bevolkingonderzoek baarmoederhalskanker

Elisa, bedankt dat je zo snel reageerde. En ik ben blij dat het goed is bij jou, laat je 7 november nog weten? Nou ja, denk dat je niet direct de uitslag hebt toch? Hoop dat het weg is en weg blijft dan, stekte en Liefs

Oh nee! Toulouse! Wat kl*te......
Heb geen idee wat CIN3 inhoudt of een lisexcie, maar zo te horen is dat niet goed.
Wat onwijs balen. Bah, heel het weekend voor nop zitten duimen.
En ook balen dat je deze maand niet zwanger mag worden.
Getverdegetver... weet even niet wat ik moet zeggen.
Wel fijn dat je zo snel terecht kan. Hoop dat het allemaal heel erg gaat meevallen.

Sterkte moppie!

Dikke kus,

TeHa

Lieve Toulouse,

Wat ontzettend balen voor je zeg. Ik kan mij voorstellen dat je je rot geschrokken bent.
Ik wil je heel veel sterkte wensen voor a.s. donderdag en zal aan je denken.

Veel liefs Jasmijn

hoi hoi toulouse

jeetje meid daar schrik je dan toch weer van. brrrr
wat naar allemaal en wat een onzekerheid..

ik moet binnenkort a.s vrijdag voor bruine afscheiding naar de gyneacologg toe en heb al en uitstrijkje laten maken, maar deze konden ze niet beoordelen i.v.m die bruine afscheiding , dus moet ik het weer overnieuw laten doen binnenkort.

als ik al die verhalen lees en ook nog eens lees wat die bruine afscheiding kan betekenen word ik af en toe best wel angstig.. maar ja ....het hoeft ook niets te zijn..

he meid ik wens je hl veel strkte toe en duim voor je dat alles goed afloopt..

liefs tobi

hoi, ja erg he die verhalen op internet. Je moet goed oppassen met wat je leest. Daarom zet ik ook vaak een link van een betrouwbare medische site erbij want als je gewoon Googled dan kom je op de meest nare verhalen terecht.
Tobi sterkte vrijdag, ik hoop dat de gyn je snel een reactie kan geven. Want van dat wachten wordt je ook niet vrolijk he.
Elisa, kwam na die lisexcisie je menstruatie en eisprong gewoon weer opgang? Ik begreep van de gyn dat je baarmoeder redelijk van slag is na die ingreep.
Balen joh, vandaag is mijn ovulatiepijn begonnen en super hevig ook. Dus waarschijnlijk overmorgen ovulatie. Maar ja he, morgen naar het ziekenhuis. Zonde van mijn ei!

Liefs allemaal

Angela28 ik heb eigenlijk nog 1 vraag, mijn zus gaf aan dat een PAP uitslag altijd is omdat het HPV aanwezig is, maar dat hoeft toch niet per se?

Even reageren; de Pap klassificatie is gewoon een manier om een uitslag van een uitstrijkje te geven. Daarnaast heb je ook nog de Kopac klassificatie. De Pap-klasse wordt vastgesteld aan de hand van wat er in de Kopac ingevuld wordt maar dit terzijde.  De o in kopac staat voor ontsteking en daar kan een virus (bijvoorbeeld HPV, maar ook Herpes) in gescoord worden. De pap-klasse zegt dus absoluut helemaal niets over de aanwezigheid van HPV.

Eerder in het Topic staat ook dat "iedere vrouw wel eens last heeft van dit virus (HPV)". Ook dit is zeker niet waar. HPV is een geslachtsziekte, een virusinfectie (net als Herpes die bijvoorbeeld een koortslip kan veroorzaken). Zeker niet iedere vrouw heeft er wel eens last van. En ook zeker niet iedere vrouw die HPV heeft krijgt baarmoederhalskanker. Wel is het zo dat HPV afwijkingen in de cellen kan veroorzaken. Er zijn echter een heleboel  soorten HPV, sommigen  staan erom bekend dat als een vrouw die bij zich  draagt, ze een hoger risico  op baarmoederhalskanker loopt, dit zijn de High-risk types HPV. Er zijn ook low-risk types (een heleboel zelfs) en die veroorzaken niet meer dan een  PAP 3a ofwel lichte dysplasie.

Groetjes Saskia

Jeemig de peemig Saskia! Sta echt ff met m'n mond vol tanden.
Hoe weet je dat allemaal? Ben je soms arts?

Toulouse, heel veel sterkte morgen meid. Zal aan je denken.
Probeer je te ontspannen (djiezus, kan ik nou echt niks beters verzinnen?).
Sorry mop, weet niet goed hoe ik je kan opbeuren.

Nouja, sterkte!

Liefs,

TeHa

Hahaha, ik ben analist in een ziekenhuis en het is (deels) mijn werk om uitstrijkjes te beoordelen (dat wil zeggen; onder de microscoop bekijken en er een diagnose op geven.) Daarom is het erg noodzakelijk dat ik goed op de hoogte ben op dit gebied.
Ik zag wat  "bekende" onderwerpen staan en kon het niet laten me er even mee te bemoeien en wat misverstanden uit de wereld te helpen

Medisch advies kan en mag ik niet geven, maar droge feiten kan ik wel geven of uitleggen.

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan