Bevalling diktatur in Nederlands. Schaamte!

Hi iederen,

warum  stoort het   niemand (van zwangere vrauwen) in Nederlands dat u eigentlijk GEEN keuze heben hoe befallen???? Allen "naturlijke bevalling" zijn mogelijk (in situatie naturlijk waneer met uw zwangerschap alles goed loopt and uw vrucht correct ligt). En als ik "onnaturlijke" wil met ruggen prick of keizer snede ook als ik geen reden ervoor heb??? Nee, dan mag ik niet.
Zij (regering? of  verloskundigen? of iets anderes?) heben VOOR ME (IN PLAATS OF ME) beslissen hoe ik moet bevallen.  Hallo, ik wil MIJZELF erover beslissen! Alles loopt goed bij mijne zwangerschap  maar ik wil  "naturlijk" niet bevallen, ik wil keizer snede hebben (ja-ja, ik weet alle mogelijke complikatie en bla-bla-bla). Maar nee, een geplande keizer snede zou ik hier niet krijgen!    
Ik wil alleen de keuze heben hoe bevallen! Maar "nein, dat kan niet, - zeg mijn verloskundigen (ik ben 24 weken zwanger) - u bent here in Holland. In Holland MOETEN alle vrauwen naturlijk bevallen!" Maar warom niemand vraagt mij of ik naturlijk bevallen wil?

Dergelijke situatie noemt men "diktatur" waneer mensen moeten regelen van de regering volgen en mogen geen eigenen mening of keuze hebben!
Und dat vindt u normaal??!?

In dit land drugsverslaafden en prostitutes heben meer rechten dan zwangere vrauwen! Ik geloof dat zwangere vrauwen in Nederland moeten  strijden voor bevalling vreiheid!

Meer vreiheid van bevalling voor zwangere vrauwen! Meer keuze hoe bevallen voor zwangere vrauen!

Is Holland eigentlijk een vrei land of een kudde van schapen???

Nou nou, zo kan die wel weer hè. Vind 't niet zo heel vriendelijk dat je de nederlands nu wilt gaan uitmaken voor een kudde schapen.
Als 't je niet bevalt......dan snap je hopelijk zelf wel wat je dan kunt doen.
Dit zijn de regels in Nederland, take it or.......!
Het is maar hoe je 't bekijkt, vrouwen in Nederland zijn niet van die piepertjes en doen 't daarom meestal/vaker op de natuurlijke manier.
Ik denk dat bevallen iets is wat heel cultuurgebonden is.
Al ben ik het ook met je eens dat we hier wel een keuze in zouden moeten hebben, maar als ik voor mij persoonlijk spreek vind ik het nou ook weer niet zo erg dat ik ervoor zou gaan demonstreren ofzo.
Hoe dan ook, chill......je gaat er in je eentje echt niets aan veranderen. Dus leg je er nou maar bij neer, stress is niet goed voor je nu, laat staan voor je kindje.
En mocht je écht niet op de natuurlijke manier willen bevallen, dan probeer je toch gewoon in het land van je herkomst te bevallen als 't daar beter is geregeld?!

Succes ermee en probeer nou maar gewoon te genieten van het zwanger zijn.
Als al die vrouwen hier in Nederland zo bevallen dan kun jij dat vast ook!

Groetjes, prinses10

Ik vind inderdaad ook wel dat het wat minder mag. Het is inderdaad zo dat er geen keus is in Nederland, maar al sinds duizenden jaren doen vrouwen het op de natuurlijke manier zonder pijnbestrijding. Dus waarom zouden wij dat niet kunnen? Alle pijnbestrijders zijn lang niet goed voor baby's, en  als al duizenden jaren lang alle vrouwen het kunnen zonder pijnbestrijding, waarom zou dat dan niet goed zijn?
En schapen zijn we zeker niet, gewoon oerdegelijke sterke Hollandse vrouwen. Niet erg netjes van jou om dat zo hier neer te zetten.  Als het je niet aanstaat, jammer. Maar niemand dwingt jou om hier in Nederland te bevallen hoor.

