Bevallingsverhalen

A

Anoniem

Guest
Ik persoonlijk ben namelijk gek op het lezen van bevallingsverhalen. Kijken hoe lang iets duurde en of je jezelf erin herkend. Daarom lees ik zo graag de tijdschrijften van Wij Jonge Ouders etc.

Nu heb ik hier eigenlijk van alle nieuwe mama's nog maar een keer het verhaal gelezen. Ik kan me ook voorstellen dat je daar misschien helemaal niet op zit te wachten.

Maar voor degene die het leuk vinden....die kunnen hier hun bevallingsverhaal kwijt!

goed idee Weekee! Ik houd er ook heel erg van om de belevenissen van anderen te lezen... ik wacht vol spanning af

Ha Dames, ik zal het spits afbijten met mijn bevallingsverhaal............liefs Daantje

ps gaat iets niet goed met de grote van de letters sorry!

23-11 4.50 uur Ik word wakker met buikpijn en denk dat ik naar de toilet moet, val toch weer in slaap, maar wordt 10 min later weer wakker en 10 min later weer en 10 min later weer....mmmm zou het?
5.30 uur Ik ga naar de wc en merk dat ik wat slijm verlies, maar het is nog helder dus Mark nog maar even laten slapen. 2e keer naar de toilet omdat krampjes aanhouden en ja hoor roze slijmverlies, ik maak Mark wakker, Schatje ik denk dat het aan de gang is, huil huil (van blijdschap natuurlijk!!!) Zeg tegen hem dat ie nog maar even door moet slapen, ik ga even een kopje thee zetten.
6.30 uur Ik zet koffie en Mark en ik eten wat, de weeen komen al iets regelmatiger maar nog niet om de 5 minuten dus nog geen tijd om de vk te bellen.Als ik zit komen ze om de 8/9 min, maar zijn ze wel heftiger dan als ik rondloop en dan komen ze wel regelmatiger dus lopen is voor mij de beste manier.
8.30/10.30 uur Ze komen regelmatig nu om de 5 minuten dus wordt het tijd om de verloskundige te bellen, heb alleen last van rugweeen en niet van buikweeen, ze zijn goed op te vangen, zijn eerder lastig dan pijnlijk!
01.00 uur De verloskundige komt kijken hoe het er bij staat.........als ik maar wel ontsluiting heb en niet dat ze zegt je hebt pas 1 cm,........ maar nee hoor het gaat goed!!! al 4 cm, Mark sluit mijn geboortetens aan dmv de electroden te bevestigen op mijn rug, nu kan ik elke keer als ik een wee krijg op een knopje drukken waardoor mijn lichaam extra endorfine aanmaakt! Werkt perfect! De vk komt tussen 17 uur en 18 uur weer terug! prima! Buiten sneeuwt het, We zeggen dat mama de wereld mooi aan het maken is voor ons meisje!! zo bijzonder.....
18 uur De verloskundige is er weer, ben benieuwd weeen komen niet echt constant meer soms zit er 8 min tussen, maar na die 8 minuten komt er dan een heftige wee aan dus een minder heftige wee die goed weg te puffen is en dan weer een krachtige wee waar ik mijn apparaatje goed kan gebruiken, inmiddels ben ik naar boven gegaan want ben bang dat ik anders de trap niet meer opkom haha De vk constateerd 7 cm!! heel netjes, ze besluit bij ons te blijven en alvast de kraamhulp te bellen en vraagt of ik er problemen mee heb als er een stageaire bij de bevalling aanwezig is, ik heb haar al op de praktijk gezien en heb hier geen problemen mee! De vk breekt mijn vliezen en binnen no time worden de weeeen heel heftig pffff ik moet goed concentreren op mijn ademhaling en vk en mark puffen mee!
19,30 uur Iedereen is aanwezig en ze kijken hoeveel ontsluiting ik heb.....10 cm!! joehoe dat is snel gegaan je hoort weleens over een cm per uur maar dat is bij mij niet het geval! De vraag is heb ik al persdrang....mmm weet het niet, beetje, maar niet duidelijk.....daar komt gelukkig snel verandering in en ik mag gaan persen, heerlijk gevoel is dat en de weeen komen nu met wat meer tijd er tussen om te herstellen, vind persweeen fijner dan gewone weeen en voel de oerkracht die je krijgt, nu komt het er op aan!! de baby laat vast niet lang meer op zich wachten.
