Bevallingsverhalen

Hoihoi,

Mijn verhaal:

Ik was uitgerekend op 19-10. In week 37 ben ik voor controle naar de vlk geweest en alles was goed. Op vrijdag voelde ik de kleine bijna niet meer bewegen. Dus vlk gebeld en ik mocht gelijk komen. Zij heeft geluisterd en gevoeld. Alles was goed volgens haar. Ook naar het ziekenhuis gestuurd voor een CTG en een echo. Het ctg was prima de gynaecoloog heeft ook nog aan mijn buik gevoeld en het voelde goed zei zij. Toen de echo en die was niet goed. Ons kleintje was in groei achtergebleven en mijn vruchtwater was weg. Geen gebroken vliezen, geen ontsluiting helemaal niks. Met dit ben ik opgenomen. Terwijl ik opgenomen was heb ik nog een ontzettend hoge bloweddruk gekregen, hier heb ik medicijnen voor gekregen. Uiteindelijk zou ik vrijdag 13-10 ingeleid worden, maar donderdagavond om 23.00 dacht ik iets te voelen. Weer ctg gemaakt en inderdaad klein beetje weeen-activiteit. Om 24.00 is de arts langsgeweest en heeft getoucheerd. Inderdaad 1 cm ontsluiting. Ik ging naar een een-persoonskamer en krijg wat pijnstilling zodat ik die nacht zou slapen. Ik manlief gebeld, geen stress, ik bel morgenochtend wel hoe het ervoor staat.

Uiteindelijk om 2.30 kon ik het niet meer tegenhouden, hoewel het mijn eerste was dacht ik dit kan niet missen dit moeten persweeen zijn. Verpleegkundige gebeld en die heeft arts laten komen. Mij naar de verloskamers gebracht en daar weer getoucheerd. Jawel, volledige onstluiting, en dat in die korte periode, heftige weeen gehad..... Man gebeld en toen mocht ik mee gaan persen. Om 4.59 is Joep geboren, wel met een knip.

Dus jammer van de week ervoor maar een supersnelle bevalling van ong 5 uur. Bij een volgende zwangerschap mag ik niet meer bij de vlk maar moet ik gelijk bij de gyn. Ze willen dan meer echo's maken, omdat wat ze aan mijn buik voelde niet klopt met wat ze op de echo zagen.

Nou, dit was mijn verhaal.

Groetjes Willemijn.

Hoi hoi

hier anika van het December 2006 forum!

ik heb een superkort en snel bevallingsverhaal!!
Sta er nu nog verbaast van!!

Ik ging op 12 december om kwart voor 3 mijn andere twee kinderen
van school halen iets na 15 uur kreeg ik weeën
gelijk om de 4 minuten
ik rap naar huis verloskundige gebeld
en die belde rond half 5 terug van ik kom eraan om even te kijken bij je
16:55 kwam ze binnenlopen
ik was inmiddels boven stond naast het bed water brak
en kreeg al persdrang
ze zegt tegen mij puf de perswee weg ik pak me tas
ze komt gelijk erna binnen met haar tas gooit der spullen op bed
ik krijg mijn tweede perswee en daar was mijn derde zoon!!!
Om 17:12 geboren hij heet julén en woog 3280 gr en is 54 cm lang
dus in totaal met weeën duurde mijn bevalling 2 uurtjes!!
Ik was totaal overdonderd joh
en heb best lang naweeën gehad nu nog af en toe 1 !!!!
maar met moeder en kind alles super goed hihi
dat was mijn verhaaltje

Groetjessssssss anika

Mama van Nikos en Fabio en Julén ons nieuwe wonder!!

Hier dan mijn bevallingsverhaal.

De bevalling is voortreffelijk gegaan. Om 21:45 begonnen de weeen om het kwartier ongeveer. Om 22:30 kwamen ze om de drie minuten en om 23:30 zat er niet eens

meer twee minuten tussen. We hebben toen de verloskundige gebeld en ik zat al op 5 cm ontsluiting ongeveer. We zijn naar het ziekenhuis gereden waar we ongeveer om 0:15 aankwamen. Hier werden de weeen wel heel heftig, want ik kreeg tegelijkertijd buik- rug en beenweeen en dat is niet echt makkelijk meer op te vangen als ze zo'n beetje iedere minuut komen. Om 1:30 had ik inmiddels 8 cm ontsluiting en om 1:45 had ik volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen. Om 2:42 is ze uiteindelijk geboren. Ik heb een klein knipje gehad en ben een beetje uitgescheurt, maar verder heb ik niks te klagen. Voel me hartstikke goed. Al met al een bevalling van nog geen 4,5 uur.

