bevallen met een ruggenprik

Ja, ik ben bevallen met een ruggenprik.
Maar ik heb een keizersnede gehad.............hihi.

xx Nicole

Ja ik ben ooit bevallen met een ruggeprik, en ja uiteindelijk heb ik het weer aangedurft, wat heet. Na die eerste vreselijke bevalling, waar ik na 9 dagen!!! inleiden (eerst met gel, daarna met infuus) een ruggeprik (om 10:00 uur) kreeg omdat ik een weeënstorm had. Vervolgens is mijn dochter 's nachts om drie uur gehaald met een spoedkeizersnede. (met darana complicaties)

En nu alweer ruim 9 jaar later ben ik moeder van drie dochters een een zoon.

Bevallen is vreselijk, maar oooh die wonders die je erna vasthoudt.

Miep

Hallo iedereen,

Ik ben echt zo blij met jullie reacties. Ik twijfelde of ik dit onderwerp wel zou plaatsen omdat de bevallingen toch al een tijdje achter de rug zijn en iedereen het vast alweer "vergeten" zou zijn. Ik wilde ook niet "aanstellerig" overkomen. Maar het doet me echt goed te lezen dat er nog meerdere mensen met een soortgelijke bevalling op het forum zijn. Dit is geen onderwerp wat je zomaar even tijdens de koffie (bv op je werk!! Of als je op bezoek bent bij iemand) bespreekt. Het is niet echt een taboe, maar toch zal ik het niet snel bespreken omdat het zoiets bijzonders is en bij iedereen anders verloopt. Ik merk dat niet iedereen het begrijpt. Fijn om jullie reacties te lezen!!

Groetjes Belle

Tja, en ik ben er zoeentje die een bevalling supersnel heeft gedaan. Floor is op het toilet geboren na 3 minuten persen......
Maar dit wil ik eigenlijk ook niemand aanraden, de nasleep was ronduit rot te noemen.
Onze oudste heeft er ongeveer 3 dagen over gedaan, uiteindelijk een ziekenhuisbevalling geworden, en op het laatst (zo'n 30 min) pijnbestrijding via het infuus gehad omdat ik ook helemaal uitgeput was. Dat was fijn, haaaaaaa!!!!!!!
Geen ruggeprik, maar wel 2 totaal verschillende bevallingen dus!
groetjes,
Ruth

jemig, Ruth, wat een verschil tussen beide bevallingen! Wat was de nare nasleep, naweeen / bloedingen?

Hier nog zo een die eigenlijk heel graag nog een kindje zou willen, maar de bevalling zo'n nare ervaring vond dat ze het eigenlijk niet meer aandurft. Ik denk er ook nog vaak aan. Het is duidelijk nog niet uit mijn systeem.

Geen ruggenprik of wat voor verdoving dan ook voor mij. Helaas, daar ben ik nog wel eens boos over. In het ziekenhuis zeiden ze dat het daarvoor al te laat was, want ik had al 5 cm ontsluiting???? Als ik dan jullie verhalen lees, begrijp ik dat dus echt niet. Grrrr rotziekenhuis.

HOI!

Bij mij duurde de bevalling ook erg lang, zo ´n 28 uur en de ontsluiting wilde niet vorderen. Na 24 uur had ik nog maar 1 cm.
Ik raakte uitgeput en ben na overleg met de VK naar het ziekenhuis gegaan. Daar kreeg ik direct de keuze: een ruggeprik of niet. Ik ben heel blij dat ik er voor gekozen heb. De bevalling ging vanaf dat punt erg snel. Binnen 3 uur is Ise geboren en ik heb maar 9 minuten hoeven persen. Ik denk dat het persen me niet gelukt was zonder de ruggeprik. Voor mij is het een prima ervaring geweest en zal er niet tegenop kijken de volgende keer.

Ik kan me wel heel erg voorstellen dat de ervaring anders kan zijn. Vooral als je na een ruggeprik nog steeds veel pijn hebt en er nog een achteraan krijgt. Ik denk dat je de gedachte moet vasthouden dat het je waarschijnlijk toch erg geholpen heeft en dat je er een prachtig kindje aan over hebt gehouden. Ik probeer altijd te bedenken: wat is nu 2 dagen op een heel mensenleven. Je hikt tegen een bevalling aan....9 maanden lang eigenlijk, maar het is ook weer voorbij voordat je het in de gaten hebt. Ga er gewoon weer voor en blijf er vooral over praten, dat helpt!! En als er mensen zijn die je niet begrijpen of het maar aanstellerig vinden, draai je dan resoluut om naar iemand die je wel begrijpt, daar kan je wat mee!

Veel succes en we horen het graag als het weer een keer zover is!
Groetjes Monika

ik kom van het najaarforum en zag dit onderwerp en  heb nog even een vraagje. hebben jullie die ruggenprik tot het einde gehad want ik weet van mij ik had ook echt een hel van een bevalling vrijdags 13 dagen over tijd werd ik ingeleid dit deed niks dus kon ik na 12 uur weer naar huisen in het weekend doen ze niks van inleiding.moest wel iedere dag een ctg laten maken zaterdags begonnen de weeen maar dat zette niet door om  de paar minuten zaterdagnacht niet geslapen voor zondag had ik een slaaptablet gekregen kon ik ook niet van slapen om half zes snachts naar het ziekenhuis om 8 uur kwam de dokter pas en toen heb ik om 9 uur een ruggenprik gekregen ik had toen 4-5 centimeter maar om 3 uur had ik 8 cm en toen mocht ik niet meer op het knopje drukken want ik moest het einde helemaal zelf kunnen doen uitendelijk had ik om 17.00 10cm maar kreeg geen persweeen heb ik daar nog met been-rug en buikweeen gelegen tot 20.00 zonder ook maar 1 seconde rust en mijn zoon is dus uiteindelijk pas om 20.38 geboren.
niet ik zou het zo weer overdoen doen want wat is zo'n geboorte toch geweldig. en ik heb 9 maanden een superzwangerschap gehad niet 1 keer ziek en tot 36 weken 38 uur in de horeca gewerkt. maar ik wou dus graag weten of er mensen zijn die de ruggenprik tot het allerlaatst hebben gehad.

groetjes dominique

Hoi,

Je wilde weten of er mensen zijn die de ruggenprik tot het laatste hebben gehad en ik heb dat toevallig zelf gehad! Ik was er echt ontzettend blij mee. De gynecoloog zei: je hebt nu toch al de prik gehad dus nu maken we er helemaal gebruik van. Ook tijdens het persen. Wel een gekke situatie hoor! De verloskundigen en gynecoloog zeiden steeds: 1,2,3 ja nu moet je persen en dan perste ik zomaar zonder iets te voelen. Dat is heel onnatuurlijk en toch ook moeilijk. Het verliep niet voorspoedig dus werd het een vacuumverlossing. Maar ook daar voelde ik niks van. (waarschijnlijk onze dochter wel).

Terug
Bovenaan