Bevallen okt/nov '21 _ moederschap

Meneer is morgen 5 maanden en draaide net voor mijn ogen op zijn buik! En ook na een tijdje zelf weer terug. Poe wat gaat dat opeens snel!
Hij at vandaag ook voor het eerst een heel potje fruit leeg. Aan de andere kant had hij vannacht om 4 uur enorme honger..Ik snap daar echt niets meer van, ik dacht dat we de slaapregressie achter ons hadden gelaten!
Hij is in totaal een week ziek geweest, zondag lag hij weer heerlijk te spelen. Zo bijzonder, op vrijdag had hij nog 7 diarree luiers op een dag en zondag 0! Ikzelf was vrijdag gelukkig weer helemaal op de been.

@Dvbm ah wat rot, die Corona. Hier hebben we het voorlopig ook nog kunnen buitenhouden maar we zullen het ook nog wel eens krijgen vermoed ik. Gelukkig heeft ze niet al te veel last gehad. Fijn dat het eten goed gaat ?. En zo leuk wanneer ze hun speelgoed echt goed beginnen ontdekken hè! Hier ook veel plezier met rammelaars en alles wat geluid maakt ☺️

@lapjesendraadjes fijn dat jullie ook aan het genezen zijn! Ja, dan denk je een goed ritme te hebben gevonden en dan doen ze toch weer iets waar je helemaal niets van begrijpt en waardoor je ritme om zeep is ?. Ik herken het.
Wij zitten sinds maandag met een zieke baby. Virale infectie zei de dokter. Het is de eerste keer dat ze ook koorts maakt. Zo zielig. Onze anders zo vrolijke meid is nu vaak aan het huilen en zeuren en alleen wat bij iemand op schoot liggen is goed. Tegen het einde van de week zou ze beter moeten zijn. Laten we hopen ??

Hey! Wat gaat de tijd snel met een baby hè! Echt niet te bevatten dat het alweer bijna Pasen is ? Zo sneu alle zieke kindjes. Hopelijk snel allemaal beterschap. Hier ook een beetje kwakkelen, denk last van z’n buik met slecht drinken en huilen voor de fles. Maar dit zou misschien ook wel kunnen komen door de tandjes die doorkomen. Of het sprongetje, wie zal het zeggen hè haha.
Er gebeurd zoveel nu, hij rolt niet niet echt van rug naar buik. Maar volgens mij komt het eraan.
Maar dat brabbelen zo heerlijk. En idd hier ook de rammelaar ontdekt waar hij voor bedoeld is. Rammelen ipv in de mond stoppen haha.
Hier eindigt het laatste slaapje wat vroeg op de opvang, bijvoorbeeld half 4. Dus komt hij super moe terug, ik twijfel soms of ik dan juist moet rekken tot vroege bedtijd of toch nog een klein dutje. Hoe doen jullie dit?

Beterschap voor de kindjes!!
Sannesas ik had een paar dagen geleden een podcast geluisterd en daar raadden ze aan om met wakker tijd te werken, wat mij best heeft geholpen, dus met 3-6 mnd binnen 2 uur weer op bed te leggen, voordat ze te moe worden. Al werkt dit natuurlijk niet altijd.. maar het is het proberen waard.
Die wakker tijd ging dus goed voor 3 dagen, tot dit weekend, papa was thuis en ze was meteen helemaal ontregeld, en dat is zo gebleven. Ze heeft liggen schreeuwen de laatste twee dagen, geen idee wat er aan de hand is maar ik ga volgende week naar het cb, misschien kan ik het daar vragen. In de namiddag gaat haar dutje in bed echt niet en moet ik samen met haar liggen, borst in de mond, en als die eruit gaat begint ze meteen weer met krijsen? ik moest vandaag echt huilen, ik vond het zo zo zo zielig, ik weet echt niet wat ik voor haar kan doen, dus we doen nu maar even alle slaapjes samen (wel weer luxe van nog thuis zijn).
Ik heb haar nu twee keer stukken fruit gegeven en ze wordt steeds beter met hand oog coördinatie! Ze vind het super leuk.
En ze is dagen verwijderd van kruipen. Ze kruipt nu alleen nog naar achter, rollen naar alle kanten heeft ze nu al een maandje onder de knie!
Ik hoop zo dat het beter met haar gaat, ze is niet ziek oid, gewoon heeel veel huilen rondom bedtijd.