groetjes Danique

Ik heb een niet al te fijne bevalling achter de rug! maar als ik er nu aan terug denk zou ik het zo weer doen!

maandagnacht werd ik steeds wakker door weeen! eindelijk dacht ik!
dinsdag had ik ze nog de hele dag en ze werden steeds heviger en dan weer niet en dat de hele dag. savondslaat de verloskundige gebeld want ze kwamen nu toch wel steeds binnen 5 min en ik hield het niet meer van de pijn.
de verloskunde was er binnen een kwartier en kwam tot de conclusie dat ik nog maar een vingertopje ontsluiting had. ik moest ff kijken hoe de nacht ging en dan zou zij 7u sochtends erweer zijn.
de hele nacht met ongelooflijke pijnlijke weeen op de bank gelegen en eindelijk was het dan 7u en was ze der weer (inmiddels al woensdag)
toen had ik nog niet veel ontsluiting wat ze niet echt snapte dus heeft ze mijn vliezen gebroken toen bleek dat de kleine daar ook had in gepoept en moest ik per direct naar het ziekenhuis.
daar kreeg ik weeenopwekkers (als of ik nog niet genoeg had haha) en kreeg ik ook pijnbestrijding.
ik heb toen de hele dag weeenstormen gehad en het was niet te doen.
tegen de middag kwamen ze tot de conclusie dat het hoofdje niet goed lag voor de ingang waardoor dus die ontsluitingsweeen niet goed kwamen omdat er dus geen druk op lag.
om 12uur smiddags had ik 8cm ontsluiting door wat ze me allemaal toegedient hadden en ik helemaal blij ik dacht mooi nog ffies! maar nee hoor haha.
mijn kleintje wou niet zakken omdat het hoofdje dus niet goed lag.
om 2uu mocht ik dan eindelijk meepersen om te kijken wat er gebeurde maar de kleine bleef op de plek. op de baarkruk geweest maar dat was helemaal niets. na 2uur persen kwamen ze   met de vaccuum maar dat lukte ook niet dus toen kreeg ik de operatiekleren aan voor een keizersnee! maar mocht nog 1 keer proberen met de vacuum en bam daar was ie toen ineens! :D
ik ben ook niet eens ingeknipt voor de vaccuum omdat de keizersnee gepland stond want daar gingen ze eigenlijk van uit.en als ze me wel zouden inknippen plus een wond van de keizersnee was te veel.
en ik had gelukkig ook maar 3 kleine hechtingjes inwendig!
Heb daarna wel dik 2 weken niet kunnen lopen of zitten!
maar zou het echt zo weer doen!
Hoop alleen wel dat het met de 2e wat makkelijker word hihi.

Hier mijn bevallingsverhaal.

Vanwege een hoge bloeddruk zou ik 31 juli ingeleid worden.
30 juli op controle geweest en toen moest ik in het ziekenhuis blijven omdat de bloeddruk te hoog was.
Ik kreeg daar pillen voor om de bloeddruk onder controle te houden.
De volgende ochtend werden me vliezen gebroken( had 2 cm ontsluiting) en werdt het infuus aangesloten.
Voelde al snel wat gerommel, maar ondertussen was het hartslagje van onze baby erg laag, onder de 100.
De hartslag lag heel de tijd laag, en ik kreeg op een gegeven moment een druklijn ingebracht om te kijken of me weeen niet sterk genoeg waren of dat het echt aan het kindje lag.
Ik hield het op een gegeven moment ook niet meer van de pijn , maar ze konden me niets geven omdat het hartslagje van de baby te laag was.
Op een gegeven moment is de gynacoloog gebeld en die kwam kijken.
Die wilde kijken hoeveel cm ik had, maar toen zaten er allemaal stolsels etc bij.
Ze zei gelijk ik ga je operen.
Op dat moment ging het heel snel, en werdt ik gelijk binnen 10 min naar de ok gebracht en werdt mijn zoon heel snel geboren.
Later bleek ook dat mijn placenta al gedeeltelijk was losgelaten en dat mijn zoontje geen zuurstof meer kreeg.
IK heb heel erg veel geluk had dat ze me gelijk konden operen en dat ik al in het ziekenhuis lag anders was het te laat geweest.
Ze noemen het dan ook gelukskindjes.
Vaak denk ik er nog aan terug dat het allemaal anders had kunnen aflopen.Mochten wij ooit nog een 2e kindje kunnen krijgen dan sta ik al gelijk onder controle in het ziekenhuis.

groetjes kaat

Terug
Bovenaan