Bevallingsverhalen

He meiden,

Het was inderdaad best heftig, maar goed, dat ben je ook zo weer vergeten!! Ik kon al direct na de bevalling bedenken dat ik het zo weer zou doen, dus ja....

Die hydrofielluier is echt handig, want als je in bad ligt dan is vaak je grote dikke buik niet helemaal onder water, en dat is nou net wat op dat moment prettig zou zijn!!

Van het inknippen was ik redelijk snel opgeknapt hoor! Na een week heb ik er wel een aantal hechtingen uit laten halen want die deden zo zeer, kon niet meer ziten!! Het heeft wel lang geduurd voordat alle hechtingingen opgelost waren, maar ja er zaten er ook wel heel veel in!! Na twee weken kon ik eigenlijk echt weer alles!
Maar ik heb wel gewacht tot een week of 8 a 10 voordat ik weer durfde te vrijen met mijn vriend. ik moest sowieso 6 weken wachten, maar dat heb ik iets verlengd. Ik vond het maar eng en alles is in het begin erg gevoelig!

x romaty

Dat laatste kan ik me wel voorstellen. Het is daar helemaal beurs geweest, dus je staat niet te springen om weer te vrijen...denk ik. Maar goed, misschien wel haha

Romaty, vervelend he die hechtingen, fijn dat ze er bij jou een aantal hebben uitgehaald, aangezien ik inwendig gehecht ben (ook de knip ivm operatie placenta) kon dit bij mij niet grrrr was de vk erg blij mee not!!  Trekt zo enorm!!  maar goed nu 2 weken verder en het gaat elke dag iets beter, maar helemaal mobiel ben ik nog niet.....

pfff vrijen ja ik moet 14-1 op controle in het ziekenhuis hoop dan in ieder geval groen licht te krijgen en hoop ook dat het met een beetje glijmiddel snel weer gaat, want van uitstel komt afstel, maar 8-10 weken lijkt me reeeel! maar heb wel al zin erg he??? hormonen!!!!

liefs Daantje

Daantje, wow nu al weer zin!!! Dat had ik geloof ik niet hoor, moest er ff niet aan denken!! Maar ik geloof na een week of 6 had ik dat ook wel weer!! Maar ja, toch best eng als de boel zo kapot is geweest!!
Ik had trouwens inwendige en uitwendige hechtingen!

Je blijft nog wel een poosje last hebben van het litteken hoor! Kan een beetje trekken bij de daad zeg maar! Ik heb daar nu nog last van, maar alleen maar heel in het begin en dan is het zo weer over!

En van uitstel komt inderdaad afstel, op een gegeven moment moet je het gewoon weer gaan proberen!! Gewoon op z'n egeltjes zeg maar

Waar ik wel benieuwd naar ben, heb jij nu niet heel sterk het gevoel van dit wil ik weer. Ik bedoel nog een kindje, nog een keer zxwanger zijn, nog een keer een fijne kraamweek, nog een keer dat hele kleine (wat er o zo snel af is)..
Ik had dat gevoel namelijk enorm sterk! Gelukkig kon ik mezelf bedwingen..... maar inmiddels zijn we nu wel weer voor een 2e kindje aan het klussen!!

x romaty

Romaty,

Wat ik eignelijk bedoelde was dat ze de knip bij mij van binnenuit gehecht hebben na de operatie en vandaar dat ze geen hechtingen los konden maken, ben helaas ook flink gehavend haha ingescheurd op 2 plaatsen en een knip mmmm fijn hoor maar het heelt heel mooi en ziet er best goed uit haha

Ja raar he dat ik weer zin heb? Die hormonen ook! gelukkig zijn er ook andere manieren om het elkaar leuk te maken zonder meteen tot de daad over te gaan.

Nee, ik heb bu niet het gevoel dat ik snel aan een tweede wil beginnen en mis het zwanger zijn ook niet echt, al had ik een geweldige zwangerschap. Eigenlijk hebben we ook altijd gezegd het bij een kindje te laten, maar ik mag dat van de kraamhulp niet meer zeggen haha want als je dan toch een tweede zou willen over een tijdje kunnen er mensen zijn die denken dat het een ongelukje was.......

Hoe snel was jij weer aan de pil? ik begin over 2 weekjes weer zo na de kerst! gewoon dat mijn lichaam weer snel de oude is en ik hoop snel weer een regelmatige cyclus te hebben en de 1e maand is ie nog niet veilig he?!

liefs Daantje

Hebben ze je met een reden dan van binnenuit gehecht daan? Want erg handig lijkt me dat niet voor ze..maar goed, daarom vraag ik ook naar de reden.