Die wakkertijd houd ik ook aan, meestal is zij ook 2 uurtjes wakker. Ze drinkt 5 flesjes, om de drie uren. Jullie kindjes? Verder fruit-of groentehapje 1x per dag. Bij 6 maanden wat meer proberen.. een wellicht intieme vraag, maar vrijen jullie inmiddels weer met partner? Wij wel weer, maar ik geniet er nog niet 100% van. Merk dat het nog wat gevoelig is en wellicht ben ik daardoor ook minder ontspannen. Ik heb een knip gehad en de vacuümpomp is gebruikt. Ook ben ik sinds deze week weer met de pil begonnen, ipv condoom. Vind ik prettiger. Benieuwd wat jullie hierover willen delen. Fijn paasweekend!

Wij leggen ze ook gewoon te slapen wanneer ze moe is. Anders hebben we toch maar een oververmoeid kind waar 's avonds geen land mee te bezeilen valt ?. En over het algemeen gaat dit goed. De laatste paar dagen is het hier ook steeds huilen huilen huilen rond bedtijd of wanneer ze een dutje moet doen. Gisteren heb ik echt even meegehuild. Man was nog niet thuis van het werk en ze was al zeker anderhalf uur aan het huilen zonder dat ik een aanleiding vond (ze had gegeten, luier was ververst). Echt niet van haar gewoonte. Wat was ik blij toen mijn man thuis was en ik haar even kon doorgeven. En honger dat ze heeft! Plots wil ze echt meer eten en drinken. Ze is nu 24 weken. Ik vermoed sprongetje 5. Al hebben we nog nooit zo'n stevige sprong gehad ?.
Qua schema voor eten en drinken is het bij ons momenteel als volgt:
Ong. 7u: fles 180+6 (deze ochtend dus 210+7)
Ong. 11u: groente, met eventueel tussendoor een beetje water
Ong. 15u: fruit
Ong. 19u: fles 180+6
Rond 19u30-20u is ze moe en gaat ze naar bed.
Ong. 23u: fles 180+6
Dit loopt momenteel wel heel goed.
Wij vrijen wel weer en ik moet zeggen dat dit de laatste tijd wel weer goed gaat. In het begin deed het bij mij wel pijn. Zolang ik borstvoeding gaf ging het eigenlijk niet zo goed. Sinds ik ben gestopt gaat het beter. Ik ben wel bevallen met keizersnede dus het heeft hier onderaan ook niet echt afgezien ??. Bij ons is het wel met condoom aangezien ik liever niet opnieuw met de pil wilde starten. Eind dit jaar willen we wel gaan proberen voor een 2de kindje en mijn lijf was (volgens mij) na de pil zodanig ontregeld dat ik uit mezelf gewoon geen eisprong meer maakte en er PCOS werd vastgesteld. Ondertussen is mijn lijf wonder boven wonder wel weer op gang aan het komen en heb ik onlangs zowaar voor de allereerste keer sinds het stoppen met de pil in januari 2020 helemaal uit mezelf een echte eisprong gehad en dus gemenstrueerd! Dus ja, voor mij even geen pil en wanneer ons gezinnetje compleet is, zien we wel weer wat we dan doen ?

Mateke wauw, drinkt ze dan maar 3 flessen?!
Slaap gaat hier per dag goed/slecht… ik probeer tijden aan te houden maar soms als ze echt gaat krijsen denk ik gewoon laat maar. Ik vind het toch erg zielig als ze dan in bed zo ligt te huilen maar in de box eigenlijk relatief calm is.

En hier merk ik ook dat ze echt behoefte heeft aan vast eten. Ik vind het nog moeilijk dagelijks te introduceren maar ze wil echt! Dus ik probeer nu ook in de ochtend en avond wat te geven. Ik lees net 200gr (best veel!).

DG ik ben weer na 5 weken begonnen ? toen ging het nog wat lastig (vond het echt als een eerste keer weer) maar nu is het weer prima te doen, het is vooral of we tijd hebben/ baby slaapt/ beide niet te moe zijn haha.

We volgen hier de adviezen van het consultatiebureau in België op en zij zeggen dus dat groente of fruit een fles kan vervangen van zodra je baby er genoeg van eet. We zitten nu meestal tussen de 130 en de 180g groente en de 130 en 180g fruit per dag. Als ze van het ene wat meer eet, eet ze van het andere meestal wat minder. Haar flessen ben ik nu wel aan het ophogen naar 210+7.

Terug
Bovenaan