Hoi hier mijn bevallingsverhaal:
Vrijdag zou ik ingeleid worden en daarom ben ik woensdag gestript door de verloskundige.
Ik had gevraagd over voetreflexmassage en dat deed hun assistente. Die is 's avonds nog bij mij thuis geweest om dat te geven, heel lief!
Om 3 uur 's ochtends moest ik naar het toilet en kon daarna niet meer slapen. Mijn buik rommelde wat, maar ja dat deed hij nu al 3 weken en ik geloofde er niet meer zo in. Het was ook meer een harde buik dan dat ik het als weeen beschouwde.
Tv aan lekker kopje thee en lekker op de bank liggen. Om half 4 denk ik heeee deze doet wel pijner dan dat gerommel.
Maar nog niks bijzonders. Om kwart voor 4 beginnen de weeen en denk ik over een uurtje maar mijn man wakker maken. Om 4.10 heb ik hem wakker gemaakt. Mijn weeen kwamen om de 2 a 3 minuten en waren erg sterk.
Hij heeft snel mijn ouders gebeld (die zouden onze zoon komen halen en die moeten ong een half uur rijden) en daarna de verloskundige.
Met de eerste heb ik uren onder de douche gestaan maar nu durfde ik het niet. Het ging zo snel en ik was bang dat ik mijn dochter in mijn handen zou hebben voordat de verloskundige er was. (later zei de verloskundige dat het een goed idee van me was...)
Om half 5 ben ik toch maar onder de douche gestapt omdat ik dat de vorige keer zo lekker vond. Mijn zoon werd opgehaald terwijl ik onder de douche stond en mijn vader zei me vrolijk gedag....
Rond 5 uur kwam de verloskundige binnen stappen en ik had 7 a 8 cm ontsluiting.
Een uurtje later heeft ze mijn vliezen gebroken en (ooh rampenplan) ik kwam in een weeenstorm. Om 6.40 mocht ik persen en ineens waren mijn persweeen weg ( ik hobbelde ook van het bed naar de baarkruk, omdat ik dat de vorige keer ook gedaan had en nu niet wist hoe ik dat op het bed moest doen). Maar ooh wat vond ik het heerlijk dat de persweeen weg waren...even rust. En terwijl ik zat te genieten van mijn rust hoorde ik het hartje via de doptone steeds langzamer gaan...Mijn man zei later dat hij echt hun ( de verloskundige en kraamzorg) gezichten zag betrekken en heel zorgelijk zag kijken. Ik heb dat niet gezien, maar hoorde het en vond het niet echt een leuk moment. De verloskundige zei ze moet er nu uit, anders moeten we naar het ziekenhuis.
Maar ja geen persweeen (helemaal geen weeen) en dan een kind eruit persen is erg moeilijk. Mijn verloskundige had daar gelukkig een (erg geniepig) trucje voor, maar mijn persweeen kwamen wel in alle hevigheid terug en hoe...in 1 grote lange perswee is ze geboren en alles was goed met haar. Natuurlijk ben ik ingescheurd, maar dat boeide me weinig.
Later moest ik alsnog naar het ziekenhuis met de ambu, want ik bleef maar bloed verliezen (ook daar was al rekening meegehouden en ik had al 2x een prik gehad).
Al met al was ze er in 3 uur en vond ik zo'n snelle bevalling maar niks...hihihihi. Maakt niks uit ze is er en ach...wat is nu 3 uurtjes op een mensenleven. Bij de evt. volgende moet ik in het ziekenhuis bevallen, maar wel onder de controle van de verloskundige. Want dan ben ik meteen op de goede plek als ik weer teveel bloed verlies.
Groetjes