20,00 uur pfff wordt nu wel moe van dat persen elke keer zeggen ze nog even, maar wat is even.... De hartslag van de baby wordt in de gaten gehouden en blijkt na elke wee maar langzaam te herstellen er wordt gesproken over een ambulance bellen dus pers ik nog harder ze zal gewoon komen thuis, ik wil niet naar het ziekenhuis, maar al snel is duidelijk dat ik geen keus heb, de baby boven alles!! dus ambulance wordt gebeld en ik mag niet meer persen maar moet de persweeen wegpuffen, makkelijker gezegd dan gedaan hoor!!
20,15 uur-20.30 Ambulance arriveerd en ik moet op de brancard beneden ik baal echt heel erg, nu moet ik met persweeen in de ambulance....Mark gaat mee! verloskkundige rijd er achteraan en gaan dus mee naar het ziekenhuis, de kraamzorg ruimt alles op thuis!!!
Hoe zwak de weeen thuis waren op het laatste momen hoe sterk ze nu komen opzetten nu ik in de ambulance lig!!! 4 persweeen in 10 min, want zo snel zijn we met sirenes aan in het ziekenhuis gelukkig! en dat met dat gladde weer! baal wel even want rijden langs schoonouders en die hebben de gordijnen open, hoop echt dat ze zich geen zorgen maken.........
Aangekomen in het ziekenhuis wordt er snel gehandeld, baby wordt aan monitor gelegd dmv een sensor die op het hoofdje bevestigd wordt tijdens een wee, ik krijg verdoving en de vacuum wordt tijdens een wee ingebracht pffff wat akelig zo ´n koud ding, de vk houd mijn hand vast en mark mijn andere! 2 persweeen en een knip later is Lisa geboren om 21,30 uur!!! Bij de laatste wee zakte haar hartslag bijna helemaal weg dus er was echt spoed bij! echt zo bijzonder, zo ´n klein mensje wat meteen haar longetjes uitprobeert!! en alles is goed met haar, apgarscore van 9 en 5 min. later 10!!!!
Alleen komt mijn placenta niet los, natuurlijk, breekt de navelstreng ook nog eens af )bij een volgende bevalling moet ik dus zoiezo in het ziekenhuis bevallen boehoe, dus moet ik geopereerd worden, want 2 spuitjes helpen niet helaas, gelukkig blijkt dat ik een ruggenprik kan krijgen en niet onder narcose hoef!
Mark blijft met Lisa achter en eet zijn eerste beschuitje met muisjes.
De operatie duurt best lang ik heb goede praat aan de assistent, ik wil niets zien en niets horen hoor!!! de placenta is er zo uit, maar het hechten van mijn knip en scheuren (smakelijk sorry) duurt ietsjes langer, ze willen niet zeggen hoeveel hechtingen ik heb mmmm dat zegt genoeg denk ik haha maar goed met ons meisje is alles goed!
Bijzonder moment als ik mijn kamer in het ziekenhuis in rijd en Mark met Lisa komt! Ze is er gewoon! We bellen de opa ´s en oma en Mark zijn broer en vriendin ze mogen nog snel komen!!!
Helaas moet Mark naar huis en blijf ik tot dinsdag in het ziekenhuis...... om 11.00 uur dinsdag zijn we thuis en begint ons nieuwe leven als papa en mama, de kraamzorg komt en zo begint alles te rollen!
Nu zijn we al weer anderhalve week verder en ben ik weer wat mobiel, ze hebben me flink te pakken gehad haha en ik vond het ergste dat ik niet goed voor mijn meisje kon zorgen, maar nu gaat dat prima!!!!!!
Lisa is een tevreden meisje wat goed eet en slaapt! Ze heeft al een hielprikje gehad en een gehoortest die goed was!!! en ze weegt nu 3120 gram dus nog 100 gram te gaan tot haar geboortegewicht!!

