Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

Hallo dames!! Ik heb mij al een tijdje hier niet laten zien omdat de app alleen maar foutmeldingen geeft. Nu dus maar even via het web!
Hier gaat alles goed. Onze Oscar groeit als kool, hij zit al weer een paar weken in maat 74 en is nu bijna 6,5 maand! Het is een stevige jongen om te zien en zit net onder de +1 lijn. Het cb is tevreden en ziet geen probleem. Wij ook niet, volgens mijn vriend waren zijn zussen nog steviger.
Hij heeft het rollen nu echt goed onder de knie en wil gaan tijgeren. Alleen lukt dat nog totaal niet. Uit pure frustratie legt hij dan zijn gezicht op de vloer hahaha om het dan even later gewoon weer te proberen. Zitten is tha bomb, toen ik de newborn inzet van de triptrap verving door het stoeltje, kreeg ik er echt een ander kind voor terug. Over was het gehuil en gemier met eten!
Eten gaat echt super goed. Hij eet zijn potjes met plezier leeg  ik loop stad en land af om zoveel mogelijk smaken aan te kunnen bieden en dat gaat erg goed! Wel merk ik dat hij wat regelmatig spuugt, ook een paar uur later, van zijn groentehap. Ik bied hem nu ook af en toe een stukje brood aan. Dat lijkt hij ook prima te vinden. Ik heb ook een tuitbeker voor hem gehaald. Als we aan tafel zitten krijgt hij er een beetje water in. Hij heeft het nog niet echt door en vindt het nu vooral leuk om met de beker te spelen. 
En oh praten! Hij zegt baba of papapapapapapa tegen alles, blazen is heel leuk en babygiechels zijn de leukste!

Oh zo fijn om te lezen allemaal ?! Ik denk dat hier het kruipen ook niet lang meer zal duren. Sinds kort kan ze zich al opduwen tot in kruiphouding maar vooruit gaan lukt nog niet. Achteruit schuiven wel ?. Wanneer ik met haar op de bank of op haar speeltapijt zit, ben ik ook al de beste oefenplek zo blijkt, haha. Dan duwt ze zich verder over mijn benen of mijn buik.
Eten gaat ook nog steeds goed. Van haar groentehap wil ze soms zelfs meer dan de potjes van 200g die ze voorzien voor 6 maanden. Fruit gaat ook heel vlot binnen. Wij hebben een 360 graden-beker waar ze heel graag uit drinkt! Ze moet enkel nog leren om deze zelf vast te houden. Nu krijgt ze wel nog maar 2 flessen op een dag omdat ze de laatste fles om 23u niet meer nodig had. Ze liet er echt veel van staan en 's ochtends ook. Dus nu slaapt ze gewoon door van 19u30 tot 6u30 ongeveer. Ik probeer nu haar 2 flessen op te hogen naar 240+8. Lukt soms al wel. En ze krijgt voldoende water tussendoor aangeboden om toch wel voldoende vocht ook binnen te krijgen.
Oh en dat babbelen en lachen en blazen en alle schattige babygeluiden ?. Heeeerlijk! En ze kijkt supergraag in boekjes! Wordt ze zo enthousiast van ?. Heel gezellig om samen boekjes te lezen zo.

Hey! Leuk om alle updates te lezen! Mijn app doet ook al een poos raar kon niks meer plaatsen en hij blijft steken op 24 weken haha. Dus nu ook maar via de site. 
Vandaag precies 7 maanden hier, gaat zo goed en zo snel. Vind dit wel echt heel gezellig zo. Hij krijgt nu zn tweede setje tanden, dus wel een beetje huilerig en hangerig. Hier ook de frustratie wanneer hij op zn buik rolt en niet terug kan. Stiekem wel een beetje grappig. Heb nog niet het idee dat hij echt wil kruipen. Met het eten doen wij het rustig aan, ik merk dat zn darmen het niet altijd heel leuk vinden. Heb een super leuk kookboekje met allemaal groente en fruit combi's probeer daar veel uit en dan een paar dagen hetzelfde. Vind het soms nog wel zoeken met hoeveelheden en dan met de fles erbij. Hoeveel gram groente geven jullie in de avond en dan nog hoeveel flessen? 
Slapen gaat fijn hier (afkloppen) hij heeft veel aan zn knuffeldoekje en slaapt heerlijk klokje rond. Voor ons ook zo fijn, we genieten er elke avond van. En weten natuurlijk ook dat het zo weer anders kan zijn. Opvang vind ie ook leuk en slaapt goed daar, maar soms wat rommelig. Laatst hadden ze voor de middag geen bedje voor hem ?! :(
Ik koop al een poosje maat 80, heb nog steeds het gevoel dat hij zo snel uit alles groeit.. Tis echt een beer van een baby haha. 

Hoi dames,

Omdat we helaas minder actief zijn, zal ik m'n account sluiten. Dank voor de tips en ervaringen die we deelden. Alle geluk voor iedereen gewenst! Fijn zonnig weekend :)

Terug
Bovenaan