Bevalling alweer vergeten?

ik vond mijn bevalling echt 1000 % meevallen!
het heeft 13 uur geduurd en ik heb ook een weeenstorm gehad. het was best heftig allemaal, maar ik keek zo ontzettend uit naar mijn kleine man!!
we hebben er echt een beetje een feestje van gemaakt. hihi... daar zaten we midden in de nacht. mijn man, mijn moeder en de verloskundige (een man). we hadden het motto: pijn is fijn..... hihi.... we hebben heel wat af gelachen. ik moest tussendoor steeds ff weeen wegpuffen maar verder was het echt leuk!!
had daarna wel aardig wat hechtingen maar de volgende dag deed ik alles alweer. iedereen zei me dat ik naar bed moest maar daar had ik gewoon echt geen zin in. ik wilde alles meemaken. ik wilde niet in bed liggen terwijl iedereen met mijn kleine man bezig was. hij is van mij!! hihi...

nee, ik ben niks vergeten, maar heb er wel goede herinneringen aan.

liefs marijke

Hoi!

Ben het nog lang niet vergeten maar ben blij dat ik vlak erna alle details in mijn dagboek heb geschreven, las dat laatst terug en sommige dingen wist ik echt niet meer. Was ook helemaal van de kaart na de bevalling. Na de bevalling dacht ik: dit eens maar nooit weer, 1 kindje is ook leuk. Vond het een verschrikking en als ik eraan terugdacht kwamen de waterlanders alweer bovendrijven, vond het allemaal best "traumatisch", was dan ook een behoorlijke klotebevalling. Nu ben ik inmiddels zover dat ik denk: hmm, een 2e kindje zou toch ook wel heel leuk zijn! Ik zie wat ik heb teruggekregen voor die ene dag afzien, en dat is het wel dubbel en dwars waard!

groetjes,
Anna

He, de bevalling zelf weet ik nog hoor, en van de oudste ook, maar die pijn is al helemaal uit mijn systeem gelukkig, kan me er nix (ok,weinig dan) meer bij voorstellen

Groetjes Yvonne

Ik beleef mijn bevalling steeds weer op nieuw. Maar ik heb als geweldig ervaren en wil het ook nooit vergeten.
Femke is nu 16 weken.
Ik hoop deze ervaring nooit te vergeten.
gr linda

Hallo,
Ik weet mijn bevalling, tenminste delen ervan, nog als de dag van gisteren.
Om 1.00 uur de eerste weeen, om half 3 was de vk bij ons, om 02.35 braken mijn vliezen waar meconium inzat dus meteen naar t ziekenhuis. Om 3.15 uur lig op de verloskamer. Toen ging t heel snel. Aan 1 stuk door weeen zonder pauze ertussen. De pijn was niet meer te houden omdat ik ze niet meer op kon vangen. Ik vroeg om pijnstilling, er werd een infuus in m'n rug aangebracht maar de verdovng zou pas op de verloskamer worden ingespoten. Op weg naar de verloskamer kreeg ik pers weeen. Van de vk mocht ik niet persen want toen ik in t ziekenhuis aankwam had ik nog geen   2 cm ontsluiting en volgens haar "gaat t bij een eerste kindje echt niet zo snel". Ik raakte in paniek want ik voelde gewoon dat Tessa eruit kwam dus ik begon te schreeuwen dat ze er nou toch echt uit moest. Omdat ik in paniek raakte ging ze toch maar eens kijken hoe ver ik dan was. Bleek volledige ontsluiting te hebben en mocht gan persen. Na 6 minuten persen werd Tessa geboren. Toen Tessa op mijn buik werd gelegd kwam de anestsist binnen met de verdoving. Die was dus niet meer nodig! De pijn ben ik inmiddels vergeten maar t gedoe met de vk die niet naar mij luisterde niet. Alleen daardoor zie ik op tegen een 2e bevalling. De pijn intresseert me niet zo veel. Je krijgt er iets prachtigs voor terug!
Groetjes Carla

Hoi Wan,
Kan me helemaal voorstellen hoe jij je gevoeld moet hebben. Ik heb ook dagen met weeen lopen tobben zonder ontsluiting en uiteindelijk een keizersnee (waarvan de ruggeprik niet goed werkte). Ik heb er later heel erg mee gezeten dat ik de "puzzel niet compleet" kreeg. En nog ontbreekt er het één en ander. Ik heb de bevalling als een trauma ervaren en heb vier maanden last gehad van depressie.

groetjes Ida

hallo allemaal,

mijn bevalling is nu 10 weken geleden, maar ik ben er nog regelmatig mee bezig.
Mijn bevalling ging snel,   van het spontaan breken van de vliezen tot de geboorte 5 uur, maar ik had een weeenstorm met rugweeen, en moest daarna 2 uur na de bevalling  door de ambulance opgehaald worden, omdat de baarmoeder niet samentrok, ik bleef vloeien.
Ik ben nu wel bang voor een 2e bevalling, terwijl ik deze keer zoiets had van ach ik zie wel.

Groetjes van Liset mama van Sarah 20-04-07

Terug
Bovenaan