bevallen met een ruggenprik

Hoi meiden,

Ben in Duitsland bevallen en daar praten ze al voor de bevalling over de mogelijkheid van een ruggeprik!!!
Heb deze ook gehad wat was ik er blij mee!!! Ben donderdag smorgens begonnen   en vrijdagsmiddags is onze dochertje geboren!!! Had donderdagavond al flinke weeën ben toen naar het ziekenhuis gegaan en de hele nacht weeën gehad met als resultaat maar 4cm ontsluiting!!! Na de ruggeprik ging het een stuk sneller alleen toch nog een vacuüm-pomp gebruikt ze wilde er maar niet uit!!! Vond ik meer indruk maken dan de weeën en de pers weeën, heb nog steeds de beelden op mijn netvlies!!!
Maar toen ons dochertje geboren was was ik het wel meteen kwijt hoor!!!

Liefs Sandy

Hoi, ja ik heb wel twijfels voor 2e zwangerschap en bevalling. Verschillende redenen oa mijn leeftijd ben nu 36..kan nog wel weet ik maar toch ben niet meer de jongste moeder. Maar vond ook bevalling een drama. Wel ruggeprik gehad (bevallen in frankrijk en daar is het heel normaal) en vond de ruggeprik geweldig. Maar de aanloop erheen duurde al 24 uur agv vruchtwaterverlies, inleiden, wachten, weeen uiteindelijk ruggeprik weer 12 uur wachten, niks. Na 48 uur spoed keizersnee en ik heb vervolgens complicaties gehad van de operatie. Dus ja al met al denk er niet met plezier aan terug. Ben het wel alweer beetje vergeten maar nog niet echt. Maar de ruggeprik vond ik wel heel fijn moet ik zeggen, groetjes

quote: dominique h reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-09-2007 22:27:02'));

ik kom van het najaarforum en zag dit onderwerp en  heb nog even een vraagje. hebben jullie die ruggenprik tot het einde gehad want ik weet van mij ik had ook echt een hel van een bevalling vrijdags 13 dagen over tijd werd ik ingeleid dit deed niks dus kon ik na 12 uur weer naar huisen in het weekend doen ze niks van inleiding.moest wel iedere dag een ctg laten maken zaterdags begonnen de weeen maar dat zette niet door om  de paar minuten zaterdagnacht niet geslapen voor zondag had ik een slaaptablet gekregen kon ik ook niet van slapen om half zes snachts naar het ziekenhuis om 8 uur kwam de dokter pas en toen heb ik om 9 uur een ruggenprik gekregen ik had toen 4-5 centimeter maar om 3 uur had ik 8 cm en toen mocht ik niet meer op het knopje drukken want ik moest het einde helemaal zelf kunnen doen uitendelijk had ik om 17.00 10cm maar kreeg geen persweeen heb ik daar nog met been-rug en buikweeen gelegen tot 20.00 zonder ook maar 1 seconde rust en mijn zoon is dus uiteindelijk pas om 20.38 geboren.
niet ik zou het zo weer overdoen doen want wat is zo'n geboorte toch geweldig. en ik heb 9 maanden een superzwangerschap gehad niet 1 keer ziek en tot 36 weken 38 uur in de horeca gewerkt. maar ik wou dus graag weten of er mensen zijn die de ruggenprik tot het allerlaatst hebben gehad.

groetjes dominique

Knopje? Weet je zeker dat het om een ruggeprik ging.
Ik heb bij de laatste bevalling ook met een knopje gezeten, zelfs nog tijdens de bevalling, maar dit ging niet om een ruggeprik hoor.
Heb er nog nooit van gehoord, ruggeprik in combinatie met het zelf regelen van de dosering door het drukken op een pompje.

Miep

quote: jannetje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-09-2007 10:16:07'));

jemig, Ruth, wat een verschil tussen beide bevallingen! Wat was de nare nasleep, naweeen / bloedingen?

Hoi Janneke,
Ik had bij Floor niet gedacht dat ze zo snel geboren zou worden, haha. Ik had al wel een uurtje (ongeveer) weeën, maar lang niet zo heftig als twee jaar geleden. Achteraf waren ze niet zo heftig omdat ik bij de oudste aan een infuus lag en een weeënstorm van enkele uren heb gehad, tja, en dan voelen 'gewone' weeën wel heel anders aan!!!
Ik moest nog even naar het toilet, maar toen kreeg ik persdrang en heb ik mijn meiske in drie minuten tijd 'gelanceerd', haha!
De bevalling op zich was heel geweldig, niet echt vermoeiend, wel even pijnlijk maar dat hoort er wel een beetje bij, toch ? Ik was ook binnen de kortste keren weer opgeknapt, .....dacht ik.....
Na 8 dagen (kraamhulp net weer weg) begon het gedonder: baarmoederontsteking, waarschijnlijk iets opgelopen toen Floor op het toilet geboren werd , echt gigantisch ziek geweest, constant 41,5 graden koorts, ijlen, veel pijn enz..... Dit duurde een week. Gyneacoloog thuis geweest omdat ik niet naar het ziekenhuis kon ivm een ziekenhuisbacterie die ik op dat moment effe niet kon gebruiken. Na de baarmoederontsteking volgden een paar fikse borstontstekingen, ook geen pretje. En toen kwam ik erachter dat ik geen aambeien had, maar dat mijn anus gescheurd was door Floors stortbevalling. Heeft de vk niet gezien, en dus ook niks aan gedaan. Nu loop ik dus bij de chirurg hiervoor.
Het lijkt heel wat zo, maar op het moment gaat alles weer super, Floor is een geweldig kind, maar aan nummer drie moet ik nog eventjes niet denken, haha!
groetjes van Ruth

@ Ruth:

Jemig, wat een verhaal en inderdaad wat een nare nasleep! Ik had je verhaal in stukjes al wel eerder gelezen maar nog niet eerder door dat dat allemaal over jouw ging.

Heb je nog steeds last van je gescheurde anus? Je bnet er toch al wel aan geholpen of niet?

en dan te bedenken dat ik o.a.  jouw verhaal over de snelle bevalling van Floor gebuikte om mijzelf voor te houden dat het een tweede keer beter kan gaan....

Vanaf wanneer beginnen jullie  te tellen voor het aantal uren van je bevalling? Vanaf de eerste wee of toen de bevalling écht begonnen was...

Tja, dat is wel een interessante vraag. Als ik tel vanaf de eerste wee, toen het nog bijna geen pijn deed, was het 28 uur. Als ik tel vanaf het moment dat de weeen echt pijn deden en regelmatig kwamen, kom ik op ongeveer 21 uur.

Ik kreeg de ruggenprik om 16 uur. Om 17 uur werd geconstateerd dat ik volledige ontlsuiting had, Dus toen werd de ruggenprik er meteen uitgehaald en moest ik wachten tot ik weer helemaal gevoel had. Persen  terwijl ik nog verdoofd was mocht niet.  Het duurde ruim  2 uur voordat ik mocht persen,  maar voor mijn gevoel  was de ruggenprik wel eerder uitgewerkt.  

Ik heb ook nog nooit gehoord dat je bij een ruggenrpik zelf iets kan regelen. Is dat niet iets anders,    een pompje waarbij je zelf een dosis pijnstilling mag regelen?  

Terug
Bovenaan