan toe te geven. Mij geeft het een goed gevoel te denken dat ik al een gezonde jongen heb en het dus wel goed kán gaan.
Ben ook bezig in etappes hoor, eerst de 12 weken en dan zien we wel verder... dan ws tot 19 weken... we zien wel hoe t loopt.
Ik heb donderdag de 5e mn eerste echo. Ik mocht bij een pos. test direct de vk bellen, zodat ik snel kon komen. Nou ik met de ass. een afspraak gemaakt en de vk zelf zou  me nog bellen. Dit is ondertussen al weer 3wk terug en ze heeft nog steeds niet gebeld, ga dr ook niet meer vanuit dat ze belt en hou t maar op de 5e.
Wat jullie zeggen, kan je veel eerder toch niet veel zien en heb je kans op een inwendige echo.(zit ik ook niet op te wachten) Dus we wachten gewoon geduldig op 5februari.
Als mn gevoel niet goed is bij de vk, mocht ik altijd nog de gyn bellen voor afspraken, maar echt nodig was t niet omdat niets medisch is gevonden.

Wij hebben trouwens wel gewoon vakantie geboekt. We hadden zowiezo al de planning om in mei te gaan en hebben t gewoon doorgezet. Ben dan nog niet zover dat mn buik in de weg zit, maar hebben voor de zekerheid wel een goeie (annulerings)verzekering afgesloten (tja je weet nooit)

Hebben jullie nog plannen dit weekend? Wij gaan naar mn nichtje, woont voor t eerst opdrzelf/samen en gaan dr stulpje bekijken.
Morgen gaat mn vriend verder met het kamertje waar jelte komt te liggen en savonds komen vrienden op visite.
Fijn weekend!
gr. Sas.

Hoi Saskia,

Jij hebt dus 5 februari je echo... ikke 9 echo. Zit maar een paar dagen tussen. Mocht al wel zover zijn he??!

Waar gaan jullie naartoe met vakantie? Mei is idd nog een mooie maand om te gaan. Mijn vriend zit in het onderwijs dus dan zit je wel aan de bepaalde periodes vast wat vakantie betreft maar de meivakantie zou dan natuurlijk misschien nog wel kunnen. Wij zien nog wel even. Kan altijd nog last minute natuurlijk.

Ik heb vanavond een verjaardag van een vriendin... altijd gezellig, morgenmiddag komen mijn ouders langs (dan gaan we het ze vertellen) en zondag gaan we met een hele groep vrienden eten.

Heb trouwens nog een grappig verhaaltje... ik heb ook van die chocolaatjes met blauwe en roze muisjes  gehaald en nu gaven we die vanmiddag aan mijn broer. Hij had helemaal niks door en zei:: oh komt dit uit het kerstpakket ofzo??? ha ha ha... Later pakte hij nog eens een paar en toen nog wat en toen vroeg hij nog wat nieuws??? Ja zei mijn vriend dat probeerden we je al te vertellen maar je bent niet zo scherp meer op vrijdagmiddag. Nou toen begon het kwartje te vallen hoor ha ha ha.... Morgenmiddag doen we bij mijn ouders precies hetzelfde... ben benieuwd... weet bijna wel zeker dat mijn vader ook niks doorheeft. Hadden jouw ouders het wel direct door??

Jullie ook een fijn weekend!!

Gr. Iris

Hoi Iris en Saskia,

Nou wij moeten dit weekend de familie op de hoogte brengen want er wordt al geroddeld dat ik zwanger ben. Werd net gebeld door een familielid die had gehoord dat ik zwanger was. Echt geen idee hoe dat de wereld in is gekomen. Het enige wat ik kan bedenken is de moeders voor moeders kratten die ik op ging halen waar een briefje bij lag met mijn naam erop. Maar dan zou diegene die de naam gelezen heeft toch zeker wel zijn mond houden??? Na alles wat er gebeurd is zou ik zeker een beetje voorzichtig zijn. Ik zou zoiezo dit soort verhaaltjes niet zomaar de wereld in brengen.

Maar goed, wij wilde wachten tot na een goede echo, en we vonden het wel fijn om het voor onszelf te houden, maar helaas. We brengen alleen nog maar familie op de hoogte daarvan vind ik het niet fijn als hun het van andere horen.

De echo heb ik deze week dan ben ik 8 weken en moet er duidelijkheid zijn, ik hoop zo dat alles in orde is maar ik zit o zo in de war om alles. Wat ik doe wat ik eet overal denk ik erbij na of ik niet iets verkeerds doe wat schadelijk kan zijn voor de baby. Gek wordt ik van mezelf, misschien word ik wat rustiger als ik in het ziekenhuis geweest ben.

Ik heb trouwens een lage bloeddruk (beter dan hoog) maar heb daardoor ontzettend veel last van duizeligheid (met als gevolg misselijkheid) hebben jullie dit weleens gehad, ik weet dat ik het de vorige keer ook al een klein beetje had maar niet zo erg als nu.

Nou fijn weekend.

