Beste Forumgebruikers

Beste Forumgebruikers,

De afgelopen dagen is het hier op het forum er heftig aan toe gegaan. Er zijn een paar dingen gebeurd en als redactie willen wij hier graag even op reageren.

1)  Het forum van Jonge Gezinnen is bedoeld om je mening met elkaar te delen, ervaringen uit te wisselen of gewoon lekker te kletsen. Echter zijn er een paar spelregels.
Ten eerste vragen wij iedereen geen links naar externe sites te plaatsen zonder toestemming te vragen.
Ook verzoeken wij gebruikers zich niet als deskundige uit te geven (ook wanneer ze daadwerkelijk gestudeerde deskundige zijn) alvorens toestemming van ons te hebben gevraagd. Dit doen wij niet om een gekleurde mening te vormen maar uit veiligheids overwegingen. Stel voor iemand doet zich voor als deskundige, een andere moeder volgt het advies op en er gebeurd iets met de baby of de moeder…
2)  Of Yvonne Z nu wel of niet een deskundige is kunnen wij helaas niet beantwoorden. Ongetwijfeld heeft zij ervaringen en tips op borstvoedingsgebied maar helaas heeft zij vooraf geen contact met ons gezocht om toestemming te vragen om als deskundige op het forum te fungeren. Ook naar meerdere verzoeken heeft zij geen gehoor gegeven om vanuit deskundige positie niet meer te antwoorden. Dit heeft ons genoodzaakt het bericht dat al deze commotie veroorzaakt heeft te plaatsen. Dat wij haar gebruikersnaam hebben genoemd was absoluut een fout van onze kant die wij helaas niet meer ongedaan kunnen maken. Het betreurd ons dan ook zeer dat dit gebeurd is.
Daarnaast is zij nooit geblokt geweest. Wij hebben haar alleen (in eerste instantie per mail en dus niet openbaar) gewezen dat zij niet vanuit een deskundige positie advies moet geven.
3)  Het bericht is door ons met opzet ‘sticky’ gemaakt zodat wij ervan verzekerd waren dat iedereen het bericht kon zien. Dat het bericht verwijdert werd heeft niets met het onderwerp of de reacties te maken maar kwam omdat wij het bericht zo hadden ingesteld dat het na een tijd automatisch verwijderd werd en dus ook niet meer steeds bovenaan zou komen te staan. Berichten worden door ons alleen verwijderd als men er zelf om vraagt (auteur van het bericht) of als er aanstotelijke dingen of links e.d. in het bericht staan.
4)  Laten wij beleefd met elkaar omgaan en iedereen zijn eigen keuzes qua voeding respecteren.

Jullie hebben ook aangegeven dat jullie de bemoeienissen van de redactie op het forum niet op prijs stellen.
Het is echter onze verantwoordelijkheid om dit als forumbeheerder te doen. Wij begrijpen echter jullie standpunt, omdat het forum een lange tijd op z’n beloop is gelaten. Hier willen wij graag verandering in brengen en het daarnaast ook interactiever maken.
De afgelopen dagen hebben wij dan ook goed over nagedacht en zijn wij tot het besluit gekomen om gebruik te gaan maken van zogenaamde forum-moderators. Dit houdt in dat een aantal forumgebruikers rechten tot moderator zullen ontvangen. Zij zullen dan voortaan de forums in de gaten houden en in overleg met de redactie ingrijpen wanneer nodig.

GEZOCHT: VRIJWILLIGE FORUM-MODERATOR

Ben jij een echte Jonge Gezinnen forum verslaafde?
Vind jij het leuk om de discussies in een bepaalde topic bij te houden, ervoor te zorgen dat de topics altijd up-to-date zijn en eventueel nieuwe topics aandragen? En wil jij eventueel wanneer nodig ingrijpen in een discussie?

Dan zoeken wij jou!!!..

Lijkt het jou wat om een vrijwillige forummoderator van Jonge Gezinnen te worden?
Stuur dan een mailtje naar forum@jongegezinnen.nl met jou motivatie en je adresgegevens en wij zullen z.s.m. contact met je opnemen

Hahahaha... tuurlijk.... mooi opgesteld briefje maar wel erg mager!

Yvonne Z heeft al een tijdje terug haar CP VBN vermelding onder haar naam verwijderd. Ze schreef nog puur onder haar privé naam met vermelding van haar kindje. Dus dat jullie alsnog haar aan de schandpaal moesten nagelen???

Haar deskundigheid controleren is niet zo moeilijk, neem contact op met VBN en je hoort vanzelf dat zij een gewaardeerd contactpersoon is. Zelfs IP adres had je nog kunnen controleren. Bij enige verdenking van wanpraktijken, zijn er diverse mogelijkheden voordat je zoiets publiek maakt.

Alleen maar wij betreuren het zeer, vind ik wel erg kort door de bocht. Yvonne Z is contactpersoon van VBN, geen twijfel over haar deskundigheid!

Moderator hier worden? Nee dank! Mijn vertrouwen in het beheer hier op deze site is zwaar beschadigd, ik zou hier mijn naam niet aan willen verbinden.

Gr. Nynke

Hoi zit al een tijdje op dit forum  mee te lezen (ben redelijk verslaafd0... en zag nu de oproep voor moderator.. heb daar misschien wel interesse in, want zo kunnen we inderdaad zelf meer bepalen wat er gedaan wordt op dit forum in plaats van de redactie. Maar kost dit veel tijd moderator zijn... en  moet je dan moderator zijn voor het hele forum.. ~ik hoor het graag... en hoeveel moeten we dan overleggen met jullie...

aanvulling, mijn laptop gooide me er ineens uit. Lijkt met namelijk wel echt super leuk, maar wil eerst nog even het één en ander weten voor ik natuurlijk reageer   groetjes karin

En geen applausje voor Mama Bal, ja JG is fout met het verwijderen van het bericht (de uitleg vind ik maar een heel klein beetje bevredigend) maar echt respectvol vind ik de mening van mama bal niet.

Sorry hoor, dat is geen persoonlijke aanval maar wel mijn mening

Nee, respectvol kon ik met deze "verklaring" niet meer zijn. Als de sticky's namelijk zoals zij beweren maar bepaalde tijd blijven staan en dat hij dus niet bewust verwijderd zou zijn, had die sticky op het dietistenforum ook weg moeten zijn, en dat was hij (in iedergeval net nog) niet!

Als zij niet het respect kunnen opbrengen om ons niet voor te liegen, blijft er bij mij weinig tot geen respect meer over. Daarom moest ik lachen en daarom zou ik mijn naam dus ook niet aan het beheer willen verbinden.

Bovendien vind ik de zeer zeker verdiende excuses naar Yvonne toe ontbreken!

Misschien had ik het duidelijker moeten uitleggen waarom ik tot deze reactie was gekomen, normaal behandel ik iedereen met respect.

Groetjes Nynke

Terug
Bovenaan