Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

Goedemorgen,

Ben je ook bevallen in okt of nov 2021? Leuk om ervaringen te delen, adviezen te geven en vragen te stellen. Ons meisje is nu 9 weekjes en ik ben voor het eerst mama geworden.

Kom je er gezellig bij?

Leuk onze zoon is vandaag 11 weken oud! Begint nu wat meer wakker te zijn, wat ik leuk vindt. Totaal ander kind dan onze oudste dochter die nooit echt een baby leek, die was zo snel in alles. 
Hoe gaat het bij jullie? Ik vond de eerste weken heftig vooral balans met 2 kids kom soms echt nergens aan toe. Vooral omdat onze zoon erge huidhonger heeft en bij je wil slapen. Ik oefen wel op zelf in slaap vallen maar dan zijn de slaapjes kort en ons mannetje nog moe natuurlijk ;) Verder wel heel leuk om te zien hoe blij zijn grote zus wordt van hem. Wordt over een tijdje leuk als ze een beetje samen kunnen spelen!

Ja! Ons aapje is nu 6 weken en doet t heel goed. Sinds deze week babbelt hij tegen ons, zo schattig!

Hij is dol op zijn twee grote zussen (18 en 21) die elk op hun manier lekker met hem bezig zijn. Gisteren vond de jongste uit dat hij enorm gaat lachen als je het woord poepen zegt ??

Hij heeft nog maar weinig belangstelling voor speelgoed, maar wil wel graag alles goed zien. We merken grote interesse bij hem als we met hem door het huis lopen.

@liesforum: ik kom soms ook nergens aan toe. Daarom ga ik toch maar tussen de middag met hem wandelen omdat dat bijna altijd garantie is dat hij 3 uur achter elkaar slaapt. In die tijd doe ik de was, ruim ik op of doe ik iets leuks voor mijzelf.
S ochtends probeer ik echt om 8 uur op te staan zodat ik in ieder geval heb ontbeten en ben aangekleed.

Hey hey! Goed idee om een nieuw topic te openen? Onze dochter is op 19 oktober geboren en nu bijna 10 weken! Ik heb nu afgelopen week heel duidelijk een sprong gezien, wat ook weer ons ritme een beetje heeft veranderd. Ze herkent onze gezichten, reageert op praten tegen haar en ze kan speeltjes/speen vastpakken.
Alleen de buikkrampjes brengen nog huilbuien maar verder is ze super alert en nieuwsgierig!! Ze slaapt totaal nog niet door alleen haha!

@lapjesendraadjes oh wel fijn dat hij zo lang kan slapen in de wandewagen. Dat kon die van ons eerst ook maar sinds dat hij 6 weken is niet meer, hooguit 30 minuten. Gelukkig in de draagzak wel langere slaapjes. Maar dan kan ik niet de was doen ofzo wordt hij wakker haha. Achja het is een fase het is een fase?

Sorry dat ik zo lang niks heb laten horen.. Met onze kleine man ging het helemaal niet meer zo goed! Krijstte meerdere uren per dag alles aan elkaar.. lactatiekundige, osteopaat en huisarts bezoek later een doorverwijzing naar het zkh gehad. Daar is vandaag mijn vermoeden bevestigd, waarschijnlijk een koemelkallergie. Heb zelf vorige week al een bus pepti gehaald en gisteren gegeven ipv bv (heb wel afgelopen weken geen melkproducten meer genomen maar pff dat zit echt in àlles!) en leek wel een ander kind te hebben. Binnenkort provocatie in het zkh..

Terug
Bovenaan