Gr. (zet mijn naam nog even niet neer, je weet maar nooit)

hoi Iris en Quint,

Jeetje Quint, hoe kan dat toch he? dat mensen het om je heen al weten?! Zo niet
leuk! En dat mensen je gaan bellen met die vraag!!!
Snap dat je het nu je ouders wilt vertellen, ook wel weer leuk toch?

Iris wat leuk met die chocolaatjes!!! Mijn ouders hadden t direct door en mn schoonouders zeiden iets van: och wat een  leuke chocolaatjes! dus wij.. jaaaa deze hebben we niet zomaar! Toen hadden ze t wel door! haha...
Spannend joh vanmiddag en morgen! Altijd weer leuk toch?
En onze echo's schelen idd niet veel, maar duurt wel nog ff! Vanochtend in bed dacht ik even dat ik morgen al 8wk zou zijn, maar helaas.. nog ff weekje wachten.

Onze vakantie gaat trouwens naar zuidspanje, we hebben daar een villa gehuurd met vrienden van ons met hun dochtertje. Voor het eerst met andere op vakantie, ben erg benieuwd hoe dat bevalt.
Maar idd je hebt de mei-vakantie, maar dit is natuurlijk ook wel weer duurder dan dat je ervoor of erna gaat, maarja niets aan t doen. En lastminute is idd ook nog op een optie!
Ook last minute iets voor jou Quint?

Veel plezier met het goeie nieuws vertellen!!!!
gr. Sas.

Hey meiden,

even inbreken hoor. Hoop niet dat jullie het vervelend vinden dat deze (nog) niet zwangere ff mee klest. Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!
Ik lees echt, met een knoop in mijn maag , jullie verhalen. Zó herkenbaar, die angst en onzekerheid. Vooral omdat de afwijking van ons meisje* in de eerst twee weken na de conceptie is ontstaan. En ik zit nu in die twee weken tussen eisprongen NOD......... Bij mijn vorige twee zwangerschappen was ik in de 1 en de 2e ronde al zwanger. Ik weet dus niet of ik nu zwanger ben, maar zou kunnen. Alles wat ik doe of eet baart mij zorgen en geeft mj een onzeker gevoel. Deze twee weken zijn cruciaal voor de aanleg van het centrale zeuwstelsel en ik wil er alles aan doen om niet nóg eens..... maar ik weet niet eens of ik zwanger bén! En als ik wel zwanger ben, dat dubbele gevoel van geluk en angst die jullie beschrijven.... het is zo herkenbaar. Wat ik bij jullie lees, vind ik nergens anders terug. ls je nooit het verlies van een kindje (anders dan miskraam) hebt meegemaakt, kán je er gewoon niet over meepraten.  Ik blijf jullie verhalen volgen en hoop dat ik me ooit eens bij jullie mag voegen als zwangere.
Nu lekker met mijn dochter een cake bakken, mét chocola! Het is zulk vies weer buiten! Wat moet je dan anders doen! Haha!

Liefs van Denise

He meiden,

Quint.... jeetje dat je al gebeld wordt door een familielid of je zwanger bent. Ben wel heel erg benieuwd dan hoe ze dat weten of dat ze het misschien raden. Net wat je zegt.... met zulke dingen moet je altijd voorzichtig zijn, en al helemaal in jouw situatie.
En over een lage bloeddruk kan ik niet meepraten. Had bij de vorige zwangerschap op een gegeven moment wel een heel erg laag ijzergehalte waardoor je ook duizelig wordt maar verder niet.

Saskia... dus jouw ouders hadden het wel door en je schoonouders niet. Nou ik ben zeer benieuwd vanmiddag.

Denise... hoi leuk dat je ook mee komt kletsen. Het lijkt wel alsof we elkaar zo een beetje terugvinden.. ha ha ha. Op het andere forum ging het op de een of andere manier niet meer. Ik hoop voor jou dat je heel snel zwanger mag zijn en dat alles nu goed gaat. En al ben je niet in september uitgerekend maar later dat maakt niet uit. Als je hier graag wilt blijven meeschrijven dan doe je dat toch??? Ik vind het iig erg leuk.

Liefs Iris

hey meiden!

en en en???? Hoe reageerde de familie??? Vielen de chocolaatjes in goeie smaak??
En hoe heb jij t verteld Quin? Ben erg benieuwd naar de reacties. Hopenlijk was t bij jou Quint toch nog een verassing....

het is trouwens wel anders dan bij de eerste  zwangerschap vinden jullie niet? Toen was iedereen echt verrast en nu tja ze verwachten toch wel weer een zwangerschap na wat ons gebeurd is.

Hai Denise,
wat leuk dat je ff met meekletst. Mag hier komen kletsen hoor, maar kan me zo voorstellen dat het zo pijlijk is, juist omdat je ook zograag wil, of heb je al een nieuwtje????
Wanneer is/was je NOD? Hoop de je snel als zwanger met ons mee kan kletsen hoor!

Quin ik heb trouwens ook een vrij lage bloeddruk, soms wat duizelig, maar niet echt veel of veel last van.
Als ik dat van jou lees, zal die van jou lager zijn dan die van mij. Jij krijgt de 22e je echo toch?

Hoop dat t goed met jullie gaat!!
liefs Sas.

Terug
Bovenaan