Beste Forumgebruikers

@mama Bal,

Ik wil toch nog even een reactie plaatsen want ik denk toch dat je een denkfout maakt (met alle respect hoor, ik wil echt een persoonlijke aanval ontketenen).

Allereerst, de redactie van JG heeft in deze heel, heel ongelukkig gehandeld (op zijn zachts gezegd) maar ook daar werken mensen en die maken gewoon fouten.

Maar het feit blijft dat dit een commerciele, niet onafhankelijke site is, waar geld verdiend moet worden. Mijns inziens dus geen platform voor BV. Die platforms zijn er wel (je noemt volgens mij zelf twee sites in jouw verhaal). Als ik het goed begrijp zit daar geen winstoogmerk achter (kan ook niet echt met BV). De regels en uitgangspunten daarvan zijn heel anders dan een site als deze.

Je kan en mag hier geen gedegen en onafhankelijk advies verwachten over BV want daar verdienen ze geen geld mee. Dat weten we toch allemaal? Als je (niet persoonlijk) het daar niet mee eens bent moet je niet op een site als deze schrijven.

Ja de deskunidige adviezen zullen gekleurd zijn, dus neem ervan wat je kan gebruiken en ga op andere plekken opzoek naar onafhankelijk of meer deskundige advies.

Ik kan me voorstellen dat je na deze stichtelijke woorden mij verdenkt van sterke banden met JG maar dat is echt niet zo (Ik schrijf al een jaar op zomer2006 forum).

Zo nu is dat uit mijn hoofd en kan ik lekker boodschappen gaan doen!
Annemieke

Hey Annemieke,

Zo vat ik het ook niet op hoor! En ik weet ook wel hoe het zit... maar mijn zorg gaat uit naar de moeders die dat niet weten. Moeders waarvan de borstvoedingsperiode om zeep geholpen kan worden als ze een persoon als Yvonne (die haar cp eronder zet zodat je weet dat het deskundige info is) zo proberen te weren van de site.

Die moeder blijft achter met een rotgevoel, zeker als ze er later achter komt dat het allemaal anders had gekund, als ze wel een linkje had gekregen van een borstvoedingssite of wel info had gekregen van iemand als Yvonne. Ik wist bij mijn eerste twee meiden niks van de fora die pro-bv waren, wist ook niet dat de tijdschriften die je kreeg zo gesponsord werden (misschien dom, misschien blond, maar ik vertrouwde op die info) Wist toen ook niet dat een diëtist niet onafhankelijk hoeft te zijn, schatte dat in als zijnde een arts in haar eigen vakgebied. Pas sinds een jaar of twee weet ik beter.... waarom zouden andere moeders wel gelijk inzien hoe het hier (en op andere gesponsorde sites) werkt?

Men weet dat borstvoeding gezonder en beter is, waarom handelt men daar dan niet naar? Als een moeder voor kunstvoeding kiest, prima, geen oordeel van mij. Maar willens en wetens gekleurd advies geven? Willens en wetens een persoon als Yvonne wegpesten (ander woord kan ik er niet voor verzinnen, zeker niet nu je beide kanten van verhaal kent)

Ik vind dat rieken naar een via een omweg omzeilen van de who-code!

Groetjes Nynke

O.k. misschien schat ik de gemiddelde lezer misschien wel verkeerd in.

Maar er zijn belangrijkere zaken in de wereld dus wat mij betreft kunnen we deze intersaante discussie laten rusten, hoewel ik wel van een beetje discussie hou!

Ik heb wel  alvast een tip voor  de redactie van het forum!!! Plaatst  de laatste reactie op een topic bovenaan i.p.v. onderaan.  Zodat je dus de laatste reactie als eerste kan lezen.

Groetjes van Marloes  

Sorry, nee nog niet.

In het diëtistengedeelte staat de "waarschuwing" nog steeds openbaar (wat nou topics van beheer verdwijnen vanzelf na verloop van een paar dagen) en een oprecht openbaar excuus naar Yvonne toe heb ik ook nog niet voorbij zien schuiven.

Redactie toch nog maar even blijven prikkelen, zodat ze niet vergeten dat ze het nog goed moeten oplossen.

Groetjes Nynke

Hallo redactie,

Ik wil me graag profileren als deskundige op het gebied van borstvoeding. Mag dat? Mijn deskundigheid ligt in het feit dat ik 2 kinderen lang gevoed heb, en allerlei problemen heb overwonnen. Ik ben dus ERVARINGS-deskundige. Vanuit dat oogpunt kan ik informatie bieden aan andere moeders die misschien met dezelfde problemen zitten. Gaan jullie mij dat ook verbieden? Waar ligt de grens? Mag ik nog onder mijn berichtjes zetten dat ik al 2 kinderen heb grootgebracht? Of wek ik dan de indruk dat ik misschien over enige deskundigheid beschik?

Alle moeders die op dit forum elkaar adviezen geven en informatie verstrekken doen dat vanuit hun eigen ervaringen, vaak gecombineerd met informatie die ze tijdens die ervaringen hebben opgedaan. Op sommige topics zijn ook professionals actief (zie het "bevallen" topic) die gevraagde of ongevraagde adviezen verstrekken. Zijn die mensen wel bij jullie sponsors in dienst?

Met vriendelijke groet

Ik lees in één van de reacties in dit topic, dat BV geen geld oplevert voor JG. Klopt.

Maar levert het geouwerhoer en het doen van spelletjes en het praten over slijm wel geld op?

Ik vraag het me af.

Kortom er zijn zoveel topics te vinden op het forum waar geen cent aan verdiend wordt. Dan kan eerlijke informatie over borstvoeding er toch ook wel bij.

Miep

Terug
Bovenaan