bevallen met een ruggenprik

A

Anoniem

Guest
Zijn er hier ook mensen die bevallen zijn met behulp van een ruggenprik? Ik heb na 7 cm ontsluiting nog een ruggenprik gekregen, omdat ik helemaal uitgeput was. Daarna duurde het nog 5 uur voor onze dochter geboren werd. In totaal ben ik 24 uur bezig geweest. Ik was ervan overtuigd dat ik nooooooooit meer zwanger wilde worden. Nu denk ik er gelukkig al een beetje anders over, maar vind het nog steeds moeilijk om aan terug te denken. Zijn er nog meer moeders die wel een tweede kindje willen, maar angst hebben om nog eens te bevallen? Ik verbaas me echt zo over vrouwen die vertellen dat ze op 2 uur bevallen zijn. Ik kan me niet voorstellen dat dat mogelijk is. Al heb ik me laten vertellen dat dat ook niet geweldig is i.v.m. naweeen enzo.

Hoi,

Wat vervelend dat je niet fijn op de bevalling kan terugkijken, maar gelukkig lijkt het wat weg te ebben.
Ik heb ook een ruggenprik gehad tijdens de bevalling en ben daar heel erg blij mee geweest. Maandag middag om 15:30 begonnen de kampen, om 20:30 krijg ik het gevoel dat het toch wel echte weeen zijn en pas  dinsdag om 19:30 is Yanick geboren. Ik heb de hele  nacht niet geslapen en was  op een gegeven moment behoorlijk uitgeput. Ik weet nog goed ik zoooooooo graag even wilde slapen en even geen pijn wilde. Voor mij was de ruggenprik  een heerlijk momentje om bij te komen, geen pijn en een uurtje te kunnen slapen. Daarna kon ik de hele wereld weer aan voor mijn gevoel. Ik ben helemaal niet bang voor een volgende bevalling en zal zeker weer om een ruggenprik vragen als het nodig is.
Als je nog vragen hebt ofzo, hoor ik het wel.
groetjes, Paulien

oh ja, ik kreeg dus een ruggenrpik omdat de ontsluiting helemaal niet vorderde. volgens mij heeft de ontspanning van de ruggenprik eraan bijgedragen dat de ontsluiting ineens heel snel ging.    

Lang leve de ruggeprik!!!

ik moest er wel een, ik had nog maar een bloeddruk van 90/40....

Ik weet wel dat ik iedereen er een kan aanraden, dus vraag er meteen om als je aankomt in het zkh...

Gr Valerie
mv Nikki (4) en Aimy (8mnd)

Hallo,

Ook ik ben bevallen met een ruggeprik!! En ik kan alleen maar zeggen...haleluja dat dat bestaat! Mijn bevalling heeft ongeveer 40 uur!! geduurd, met ontzettende rugweeen...vreselijk.

Ik ben op dinsdagnacht rond 1.30 uur begonnen en mijn zoon is uiteindelijk op donderdagmiddag 16.45 uur geboren. De weeen waren wel sterk maar namen ook telkens weer af waardoor de ontsluiting bleef steken op 3 a 4 cm. Ik dacht dat ik gek werd. Nee, bevallen is zeker geen pretje geweest, ook al krijg je er iets prachtigs voor terug. Mijn zoon is inmiddels alweer 14 maanden maar toch krijg ik nog de kriebeles als ik denk aan een tweede. Mijn vriend zou al wel willen maar ik nog niet. Niet alleen vanwege de bevalling hoor..haha..

gr. Daan

Tja.. ik heb een bevalling gehad van 46 uur zónder ruggenprik. Natuurlijk dacht ik de dagen erna: dit nooit meer! Mijn man trouwens ook. Maar nu zou ik het heel graag er voor over hebben. Zo'n wondertje in je armen, daar doe ik het allemaal graag nog een keertje voor! Ik zal vast wel op gaan zien tegen de bevalling als het zo ver zal zijn, maar voor mij is de wens zeker sterker dan de angst.

Ik denk trouwens niet zozeer dat de 'ernst' van je bevalling afhangt van de duur of wel/geen ruggenprik, maar ook van je kraamperiode. Bij mij is (ondanks de pijn van hechtigen en heupen/bekken) alles vanaf de geboorte super verlopen. Als je na een helse bevalling ook nog eens vervelende dingen meemaakt in de eerste weken, lijkt me dat ook heel zwaar.

Groetjes,
Dionne

Ik wilde graag een ruggeprik maar mocht niet van ze, heb wel spuitjes gehad soort morfine.... Ik had namelijk een bevalling van 60 uur.... Volgende keer ga ik van tevoren het vastleggen moet namelijk weer dan in ziekenhuis bevallen.

grt suuz mv joshua 8-2-07

Terug
Bovenaan