Succes ermee en ik hoop dat je een gezond kindje op de wereld mag zetten.

Groetjes,

Mitsj

Ik moet gewoon even reageren. Met  de vrouwen boven mij ben ik het zeker eens.

Maar waarom wil je met een keizersnede bevallen? Is het van wege de pijn? Of iets anders?
Vrouwen zijn er voor 'gemaakt' om kinderen te baren!
Met een goede voorbereiding op de bevalling kom je al een heel eind. Ik raad jou aan om een ontspanningscursus te volgen. Je moet je niet op de pijn concentren, dan lijkt het alleen maar erger. Er zijn zoveel manieren om deze pijn te verlichtingen! Verdiep je daar eens in en geef je op voor een zwangerschapscursus en dan bedoel ik niet de gewone zwangerschapsgym.

hopelijk heb je hier iets aan.

Liefs,

Vroeger vroeg niemand of je natuurlijk wilde bevallen of met kunstgrepen. Er was maar 1 manier....de natuurlijke weg. Alle vrouwen deden dat, dus waarom zou het jou niet lukken? Misschien is bevallen in je land van herkomst een optie? Daar kan het blijkbaar wel op de wijze die jij wilt.

Hier zijn is ook een vrije keuze. Nederland heeft z'n goede en slechte kanten (en die zijn voor iedereen verschillend). Wie hier van de voordelen wil genieten moet soms ook dingen voor lief nemen die niet zo zijn zoals hij/zij ze hebben wil.   En om dan te zeggen dat we een kudde schapen zijn...dat getuigt van geen respect.

Ik wil als oerhollandse vrouw gewoon een natuurlijke bevalling. Dat is onder normale condities het beste voor moeder en kind. En ik heb 2 kinderen en kan weten hoe het voelt. Ervaar het eerst eens voordat je oordeelt.

Mmmmhhh, tja, ik kan hier een heleboel op zeggen, maar ik vind Hollandse vrouwen zeer sterke vrouwen.Iets waarvoor je respect moet hebben. Wat is er nou mooier om de geboorte van je wonder helemaal zelf te doen????    

Geniet van je zwangerschap, het is zo voorbij dus maak je niet druk.
Ik hoop dat je een goede bevalling heb en een gezond kindje  krijgt.

Groet

Hallo allemaal!

Stiekum kan ik hier alleen maar om lachen, ik elk land is er wel wat om over te miepen :p

En tja... zoals ik het bekjk: Het is er ook ín gekomen dus moet het er ook weer uit.
En de meest voorkomende manier is via dezelfde weg, dat is toch 'normaal' ?

zolang er geen medische indicaties zijn en/of slechte ervaringen vind ik het onzin... en ik proef gewoon de horror-monen hier ;) (geintje heh...)

Een prettige zwangerschap en bevalling voor iedereen!

Groetjes Debby m/v B'Elanna

Ik zat vanmorgen nog eens na te denken over deze ophef....en vroeg me af of je een keizersnede nog zou willen als je zelf de extra kosten zou moeten betalen. Ik ben bij mijn eerste op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen en moest 1 dagje blijven. Verder niets bijzonders maar ik kreeg wel een rekening van EUR 1700,-- (ok werd door de verzekeraar vergoed). Een keizersnede is een operatie dus OK, ruggenprik, gyn, anestesist, 4-5 dagen ziekenhuis....dat zal een flinke rekening zijn. Duizenden euro's naar mijn inschatting.

Ik vind het geen "recht" om dat zo maar te krijgen omdat jij het zo graag wilt. Ik zie dat hetzelfde als een cosmetische operatie als liposuctie of een borstvergroting. Als je dat zo graag wilt moet je het ook maar zelf betalen. De verzekering is als zo duur. Als we hier nog eens aan moeten gaan toegeven.

Terug
Bovenaan