Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

Hey dames!
Lang geleden ?. Ik moest al even gaan zoeken naar onze pagina ?. Ik ben even op zoek naar herkenning en heb nood aan even ventileren, haha.
Allereerst gaat het nog steeds goed met onze (al niet meer zo) kleine meid ?. Deze week nog eens op controle geweest bij het consultatiebureau nu ze 6 maanden is en ze volgt perfect haar groeicurve: nu 68 cm groot en 7,725 kg. Qua ontwikkeling loopt ze ook gewoon goed. Ze is echt een sterke meid en kan al eventjes zelfstandig rechtop zitten wanneer ik haar zo zet. Eten doet ze nu ook in haar kinderstoel aan tafel en gezellig dat ze dit vindt ?! Over het algemeen is ze ook echt nog steeds zo'n vrolijke meid.
Nu komt ook wel meer en meer frustratie naar boven bij haar af en toe ?. Ze heeft het rollen naar haar buik helemaal onder de knie en doet dit dus ook continu. Maar terugrollen... Nope. Al weet ik dat ze dit kan want dit was het eerste dat ze kon (van buik naar rug rollen). Ze lijkt het net verleerd ofzo. Dus we zitten met een baby die de hele tijd naar haar buik rolt en dan gefrustreerd hard begint te huilen omdat ze niet teruggerold geraakt. Lastig maar goed, overdag vind ik dat allemaal wel ok. Maar nu doet ze dat dus ook 's nachts. Dan rolt ze halfwakker naar haar buik om dan hard te huilen tot je haar komt omdraaien. Dan is het vaak even speentje erin en ze slaapt verder. En dit dan x1000 op een nacht ?. Mijn man en ik proberen wat af te wisselen wie er gaat tijdens de nacht maar toch merk ik dat het vaak op mij aankomt. Af en toe wordt ze de laatste tijd ook gewoon huilend wakker zonder dat ik een echte aanleiding zie. Tandjes misschien? Geen idee. Ik ben in ieder geval doodop. Herkent iemand de onderbroken en onrustige nachten op deze leeftijd? Sprong 5 hadden we, dacht ik, wel al gehad onlangs. Overdag kan ze vaak wel rustig een uurtje in de voormiddag, 2 uurtjes op de middag en een uurtje in de namiddag slapen. Wanneer we haar rond 20u in haar bedje leggen slaapt ze ook rustig tot haar fles van 23u. Daar moet ik er meestal voor wakker maken. Maar die nachten daarna, hè ?. Het is echt stevig. Morgen heb ik wat afspraken met vrienden staan helemaal alleen voor mezelf, zonder baby. Daar kijk ik ook wel naar uit. Zondag gaan we ze een namiddagje bij mijn schoonouders afzetten zodat wij even kunnen bijslapen en uitrusten ?

Mateke hey hey! Dat is inderdaad lastig! Hier kon ze juist eerst van buik naar rug en daarna andersom dus tijdens het slapen nooit problemen mee gehad.. En nu kruipt ze al haha!
En het kan best tandjes zijn, hier zijn ze al helemaal eruit dus ook daarmee heb ik nu niet heel veel problemen.
Hopelijk komt het snel goed, heel veel oefenen en helpen met het rollen! Dan kan ze het vast zo :)

Ik ben alleen heeeel benieuwd hoe jullie dit doen met de maaltijd introductie. Ik ben begonnen met baby led weaning maar het wordt zo een rommeltje elke keer… ik begrijp dat het erbij hoort maar pff ik heb het gevoel dat ik haar elke keer moet wassen na eten? hoe doen jullie dit en met welke regelmaat/ schema? Ik geef nog borstvoeding op aanvraag en merk dat dit ook veel veranderd nu. Ik hoop het tot 1,5/2 jaar te kunnen doen. Maar ja het eten is me echt lastig, laten jullie ze al met de pot mee eten oid? Gelukkig zijn maispufs, pap en knijpfruit grote successen!

En deze meid was al 8.3 kg en 67 cm, ze groeit zo snel?

Ja dat is dus het frustrerende hè. Ze kon hier dus ook als eerste van haar buik naar haar rug rollen maar nu doet ze dit dus zelden nog. Ik snap echt niet waarom. Heel vermoeiend.
Hier eet ze nog niet mee van de pot en ik heb haar ook nog niet echt stukjes voedsel gegeven. Ik wil daar toch nog even mee wachten tot ze effectief tandjes heeft denk ik. Ik weet het nog niet zo goed. Denk wel dat ik haar af en toe eens iets zal toestoppen wanneer ze met ons aan tafel zit maar zelf nog niet eet en we iets eten dat ze ook kan fijnknijpen.

Hier ook een gefrustreerd kindje als ze naar hsar buik gerold is. Een aantal weken geleden draaide ze ook weer terug naar haar rug, maar nu ineens niet meer. Snachts ligt ze in een slaapzakje en onder een lakentje dus draaien lukt haar dan niet.

Kwa eten ben ik afgelopen donderdag begonnen, gewoon potjes. Vanaf het eerste moment eet ze het hele potje leeg! Omdat ze dan in de knoop komt met haar flessen krijgt ze nu nog 3 flessen. Na het eten geef ik haar een beker met rietje waar ze dan wat water uit drinkt. En in haar laatste fles om 19:00u krijgt ze nu wat meer zodat ze wel genoeg melk heeft.
Smorgens en smiddags krijgt ze wat stukjes brood en tussendoor krijgt ze maïs puffs, die smult ze smakelijk op.