Ik heb de eerste 2 maanden borstvoeding gegeven dus dan kan je nog niet aan de pil!!
Daarna ben ik wel even aan de pil gegaan, gewoon om even mijn cuclus weer op gang te helpen! Volgens mij is het gelijk weer veilig hoor!
Maar toen onze zoon 6 maanden was ben ik weer gestopt, en nu gaan we er weer voor!!

xromaty

Hoi hoi

Ik zal mijn verhaal er ook bij zetten..

Woensdag middag 26-11 16.00
Het begint zachtjes wat te rommelen in mijn buik..Mmmmm zal het wel, zal het niet??
Ik wacht het wel af...s'Avonds nog op controle bij de vk, ze wil wel even kijken of het al wat uit haalt maar dat hoeft niet van mij...Heb nog niet het idee dat het wat uithaalt...
Vol verwachting gaan we de nacht in, weeën worden wat krachtiger, maar zakken ook weer af.....Wel lekker in slaap gevallen....Steeds als ik wakker werd zeurde het wat maar het zet gewoon niet door...

Donderdag ochtend 27-11 7.30

Yara is wakker en ik dus ook..Weeën worden krachtiger en regelmatiger..Joepie!! Ik ga eerst even lekker douchen en Yara in bad doen.Tussendoor even zitten pffff.
Als we aangekleed zijn bel ik Mark en regel ik oppas voor Yara...
Hele ochtend weeën, vk komt rond 12.30       1 cm.........Dat meen je niet......De rest van de dag en nacht komen en gaan de weeën...Raak er lichamelijk en emotioneel
redelijk moe van....

Vrijdag ochtend 28-11 7.00

Weer een nacht zonder resultaat voorbij..Ik kan alleen maar huilen ben er zooo klaar mee! We bellen de vk om 9.00 die wil na de middag even langs komen in de hoop dat ik gestript kan worden..Wij gaan even koffie drinken bij mijn vader en moeder..Yara is daar en we willen haar even zien..Bij mijn ouders komen de weeën wéér, nu echt wel wat krachtiger! Wij gaan weer naar huis, Yara blijft bij opa en oma, wachten even af wat de vk zegt anders halen we Yara s'middags op..
Vk komt, voelen 2 cm....Tjee daar 2 dagen werk voor gehad??!!! Maar hoera ik kan worden gestript!!! Een uur daarna merk ik dat de weeën krachtiger en regelmatiger komen...Yara blijft voor de zekerheid nog maar een nachtje bij opa en oma...Rond 17.00 komt de vk weer..en jawel 3 a 4 cm!!! Ook slijmprop verloren!  Het gaat langzaam maar er werkt iets daarbinnen!!!   Om 20.30 komt de vk weer, ik begin aardig meer pijn te krijgen. Vk adviseert me om te gaan lopen bevordelijk voor de ontsluiting...Dus ik hobbel hier beneden rond begint echt PIJN te doen nu...) Om 23.00 word de kraamzorg gebeld, joepie denk ik dan is het dus bijna zover!! Om 24.00 voelt de vk nog een keer..ik zie aan haar gezicht dat het niet helemaal goed is..Ik zit nog steeds op 4/5 cm???!!!! Oh mijn god..en ik ben het zoooo zat...Vk besluit de ambulance te bellen dit gaat zo niet en bij een 2e gaat het toch meestal wat vlotter...Boven gooi ik alles er evn uit..  Rond 00.30 komt de ambulance..ik sta ondertussen op mijn tenen van de pijn...weet echt niet meer wat ik moet...Ik lig op de brancard toch nog even voelen...ja hoor zegt de vk dat dacht ik al 8/9 cm (euh ja in een half uur dus...) Ik krijg een enorme weeën storm pfffffff. Nou dus de brancard weer af en de trap weer op..Zelfs in bed klimmen doet zeer..Ik krijg persdrang en mag gaan persen rond 01.10...Ik kan echt niet meer en heb er even geen zin meer in..Vk spreekt me even flink toe en om 01.35 is daar onze mooie prachtige ZOON!!! Roan!! Ooooh wat is hij mooi!!!!!! Zijn navelstreng is heel kort en dun en hij komt niet verder dan mijn navel..Als de navelstreng is doorgeknipt kan ik hem goed bewonderen! WAUW!!! Placenta komt ook vrij snel...Vk bied haar excuses aan omdat ze boos op me werd maar onze jongen had het aardig benauwd, zijn hartslag daalde naar 80 en hij moest er dus echt uit..Achteraf besefte ik me dat het zuurstof apparaat al klaar lag...Maar onze jongen huilde gelijk! 3320 weegt ie, lief klein mensje...
Om 02.15 eten wij onze beschuit met blauwe muisjes met een bakkie thee..En een half uurtje later lekker onder de douche....Het is die 3 dagen waard geweest...

Terug
Bovenaan