bevolkingonderzoek baarmoederhalskanker

hoi elise
inderdaad pap twee wil nog niet zeggen dat het iets slechts is aleen werd er bij jmij gelijk gezien   dat hetop de lange duur kanker zou worden ,hoe lang ?? konden ze niet zeggen   waaraan goede vraag ik weet alleen dat dat het hpv virus is . heb veel onderzoeken gehad ook een colo enzze hebben alles geprobeerd uitte sluiten want vergeet niet ik had daarbij ook nog eens hele erge buikpijn onderin dus waren de onderzoeken voor meerdere redenen dan aleen pap twee toch waren de veranderde cellen bij mij van die aard dat ik er tegenaan zat zeg maar het randje dus kon het ook nog wel lang duren totdat het kanker werd maar dat risico hebben we niet durven nemen dus buiten het verwijderen van heb ik ook tegelijkertijd een kijkoperatie gehad maar dat was allemaal oke (pffff).
maar geloof me in de meeste gevallen komt het niet zo ver en is het niets om ongerust over te maken ,misschien dat ze bij mij zo uitgebreid zijn geweest omdat mijn moeder daar wel kanker heeft gehad kan natuurlijk ook meehelpen   ??? maar ja met mij is alles helemaal goed gekomen en kan ik gewoon kindjes krijgen (mits dit voor mij is weggelegt) en gaan mijn vriend en ik ervoor in maart dus nog heel veel geduld (jammer genoeg) . slik alwel geen pil meer sinds juni en gaan we voor het zingen de kerk uit (ha,ha) dus wie weet??!!
hoop dat het bij jouw allemaal oke is maar ik heb er vertrouwen in .

liefs angela

Meiden even een hele andere gedachte... als je behandelingen van de gyn ondergaat en regelmatig moet terugkeren... wordt dat allemaal vergoed door een gewone ziektekostenverzekering? Niet dat het er toe doet maar ik heb daar dus helemaal niet bij stil gestaan.

En ik vind het wachten op de uitslag van de bioptie inmiddels erger dan het wachten op mijn nod was. Pfff tot maandag nog. Ben blij dat er gereageerd wordt op het topic want zo leer je toch weer een hoop. Natuurlijk is het allemaal (ga ik dan nog steeds van uit) niet dramatisch bij mij en weet ik dat het goed te behandelen is maar het houd mij inmiddels flink bezig... Zo dat heb ik weer even van mij af getypt...

Liefs allemaal

Bij mij is ook alles vergoed en ik ben al heel wat keertjes geweest. maar inderdaad ook het biopt en de lysexcisie en waarom zouden ze niet.Daarom verdacht ik dus mijn Gyn er ook van dat het geldklopperij was

Angela, waarom moet jij wachten tot Maart???

Oh meiden, wat goed dat jullie er zijn want ik ben een beetje van slag; vandaag uitslag van de biotptie en CIN3; k#t dus. Moet as donderdag al voor lisexcisie. Blehhhh. Poliklinisch dus ik moest maar iemand meenemen want je staat na de behandeling zo weer op straat. Gelukkig gaat mijn schatje mee donderdag.
Wie had dit ook al weer gehad? Hoe voel je je daarna? Heb je veel bloedverlies? En hoe vaak en hoe snel moet je daarna op controle?
Pffff, weet je wat ik ook vervelend vind... daar gaat weer een ronde want ik mag zeker weten niet zwanger zijn en dat ben ik nu niet maar heb as weekend ovulatie maar mag dan niet klussen ivm wond. Ahhhhh, help!>? Dus ik wil waarschijnlijk ook niet klussen, denk ik...

Trouwens heel blij met deze folder; http://www.nvog.nl/ bedankt voor de tip.

Liefs

Hoi Toulouse

Balen zeg. Bij mij is de lysexcisie (20 juli) onder volledige narcose gegaan. Dus smorgens om 7 uur in het zkh.
Om 10:30 de narcose om 11 uur weer op de uitslaapkamer. Ik heb zelf het meeste last gehad van de narcose. Hubbie heeft me sochtens weggebracht en smiddags om 14 uur opgehaald. Na de operatie had ik wel wat pijn, maar kreeg gelijk morfine (erger dan de pijn geloof ik, maar dat is wat wazig).

Tijdens de operatie schijn ik veel bloed verloren te zijn (tegen transfusie aan) omdat mijn baarmoeder goed doorbloed was. Ben dus blij dat ik volledig weg was want ik had dit niet mee willen maken. Daardoor hebben ze ook de wond dicht gebrand en gehecht en ben ik (operatie op woensdag) tot zondag geen bloed verloren. Dat begon daarna pas, eerst een beetje toen steeds meer. Ongeveer 14 dagen (hadden ze ook voorspeld). Inderdaad zolang je bloed verliest niet klussen en niet in bad enzo.

Daarna wel gelijk door hoor voor het klussen en volgens gyn mocht dat. Baalde er wel van, maar realiseerde me ook dat mijn gezondheid gaat boven een kind (maar goed wij hebben er al een en die wil ik op zien groeien).

De narcose heb ik dus 2 weken last van gehad en mijn cyclus was wat van slag daardoor. Ik heb van de operatie zelf echt geen pijn gehad en dus ook geen pijnstillers geslikt na afloop.

Mij is de operatie 100% meegevallen. Alleen had ik achteraf gezien wat langer thuis moeten blijven om van de verrekte narcose af te komen.

Oh controle, ik moest 6 of 8 weken later terug komen voor de uitslag (alles is weg) en 7 november voor een uitstrijkje (de wond moet minimaal 4 maanden zijn). Dan hoor ik wel weer wanneer de volgende keer is, maar ik begreep dat als het uitstrijkje goed is dat het dan niet vaker hoeft. Ze gaan ervan uit dat voor de verwijderde cellen weer goeie terug groeien.

Oh de eerste paar keer seks deden wel wat raar pijn, maar dat ging ook snel weer goed.

Sterkte donderdag, laat je weten hoe het gegaan is?

Terug
Bovenaan