Bij jullie al verkeerde uitspraken van de namen van jullie kids??

Joey (djoowie)  schijnt nogal een moeilijke naam te zijn voor oudere mensen (ik werk bij bejaarden thuis) en is dus al verbasterd naar : 'joewij' (mama denkt dan maar, ach:'you and I, klinkt ook leuk), joewie ('ach, klinkt als 'joepie', ook leuk), joowie, ...
Ach ja, gelukkig is het bij de jongere generatie -en vooral hier in de randstad- een doodnormale naam en ik kan het die oudjes ook niet kwalijk nemen.

Ja!!!
Bijna iedereen zegt Christiaaaaan, nee, moet ik dan zeggen het is Christian!! Korte a-klank dus. De meeste mensen zeggen dat ze het zo'n mooie naam vinden, maar spreken hem vervolgens niet goed uit ..

Groetjes, Karin
Mama van Christian (9 weken)

bij de oudste zeiden veel mensen 'briejan'   tegen Bryan,
maar geen idee hoe ze Renske anders uit willen spreken?!
groetjes mieke
mama van bryan 16mnd en renske 6weken

Hoi,hoi,

Je kan Evi gelukkig niet veel anders uitspreken dan Evi hihiihi
Toen ik zwanger was vond ik Julie ook een erge leuke naam, maar hoe meer ik hem zelf uitsprak hoe meer ik ging stotteren. Je spreekt het uit als djulie, maar het werd ook jullie of juli. Nu snappen jullie vast wel waarom het Evi geworden is hihihiihi

groetjes Sonja

Ja hoor, Senne wordt regelmatig Sanne, Senna of Sienna genoemd, tot mijn grote ergernis. Ik heb daar namelijk aan gedacht toen we de naam kozen, omdat ik Sanne weer niet zo heel leuk vindt (best een leuke naam, maar niet origineel).

Nou kan ik me voorstellen dat het aan de telefoon verkeerd wordt verstaan (krijg je met een  limburgs accent  ) Wat ik dan weer niet begrijp is dat mensen die het  GETYPT OP PAPIER  zien staan, het toch verkeerd uitspreken. Er is namelijk geen andere uitspraak mogelijk als je het leest, toch? En dan ook nog vier keer herhalen, zoals de mevrouw van de bank: 'oh Sanne is zo'n leuke naam.. wilt u ook een aparte spaarrekening voor Sanne?.. volgens mij heeft Sanne honger' Grrrr!! Nee SENNE heeft geen honger, baby's huilen soms gewoon! Haha, even afreageren.

Groetjes,
Dionne (mama van Senne 27-2)

oja en mn man heet Gerro, nou je wilt niet weten wat de mensen daar allemaal van maken...

groetjes mieke
(mijn naam hebben ze altijd goed, hoe ist mogelijk, haha)

bij ons moeilijk anders uit te spreken
jens, simpel en kort,
waar ik me wel aan kan ergeren, is dat mn ma nogal vaak jensje zegt
bbrr dat klinkt erg

groetjes riana

Terug
Bovenaan