Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

Gezellig zo!

Die 2e sprong zo herkenbaar.. observeren, meer zien, tv kijken, gesprekjes voeren in haar baby gebrabbel, soms veel drinken en dan ineens weer stuk minder en erg alert. Keerzijde bij een sprong is dat ze meer jengelig is deze dagen en meer aandacht vraagt hihi. Hoe slapen jullie kindjes? @amtk: hier net zo, overdag max een uurtje per keer slapen en dan vooral in m'n armen. Nachten gaan wel goed, circa 7 uren achter elkaar!!

@Jilla wat lastig, gelukkig hebben jullie wat oplossingen gevonden! Met week zes zaten we in de piek van buikkrampjes en dat was ook echt te merken, ze is nu zo ontzettend rustig. Al heeft ze nu heel vaak poepdrang en dan kan ze echt heel lang zich focussen daarop… Geen probleem lijkt mij, ben al blij dat ze het nu meer onder controle heeft.
Hebben jullie nog tips in het stimuleren van kindje, of helpen met ontwikkelen ? Wat voor een speelgoed is nu goed?

En nog een vraag, mijn rechter borst heeft vanaf het begin veel minder melkproductie. Ik dacht dat het wel zou komen maar nog steeds niet, kan ik daarmee naar een lactatiedeskundige? Ik weet niet of het erg is op den duur. Ik merk het vooral bij kolven..

Jilla wat vervelend! Wel fijn dat je de waarschijnlijke oorzaak gevonden hebt!

Bij ons gaat het goed. Novi is inmiddels 8,5 week. Haar mobiel boven de box vind ze zeer interessant, ze lijkt echt te "kletsen" tegen de konijntjes die er aan hangen, zo schattig.
Zonder de Johannesbroodpitsmeel spuugt ze nog steeds veel dus dat moeten we er echt in blijven houden.
Verder slaapt ze snachts echt heel goed, vaak van 23u tot ong 7u! Overdag slaapt ze het beste boven in haar eigen bedje.

@DvBM Wat ben ik blij om te lezen dat jou kindje ook zo goed slaapt snachts. Mila slaapt nu al 3nachten van 21u30 – 7u..
Eerste nacht dacht ik waaaaaat ?!! Is dit wel gezond?
2e nacht weer tot 7u, en 3e nacht ook..
Ik hou wel in’t oog dat ze dan overdag zeker voldoende drinkt. Ze drinkt zeker 6 x 120ml.
Maak jij ze snachts wakker voor een flesje of niet ? Twijfel soms of ze niet al te lang slaapt snachts aan een stuk. Mila is nu 8weken

Heerlijk zeg @mmmsh van genieten. Als ze op gewicht zijn, voldoende groeien dan geen zorgen maken. Mijn oudste dochter sliep met 4 weken 12 uur lang per nacht, maakte niets uit volgens CB. 

Onze tweede slaapt nu van 21-5 met tussendoor 1-2 keer speen geven. Eerst sliep hij door zonder speen maar nu helaas er toch uit. Overdag een moeilijke slaper. Korte slaapjes in onze armen, bedje lukt bijna nooit. En een lang slaapje in de draagzak. Hoop dat hij snel leert om makkelijker zelf in slaap te vallen. Hij is met 6 weken geopereerd vanwege een vernauwde maagspier, dus ik probeer ook te accepteren dat hij misschien daardoor wat meer huidhonger heeft. Hij is nog zo klein ook natuurlijk.

Goeiemorgen!

Wat leuk een nieuwe plek om te schrijven.
Ik doe graag mee
Arthur is inmiddels bijna 9 weken. Hij krijgt nog volledig bv en dit gaat eindelijk goed! En zonder tepelhoedje. Het waren rommelige weken en ik heb 1000x gedacht ik kap ermee haha. Hij drinkt alleen nog steeds erg vaak hopelijk wordt dat naarmate Hij groter wordt minder. Rond 21 uur geven we een flesje kv zodat ik wat uurtjes langer kan slapen. Vannacht was het 2.30 dus hartstikke goed!

Vorige wk was Arthur ziek, zat vrijdag bij de huisarts omdat hij 39 graden koorts had. Het was gelukkig een onschuldig verkoudheid virus maar wat zielig dan weer zo'n klein hummeltje zo ziek.

Ik herken t wel dat je nergens aan toe komt. Arthur slaapt goed in de kinderwagen dus die staat bij ons standaard in de woonkamer haha
Hij is een lachebekje net als z'n zusje.

Jilla, wat naar zeg dat jullie kleine zo heeft gehuild maar gelukkig nu de oplossing hopelijk gaat het nu allemaal goed.

@suusX Wat fijn van de bv zeg! Ook prettig dat je in de avond een flesje geeft/laat geven. Hoe laat ga jij dan slapen? Die koorts lijkt mij ook niet fijn bij je kleine mannetje, zo zielig en ze zijn voor mn gevoel dan ook zo kwetsbaar nog. Maar gelukkig alles goed dus!

Terug
Bovenaan