Bevalling diktatur in Nederlands. Schaamte!

Sorry hoor maar waarom zou je pijnbestrijding van te voren moeten hebben of hebben gerelgeld als je het niet eens nodig hebt.
Ik vind het niet meer dan normaal dat wij vrouwen op een natuurlijke wijze een kind op de wereld zetten en in het ziekenhuis laten ze je echt niet meer pijn leiden dan nodig is hoor. Wij zijn er voor gemaakt en graaf dan maar een goed in je zelf opzoek naar je oerkracht want dat heb je nodig en daar beschik ook jij over. Succes!

whahahhahaha ik zou me er niet te druk om maken en daarbij ook schapen hebben rechten toch??? of alleen het aanrecht??.........ene tsja het is een vaststaand feit dat niet alles er even lekker uitkomt als het erin gaat

wees blij dat je hier uberhaupt geholpen word en t nog voor je betaald word ook.in andere delen van de wereld kunnen vrouwen t lekker zelf uitzoeken en gaan er nog steeds vrouwen en babies dood en daar ligt niemand wakker van.

?????

Dat ze in andere landen nou zo doorgeschoten zijn dat ze het nodig vinden om gevaarlijke, niet noodzakelijke ingrepen aan te bieden aan mensen die het niet nodig hebben, betekend niet dat we hier in Nederland moeten volgen als een stelletje makke schapen (wie zijn er hier nu schapen... dat mensen niet nadenken over de gevolgen is voor mij meer een teken van dom gedrag)!

Tijdens mijn bevalling heeft mijn verloskundige op een gegeven moment mij wel aangeboden om naar het ziekenhuis te gaan voor pijnstilling, maar ondanks de pijn heb ik dat zelf geweigerd omdat ik ZELF thuis wilde bevallen en ik het té riskant vond voor mijn kindje.

Dit ga jij vast niet leuk vinden, maar.... tijdens mijn zwangerschap woonde ik in Duitsland (nee, niet vlak bij de grens, maar 800 km bij mijn ouders vandaan aan de Main)  en kon ik dus gewoon gebruik maken van alle daar aanwezige voorzieningen, maar vanwege mijn wens thuis te bevallen heb ik ervoor gekozen bij mijn ouders in Nederland te bevallen.

Vrouwen doen dit al duizenden jaren zo.... ik ben er TROTS op dat ik kan zeggen dat ik mijn meissie helemaal ZELF op de wereld heb gezet.

Maar goed... als je een keuzersnee wil, dan probeer je dat toch lekker in je land van herkomst... Ik zie er in ieder geval het nut niet van in om hier te gaan zitten brullen dat Nederland een dictatuur is. Eén van de eigenschappen van een dictatuur is namelijk dat je het land amper uitkomt. Ik weet uit eigen ervaring dat dat hier in Nederland geen probleem is, dus je kan ervoor kiezen in een ander land te bevallen.

Persoonlijk denk ik dat dit een combi is van plankenkoorts en opruiing van vriendinnen uit je land van herkomst, plus natuurlijk de enge verhalen over pijn en uitscheuren. Misschien is het handig om je druk te maken over een goede zwangerschapscursus ipv iets waar de meeste Nederlandse vrouwen totaal niet op zitten te wachten. Daar leer je je namelijk voorbereiden op je natuurlijke bevalling.

Mijn zoontje heet Bem Bem en mijn man loopt in zo'n mamoetvel rond,zijn werk houd in dat hij de hele dag met een knots achter buffels aan rent,en ja vandaar dat ik voor een natuurlijke bevalling heb gekozen*proest*

Gewoon bevallen is geen ziekte, het is gezond zijn. Willen leven en het wonder van leven, met al haar up's en downs, doorgeven.
Daarom in NL voor gezonde vrouwen geen keijzersneden en verdoving op verzoek. Vrouwen zijn 1000 maal sterker dan mannen, zingt een Nederlandse zanger. Zo is het, vrouwen moetn zich niet onderschatten in deze!
Gewoon bevallen houdt vrouwen en hun babies gezond en bereid ze voor op een goed bestaan. Dat is wat we in Nederland goed begrijpen en waar we eeuwen ervaring mee hebben. Opleggen willen we niet alleen maar gezond blijven, dat gun je ieder vrouw en baby, vandaar die gewone bevalling thuis.

Niets Doen van Monic Slingerland.

Het draait allemaal om de kunst van het ‘niets’ doen.
Ik heb het over de thuisbevalling, dat typische Hollandse verschijnsel dat net als peperkoek, gorte pap en tweede Pinksterdag dreigt te verdwijnen.
Bij de thuisbevalling is de boosdoener niet de Europese eenwording, maar het marktmechanisme van de medische techniek.
Dus bevalt men in het ziekenhuis, want daar gaat nooit iets mis.
Artsen zijn daar permanent aanwezig, dag en nacht en de assistent-verpleegkundige die over de afdeling waakt, kan echt alles, van oogoperaties tot verlossingen met stuitligging.
Laten we ophouden. En ach ….. wat leuter ik ook.
Ik ben nooit in een ziekenhuis bevallen, ik ken alleen de verhalen van mensen die dat wel deden en bij wie het mis ging.
En meestal gaat het goed, laat ik niet zeuren.
Ik zie alleen de kunst van het ’niets doen’ verdwijnen, dat delicate mengsel van afwachten en opletten, dat vroedvrouwen als geen ander beheersen.
Rustig zitten ze dan aan de rand van het bed of bad, kijken en luisteren naar de barende vrouw, in wier binnenste het een en al actie is.
De Vroedvrouw doet niets, ze ‘is’ er.
Een vuurtoren voor de vrouw die verloren dreigt te raken in de weeënstorm.
Niets doen, kalm aan de rand van het bed of bad zitten, dat staat haaks op de sfeer van het ziekenhuis, waar vooral ‘iets gedaan’ moet worden.
Een arts die toekijkt en afwacht?
Dat is zoiets als LANCE AMSTRONG een dag mee laten doen aan een viswedstrijd.
Die weet dan met zijn fietsbenen geen raad.

Fijne bevalling allemaal,
Tine Oudshoorn, vroedvrouw.

Ik vind ook dat je meer inspraak mag hebben wat betreft pijn bestrijding. Maar een keizersnede moet je alleen doen als het medisch noodzakelijk is. Ik heb 3 week geleden een spoedkeizersnede gehad. Nadat ik al aan het persen was. En geloof me...het is niet leuk! Ik ben ook al eens vaginaal bevallen, dus ik weet het verschil. Een keizersnede moet je op voorhand niet willen. Denk maar zo: Als het van moeder natuur de bedoeling was geweest dat je kindje er via je buik uit moest komen, dan had er wel een "ritssluiting" in je buik gezeten!

Terug
Bovenaan