Bij jullie al verkeerde uitspraken van de namen van jullie kids??

Nou onze zoon heet Teun en dan zeggen sommige mensen oh leuk Sven.
Ja sorry maar Teun en Sven zijn toch echt verschillende namen en het rijmt zelfs niet op elkaar!!! Misschien even langs beter horen gaan ofzo???
Groetjes Mikkie.

hoi hoi,
erg he dat de naam van je kind verkeerd word uitgesproken :S
bij ons is het precies zo! ons zoontje heet dus dylano af geleid van dylan,
je spreekt het dus uit als dilaanoo maar heel veel mensen zetten dielaanoo..
ik snap egt niet hoe ze aan die -ie komen en ik probeer ze heel vaak duidelijk te maken dat ze het fout uitspreken, maar vervolgens is het weer diieelano, om gek van te worden. Ook word hij trouwens vaak délano genoemd.. maaarja er is dus niet veel aan te doen

groetjes mama van dylano jayden

Ons zoontje heet Ynze. Dat spreek je uit als iense. Veel mensen maken er inse van. En schrijven gebeurt vaak met een t er tussen, maar die hoort er niet. En op het cb maken ze er altijd jense van, en zo heet hij ook niet.

Ons dochtertje heet Minke en daar maken ze vaak nienke van. Velen kennen de naam Minke niet eens, wat ik me echt niet kan voorstellen. De naam Ynze kennen de meesten ook niet, maar dat snap ik nog wel.

Minke heeft als tweede naam Beate (bee-áá-tu, met de klemtoon op de a). Ook die kennen veel mensen niet en ook dat snap ik nog wel.

Ik maak me er niet al te druk over. Maar we hebben geprobeerd niet al te moeilijke namen te kiezen, maar kennelijk zijn we daar toch niet helemaal in geslaagd. Nu komt dat deels doordat we friese namen hebben gekozen, mzaar niet in friesland wonen...

greet

Hoi,
Mijn dochter heet Katie en dat wordt ook wel eens verkeerd uitgesproken als Kaatie.. terwijl het dus op zijn engels is en wordt uitgesproken als Keetie. Komt niet zo vaak voor dat het verkeerd wordt uitgesproken maar toch...
'Leukste' was nog dat ik een felicitatiekaart kreeg met haar geboorte van een oude vrouw en die feliciteerde ons met Keetje.. hahaha.

Groetjes Ilona

onze jongen heet dus goewan-mats. expres van juan goewan gemaakt, zodat er geen spraakverwarring kan ontstaan en wat denk je nu spreken een hoop mensen het uit als, koewan, djuwan ofzo terwijl ik duidelijk zeg, je spreekt het net zo uit als dat je het schrijft.

pfff, ja het blijft lastig. en van mats word vaak max gemaakt.

maar het ergste nog komen het bord bij ons in de tuin met zijn naam erop, die mijn schoonvader hed gemaakt, daar stond op. goewan-maPs. gewoon verkeerd dus, ja dat maakt het voor de nadere mensen ook niet echt duidelijker.....

Ik heb het ook heel vaak, zijn weinig mensen die het in1 x goed uitspreken
De meesten zeggen Dana-e, terwijl je   het uitspreekt als Daneeeeeee en je schrijft het als Danaë

Hallo ons dochtertje heet joany   spreek je uit als djoonie maar echt iedereen zegt het fout maar dat was ik al gewend want mijn zoontje heet ian en daar heb ik ook al verschillende uitspraken van gehoord. Meestal zijn het ook volwassenen die het verkeerd doen want kinderen spreken het zo uit.

groetjes,
marike mamma van ian (5) en joany (10 weken)

Terug
Bovenaan