He gatsie, ik heb echt met tranen zitten lezen joh!

Pff, ten eerste...kom Mark nog wel slapen na half 6? Haha. Ik denk nl dat wanneer ik Abel vertel dat het begonnen is, maar dat ie nog wel even kan gaan slapen, dat dat toch niks wordt.

En wat een mooi moment dat jullie thuis waren en dat het zo sneeuwde. Mooi om te horen hoe jullie zo aan je mam dachten. Zij maakte inderdaad de wereld even mooi voor jullie Lisa! En wat zal ze trots zijn op haar dochter, schoonzoon  en kleindochter!!

Hebben je schoonouders nog wat doorgehad dan? Wisten ze bijv dat je al bezig was? Anders was het misschien een ambulance, maar dat zegt niet zoveel toch?

Jammer dat je naar het ziekenhuis moest, maar achteraf toch wel erg fijn. Wat een schrik dat de hartslag op het laatst even helemaal wegviel!! Ach en de volgende keer dus in het ziekenhuis bevallen?Ach zoals je zelf als zegt....alles voor je kindje.

Fijn dat je even de tijd hebt genomen om alles op te schrijven meid. Ik vond het erg bijzonder om te lezen!

Weekee,

Ja Mark heeft toch nog wel even kunnen slapen haha ik was zelf ook heel rustig, had ik niet verwacht......

Ja mijn schoonouders hadden een vermoeden dat ik het was.......en mijn schoonmoeder wilde al gaan bellen naar ons maar mocht niet van mijn schoonvader, gelukkig want anders was ze heel bezorgd geweest! vooral omdat we met loeiende sirenes wegreden haha maar goed dat moet ook wel met persweeen hoor vond ik haha
En in het ziekenhuis mochten we van de gyn niet bellen tot ik de operatie had gehad eerst moest alles ok zijn met moeder en dochter en terecht ook natuurlijk!
Het schijnt zoiezo te zijn dat de hartslag van je kindje tijdens de weeen wegzakt maar de hartslag van ons meisje herstelde niet goed na een wee.........vandaar het zekere voor het onzekere, wel fijn was dat in de verloskamer van het ziekenhuis meteen werd gezegd dat ze binnen een half uur geboren zou zijn!!! dan weet je waar je aan toe bent want toen was ik wel doodop van alle emotie enzo hoor! maar hoe cliche je bent alles vergeten als je baby op je buik ligt............

liefs daantje

Prachtig hoor! Ondanks dat jij toch niet een hele makkelijke bevalling hebt gehad (en dan druk het nog zacht uit denk ik) TOCh erg positief over het alles denkt.

Dat geeft de burger moed hihi.

Hoi Daan,
Wat geweldig om je lange bevallingsverhaal te kunnen lezen! Wel een heftige bevalling uiteindelijk, maar je kunt het goed relativeren.
Goed om te horen dat verder alles goed is en je aan t genieten bent!
Jullie eigen kleine wondertje Lisa...

Gr. Sonja
(40+1 wkn)

hoi Daan,

sorry, ik zit hier bijna te huilen,wat een heftige maar toch mooie bevalling.
Als ik je verhaal lees krijg ik zo'n verlangen om ook onze baby vast te houden.(weet niet hoe ik het anders moet zeggen)
Het is zo dichtbij en toch ook nog zo ver weg........

Gelukkig dat je nu weer zo goed opknapt en ik hoor wel dat jullie erg van Lisa genieten !!!

groetjes Annemarie

Terug
Bovenaan