Het gaat ook echt zo hard! Alweer 6 maanden en er lijkt soms gewoon elke dag wel weer een nieuwe ontwikkeling bij te komen.

Hoi dames,
Wat lang geleden dat ik wat heb geplaatst (en jullie ook zie ik ?) iedereen druk druk met de kleine natuurlijk! Was benieuwd hoe het met de moeders en kindjes van het zwangerschaps topic gaat ?
Hier alweer 6 maanden.. wat is het snel gegaan he.. groeit als kool en zit al in maatje 74! Was laatst zo emo dat de tijd idd zo snel gaat, al die ontwikkelingen zo mooi om te zien. Vince eet gemakkelijk en ik geef daarbij ook nog steeds borstvoeding, daar ben ik stiekem heel trots op. Het is een tevreden lachebekje dat het super goed doet! Hier nu 3 vaste eetmomentjes, fruithap boterham en eind middag een groentehapje. Tot nu toe gaat alles er zo in, hij vindt alles lekker ?. Omrollen is hier ook een ding en de ene keer doet ie het vlot de hele middag en soms lijkt ie het in ene vergeten maar goed daar maak ik me geen zorgen over. Het liefst zit ie rechtop om de boel goed te kunnen bekijken.
Zou het leuk vinden om te horen hoe jullie kleintjes het allemaal doen ? 

Goedemorgen!

Ben er weer, ik kon steeds niet meer inloggen. Hadden jullie dat ook? Maar gelukkig, ben er weer gezellig en net de berichten pas gelezen. Nog bedankt voor de reacties op m'n vraag :).

Ohh ja leuk he? Hier ook maar 68 en soms 74. Hoe oud zijn jullie kindjes nu?? Ons meisje is bijna 7 maandjes. Ze ontwikkelt zich ook goed, zo leuk te zien die ontwikkeling en meer interactie. Wel pittige fase sinds een dikke week. Lijkt op de 3H's (wk 29/30 fase), slaapregressie en wellicht doorbrekende tandjes? Vind het zo lastig waarom ze dan ineens de nachten meer wakker is, huilt.. we geven dan ook maar flesje. Wil ze dan ook hebben. Soms slaapt ze daarna en soms dus totaal niet ook al is ze doodmoe. Ze schiet ook snel wakker. Vannacht record, we sliepen zelf 2 uurtjes!! Pffff... herkent iemand deze fase?? Hoe slapen jullie kindjes? Ons meisje normaliter 's nachts heeeel goed en overdag hazenslaapjes.

Fijne zondag!

Hier is onze Nora 6,5 maand ?. Ze past nog in maatje 68 maar begint meer en meer richting maatje 74 te gaan. Het rollen gaat ondertussen heel vlot! Ze heeft zich ook ontpopt tot een echte buikslaper en het 20 keer per nacht gaan troosten is er gelukkig weer uit ?. Ze maakt nu sinds kort nachten van 19-20u tot 6-7u zonder onderbreking normaal gezien dus super ?. De dutjes gaan ook goed. Bij elkaar geteld slaapt ze zo'n 3 uur overdag. Vaak is haar middagslaapje het langste, dat kan wel langer dan een uur duren. Verder gaan haar vaste hapjes er ook nog steeds vlotjes in. Al bij al doet ze het dus erg goed ?. Nu is het vaak dat ze zichzelf omhoog duwt wanneer ze op haar buik ligt (en dat is sommige dagen zo'n 90% per dag ofzo ?), dat ze dus haar billen in de lucht duwt. Voorbereiding op het kruipen? Als ze kon, zou ze al tijgeren maar zover is ze nog niet tot haar eigen frustratie. Maar goed, zal er snel genoeg zijn. Verder is ze nu de afgelopen tijd wel weer de ene verkoudheid na de andere aan elkaar aan het rijgen. Ik typ dit bericht ook weer met een slapende, snotterige, koortsige baby op schoot. Dat doet de nachten de laatste tijd natuurlijk ook weinig goed. Voorlopig nog geen tandjes hier. Ben benieuwd wanneer ze erdoor zullen komen!
Fijn om te lezen dat het bij jullie ook goed gaat ?!

Super leuk!
Sundiata is over twee dagen 7 maanden. We doen aan gecombineerd baby led weaning en papjes, wat super goed gaat. Ze vind het heerlijk zelf het eten te kunnen pakken (vooral aardbeien en wortel). Ik geef haar soms 2 soms 3 keer eten, verder nog 100% bv! Ze drinkt steeds vaker op aanvraag en dan is ze na een paar minuutjes klaar, zo cute.
Verder kruipt ze hier sinds een maandje volop, ze kan zich nu optrekken aan dingen en staan, in de handen lopen gaat ook heel goed, handjes klappen en zwaaien hahaha. Ze heeft zo zo zo veel energie, niet normaal?
In sommige definities slaapt ze door de nacht, maar ze drinkt wel nog 2 keer, dan slapen we meestal tot 8 en daarna tot 11. Dan nog in de middag en namiddag een dutje. Ik moet haar wel elke keer een fles bijgeven in de avond, dan drinkt ze zo 180 weg, als ik haar aan de borst leg lijkt het alsof ze niet genoeg krijgt. Maar nu begint mijn vriezer zo snel leeg te raken, ik gebruikte alleen de hakaa maar die schopt ze altijd af dus ik zal een pomp aanschaffen ?
Hier ook een verkouden kindje voor het eerst, ze heeft echt een heftige snotneus haha!

Terug
Bovenaan