Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

Dg, hier wisselt het heel erg met slapen moet ik zeggen. Merk wel echt dat hij ouder wordt en dus meer wakker is. Meestal rond 7.30 wakker dan ga ik douchen enzo en naar beneden. Even spelen, voeden knuffel dan slaapt hij meestal 1 uur of 1.5 uur. Daarna weer voeden en meestal ff naar buiten. Slaapt hij ook vaak 1.5 uur zoiets. En dan is hij een hele tijd wakker of doet hazenslaapjes en dat is dan tot ik naar bed ga tussen 21 en 22 uur.

Mmmsh ik had het pas nagevraagd op het cb, ze mogen inprincipe gewoon door slapen tot ze komen voor een voeding zolang ze gewoon goednop gewicht zijn. Het is kwa planning met de voedingen vaak wel praktisch om wel een beetje een vaste tijd te hebben smorgens. Ik maak Novi meestal maximaal om 7:00 wakker voor haar voeding. Ze heeft dan haar laatste voeding rond 23u gehad. Al zou ik in jou geval misschien ook twijfelen om een voeding tussendoor te geven als 21:30 de laatste voeding is haha.

Omdat Novi overdag ook wel eens langer tussen haar voedingen heeft komt ze de ene keer op 5 en de andere keer op 6 voedingen uit, dit is geen probleem zolang ze uiteindelijk maar op het minimale wat ze moet hebben uit komt. (gewicht x 150= minimale hoeveelheid op een dag)

DG Novi slaapt heel wisselend overdag, als ik haar na een voeding in haar bedje leg slaapt ze vaak tot bijna de volgende voeding 3a4 uur later. In de box kan ze soms goed slapen maar vaak zijn het hazenslaapjes.

Gelukkig slaapt ons aapje s nachts goed (3 tot 4 uur tussen voedingen en slaapt weer braaf in), maar overdag is het momenteel een ramp. Behalve dus als we gaan wandelen, dan slaapt hij daarna uuuuren. Maar ja, straks bij de opvang kan dat niet en moet hij gewoon in zijn bedje slapen. Vandaag heb ik daarom vanochtend een wandeling gemaakt en hem daarna wakker gemaakt voor zijn lunch. Heb hem daarna in zijn bedje gelegd voor het middagslaapje. Dat duurde hooguit 3 kwartier, zucht. En daarna was het weer bovenop mama hangen. Af en toe een slaapje van een kwartier.
Ik merk dat hij s middags steeds sneller lijkt te komen voor een voeding. Soms al na krap 2 uur! Hij krijgt 7×120 op een dag en hij zal nu rond de 4800 gram wegen, schat ik in. Vanavond gaan we voor het eerst een grotere fles aanbieden, dan heeft hij dus 6×120 en 1×150. Ik hoop dat hij dan iets langer doorslaapt.

