Bevalling alweer vergeten?

Hallo

Ik heb tot 3 keer toe een keizersnee gehad en voelde me na elke keizersnee weer sneller weer de oude deze keer was het alleen iets heftiger daar het een stuk langer duurde daar ik erg veel verklevingen had en ze haar met moeite uit mijn buik konde krijgen
Ze lag namelijk heel hoog in mijn buik en dan ook nog eens heel hoog in de baarmoeder
De na pijn was dan ook meer als bij de 1 ste twee maar dat was ik gelukkig weer snel vergeten

groetjes
Monique

Ik kan me ook ieder detail nog herinneren, hoewel dit de eerste week echt weg was, ik was ook ziek, had een baarmoederontsteking en heb bepaalde details verzwegen voor de vk omdat ik dan opgenomen zou worden en daar had ik geen zin in. Op een gegeven moment werd ik wakker, nam mijn temp. op en die was 34, een uur later was die 41. Bij temp boven de 40 moest ik naar het ziekenhuis, maar het lukte me de boel zo te draaien, dat ik daar niet heen hoefde. Een week later wist ik alles weer!

Ik voelde me alsof ik de wereld aankon en ik wilde wel mee de hond uitlaten een uur na de bevalling. Toen de familie kwam, moest ik Mattijs wakker maken! Ik was up and running, tot een dag of twee later!

Ik zou het zo weer doen, ik ben officieel in 3 uur bevallen!

Groetjes Ilona

Vergeleken met de zwangerschap vond ik de bevalling 300% meevallen! Het was wel zwaar en pijnlijk, maar alles ging heel erg vlot. Ik was ook een beetje tijdsbesef kwijt. Aan de ene kant leek als ik maar een uurtje weeen heb gehad (in werkelijkheid 4 uur), aan de andere kant leek het een eeuwigheid te duren voordat ik mocht persen. Met 20 minuten mijn ventje (4355 gram en 54 cm !) eruit geperst en slechts enkele hechtingen. Nee, is echt heel soepel gegaan. Ook weinig klachten in kraamtijd gehad.
Mijn huiveringen voor een tweede hebben ook geheel te maken met die 9 maanden zwanger zijn! Daar zie ik wel tegenop...

Groetjes, Karin
mama van Christian (18 weken)

Hallo,

Ik heb inmiddels twee keizersnedes achter de rug. De eerste was een spoedkeizersnede, ik was een dag overtijd en mijn zoontje zat klem met zijn hoofd in mijn bekken, nou dat was heel heftig kan ik je zeggen, ruggeprik gekregen en de ruggeprik sloeg op mijn longen waardoor ik het benauwd kreeg en heftig ging hyperventileren, ben uiteindelijk onder narcose gebracht maar de bevalling is me vaag bij gebleven. Ook had ik mega veel pijn en duurde het herstel veeeeeel langer. Thomas ook behoorlijk groot 4210 gr en 52 cm.

De tweede keizersnede (was 38 wk en 1 dg zwanger), nu vijf maanden geleden is perfect gegaan. Het was dit keer gepland ivm heftige bekkeninstabiliteit en ze waren bang dat wesley ook een groot hoofd zou hebben (thomas zijn hoofd was 41cm omtrek!!) Het enige wat zeer deed was de catheter. De ruggeprik was effe een gemeen prikje, na 1 min was ik verdoofd en gingen ze beginnen, ik ben er dit keer helemaal bijgebleven en dat was zo speciaal, de geboorte van wesley was ook erg emotioneel voor mij en mijn man. Zijn geboortegewicht was 3830 gr en 52 cm. Ik vond het erg meevallen maar voor het zks was hij groot! De nachten in het zks waren verschrikkelijk ik kon gewoon niet slapen, was erg oververmoeid. Ik ben vrijdag bevallen en mocht maandag al naar huis en dat is erg snel, ook liep de tweede dag al uit bed. Na vier wk was ik volledig hersteld, wat een verschil met de eerste keer!

Gr. Jeannette

mv thomas 29-2-2004 en Wesley 19-01-2007

ik weet nog precies hoe het ging en denk er met plezier aan terug.het was dan ook een super voorspoedige bevalling.toen ik na een weeenstorm van slechts 1 uur volledige ontsluiting bleek te hebben viel alle pijn weg en werd ik razendenthousiast dat mn kindje al ging komen en dat het zo meeviel.
en daarna voelde ik me precies als heaven!nog steeds trouwens.

Ik weet ook nog ieder detail, maar ja, ik hoef dan ook maar 1,5 uur te onthouden...
Mijn bevalling was een eitje en ook ik voelde me daarna echt vol zelfvertrouwen en helemaal fit. Ik kon me echt helemaal overgeven aan de weeën en het persen en had echt zo'n tjakkaaaaaaaa gevoel. Ik denk er nog vaak aan terug! En over 8 maanden mag ik alweer....

vele van jullie hadden echt een korte bevalling!
van mij duurde 24 uur was echt lang maar zeker niet vervelend
alleen kreeg ik zoveel adrenaline dat ik wel 4 nachten niet geslapen had!
hele nachten naar de kleine gekeken dus was uiteindelijk wel moe

Terug
Bovenaan