Bevallen zonder pijnbestrijding

Ik wilde ook geen pijnstilling, en een bevalbad hielp echt heel goed! Maarja toen duurde het 20 uur, dus ik heb uiteindelijk een pompje gekregen, geen spijt van gehad. Rustig ademen en proberen te ontspannen hielp ook. Maar toch, als je het uiteindelijk nodig hebt, is het fijn als je iets kunt krijgen. Succes en ik hoop dat t goed te doen is voor je!

Ik ben zonder pijnbestrijding bevallen. Eerst thuis in het bevalbad. Daarna moest ik naar het ziekenhuis. Tijdens een weeënstorm wilde ik wel pijnbestrijding, maar toen bleek dat ik al op 10cm ontsluiting zat, dus uiteindelijk alles zonder pijnbestrijding gedaan. Ademhaling maakt alle verschil! Doe een goede cursus om de technieken te leren. Het bad was ook fantastisch!

Ik wilde ook een badbevalling, maar ben uiteindelijk ingeleid waardoor dat niet ging. Ik deed aan acupunctuur en ik heb echt een droombevalling gehad zonder pijn (ok, op de paar hechtingen na...). Ik kon mezelf gelukkig heel goed ontspannen en had mijn ademhaling goed onder controle.
Eind mei mag ik weer en ik hoop op weer zo’n bevalling. Ook nu doe ik weer aan acupunctuur. Ik durf het risico niet te nemen om het niet te doen ;-).

Ik wilde liever ook geen pijnbestrijding en had een voorkeur voor thuis bevallen, allemaal gelukt! Ademhaling is alles. Als ik er naast zat tijdens een wee was het erg pijnlijk, volgende wee even weer concentreren op de ademhaling en dan goed te doen. 
Staand/wiegend en op mijn hurken waren ook hele fijne houdingen voor mij. Dat is even uitvogelen wat voor jou het prettigst is. En bevallen op de baarkurk, ook een aanrader!

Hoi, 
Ik heb een cursus hypnobirthing gedaan. Hier leer onder andere op een positieve manier te kijken naar de bevalling. De hele cursus was gericht op ontspannen op een natuurlijke manier bevallen vanuit vertrouwen, je leert onder andere ademhalingstechnieken en ontspanningsoefeningen maar ook je partner wordt heel erg betrokken. Ik vond het erg fijn en had hierdoor het volste vertrouwen dat het mij ging lukken. Ik ben zonder pijnbestrijding bevallen. Het was zeker niet pijnloos maar ik kon het wel goed handelen. Ik heb heel veel in bad gezeten met ontspanningsmuziek. 
Ik heb ook overwogen om een doula te nemen maar vond dat uiteindelijk te duur. 
Verder kun je ook nog naar acupunctuur kijken. 
Succes! 

Ik ben ook zonder pijnbestrijding bevallen. Ik had rugweeën en wat hielp was dat mijn partner hard tegen mijn rug duwde. Dat gaf een soort tegendruk waardoor ik de pijn beter kon hebben. Hij had er behoorlijk spierpijn van na afloop haha. En wat hierboven ook al werd gezegd: puffen! Ik was blij dat ik zo’n cursus had gevolgd. 

Ik heb het gewoon ondergaan. Ik zat echt in een bubbel en had een super goede focus, hierdoor vond ik de pijn goed te dragen. Ik had ook heel veel vertrouwen in mijn huisarts, deze heeft mij er super goed en positief doorheen geloodst. 
Ik ben wat dat betreft ook wel nuchter en heb me vooraf geen moment druk gemaakt over de bevalling, dat is natuurlijk niet voor iedereen zo

Bedankt allemaal voor jullie reacties en de goede tips! wat fijn te lezen dat er genoeg mama's zijn die het zonder pijnbestrijding doen :) ik zal mezelf eens meer gaan verdiepen in jullie tips en trics en hopelijk zit er iets tussen wat mij ook mag helpen tijdens de bevalling.
Voor de mama's die weer in verwachting zijn jullie ook heel veel geluk met jullie bevalling :) 

Terug
Bovenaan