Dag dames!
Mag ik ook mee aansluiten? Onze kleine meid is geboren op 27 oktober en nu dus 8 weken oud. Ze krijgt borstvoeding en meldt zich gewoonlijk iedere 3 uur voor een voeding. Ik heb het idee dat ze zowat in haar tweede sprongetje zit en dan meldt ze zich de laatste dagen soms al wat sneller en blijft ze ook wat langer aan de borst hangen. De borstvoeding loopt hier gelukkig supervlot en ze krijgt erg veel binnen. Dat maakt wel dat ze na een voeding vaak ook best wel wat teruggeeft. Nu ja, ik zeg na een voeding maar dit is quasi de hele dag door ?. Ik zou ze op sommige dagen wel 3 keer een schone trui kunnen aandoen door al de melk die er weer uitkomt op onverwachte momenten. Ik probeer ze nu iedere keer na een voeding toch minstens een halfuur rechtop te houden en er even mee te blijven zitten maar dit is ook geen garantie op succes... Zelfs met een hele voorraad aan hydrofiele doeken zou ik zelf soms ook bijna 3 schone t-shirts op een dag kunnen gebruiken ?. Ik probeer haar ook ten laatste na 15 minuten drinken van de borst te halen maar dit lukt niet altijd. Op het consultatiebureau zeiden ze dat het teruggeven geen probleem is zolang ze bijkomt en er geen last van lijkt te hebben maar voor mijn wasmand is het toch alvast een heel karwei ?. Slapen doet ze 's nachts al flink. Rond 23u heeft ze meestal haar laatste voeding en dan wordt ze meestal rond 6u terug wakker. Nadien slaapt ze over het algemeen terug een blok van ongeveer 3 uur. Voor de rest duren haar slaapjes overdag ook maximum 45 minuten wanneer ik haar in haar eigen bedje leg. Vaak moet ik haar dan ook eerst in slaap wiegen. Op sommige dagen wordt ze dan meteen wakker wanneer ik haar wegleg, andere dagen lukt het beter. In de draagzak kan ze wel een tijdje slapen en dan kan ik gelukkig ook even de was doen of de keuken op orde krijgen. Wanneer we gaan wandelen, slaapt ze ook steeds in de kinderwagen, maar met het slechte weer van de laatste dagen zijn we daar ook weer niet veel meer aan toegekomen... Ik merk dat ze meer en meer wakker en alert is. Ze wordt dan graag door het huis gedragen zodat ze alles goed kan bekijken en ze babbelt ook steeds meer tegen haar mobiel boven de box of tegen ons. Soms lijkt ze al geluidjes die we maken te imiteren. Heerlijk ook als ze ons tijdens onze 'gesprekjes' op een brede lach trakteert ?. Liedjes zingen vindt ze ook geweldig! 10 januari begin ik al opnieuw te werken en gaat ze voor het eerst naar de opvang. Ben zo benieuwd naar hoe dit zal lopen!
Zo, een hele boterham ?. Ik ga m'n best doen om ook met jullie verhalen wat bij te benen! Fijn om ervaringen te kunnen uitwisselen in ieder geval met mama's die kindjes hebben die ongeveer even oud zijn ?

Hier overdag ook tussen bijna elke voeding een uurtje slapen, soms helemaal niet en soms veel langer.. er zit echt geen ritme in. Ze komt wel altijd elke 2 à 3 uur voor voedingen, nu jullie ervaring te lezen maak ik me zorgen dat ze misschien niet genoeg per keer drinkt.. Ik geef volledig bv en heb gisternacht na de laatste voeding aanvullend 40mL gegeven maar ze sliep rond 23:30 en werd om 3:30 en 5:10 weer wakker voor voeding. Weliswaar valt ze dan meteen in slaap maar ik weet niet of ik iets anders moet doen. Ze groeit goed en is gezond dus dat is prima. Mogelijk moet ik een betere avond routine voor haar creëren zodat ze makkelijker en dieper in slaap valt. Ik lees echt met jaloezie ?. Bakeren jullie ze ook in? Of liggen ze gewoon “los” te slapen? Als ik haar niet inbaker wordt ze nog sneller wakker.
Ik ga nu proberen tussen de twee laatste voedingen te kolven en dat dan bij de laatste erbij aanbieden tot mijn melkproductie iets hoger is in de avond zodat ze wat meer drinkt dan. ?

Lapjesendraadjes maar Oscar is nu rond de 6 weken toch?! Ik had toen precies hetzelfde, en dat is heel erg afgenomen. Ze sliep ook alleen op mij, huilde veel door haar buikkrampjes en was nog niet klaar om alleen zich te vermaken. Dat was de week erop bij ons meteen weg!

Amtk ik heb een inbaker slaapzak van meyco. Zonder dat slaapt Novi een stuk slechter. Ik hoor ook goede verhalen over de puckababy piep maar die vond ik te duur haha.
Novi heeft van de meyco wel de maat 3-6 maanden al, de 1-3 was al aan de kleine kant (vallen klein).

@amtk Onze Nora slaapt 's nachts met een gewoon slaapzakje. Als je zelf het idee hebt dat ze na een voeding verzadigd is en als ze inderdaad gewoon normaal groeit en bijkomt, zou ik me niet te veel zorgen maken. Ieder kind is anders, ook op vlak van slapen. Ik heb ook een vriendin met een kindje van 6 weken en daar is 's nachts slapen al vanaf het begin een drama en ook nu heeft die nog vrij veel nachtvoedingen nodig. Ik zou zeggen, geef het nog wat tijd ?‍♀️

@lapjesendraadjes Nora begint zich nu stilaan zowat zelf te kunnen amuseren wanneer ze wakker ligt in haar park. Wel maar voor eventjes maar we kunnen haar al eens wakker wegleggen. Naarmate ze groter wordt, vermoed ik dat dat wel weer beter zal gaan.

Terug
Bovenaan