Bij jullie al verkeerde uitspraken van de namen van jullie kids??

Hier ook  ons dochtertje heet Qinq Xiomara
                                               uitspraak=      Kink Ksiomara

Wat mensen ervan maken is
Quick (engels voor snel)
Kwink
 ooh ja de meest vreemde was dat vrienden van ons dachten
dat we de namen hadden afgeleid: Kinky Kamasutra!!!

We zijn misschien niet doorsnee, maar zo lijp zijn we nou ook weer niet!!!

Groetjes
Hanna

Hallo meiden

nou heb ik ook weer een mooi verhaal wat natuurlijk aansluit op dit onderwerp.

Een paar manden voor ik ging bevallen waren we dan eindelijk op een mooie naam gekomen voor ons aanstaande dochtertje (Reaven), spreek uit  Reeven.
 Maar omdat ik niet precies wist hoe het geschreven moest worden heb ik de dames van het Januari forum om hulp gevraagd. Moet het zijn Raven, Raeven op Reaven? En dan dus vooral omdat de klanken "ea" in het Engels op heel veel manieren wordt uitgesproken denk maar aan

Ronald Reagen     = ee
Tear = ie

Aangezien ik de schrijfwijze van Raven niet mooi vond (noemen ze haar Raaven). Heb ik dus na overleg hier op de site, en na veel meningen gekozen voor Reaven, zegt bijna iedereen Rieven .
Maar ja ach, iedereen die haar kent weet het nu wel, hihi, vind het alleen jammer voor haar voor later.

Liefs Nikè (Tja ach dat zal ook wel weeer tegenvallen voor jullie dus, Niekè hihi)
en mn vriend heet Flint. (soort zoekt soort zeggen we dan maar)
nog een leuk feitje haar achternaam is ook nog;     Pisa

Toch vind ik veel van de uitspraken die ik hier hoor dom hoor. De meeste namen zijn echt duidelijk genoeg!
Nynke hebben ze tot nu toe een keer uitgesproken als Nijnke, vind ik ook dom, een y is nooit een ij.

He Nikè, jij hebt natuurlijk wel je eigen kledingmerk, hi hi.

groetjes,
Daphne

hoioi
nou van natas maken ze niet een verkeerde uitspraak maar veranderen ze de hele naam naar natasja (dus word me regelmatig gevraagt hoe lief ons meisje?? is)
Nou mensen natas is toch echt een jongentje:p

Groetjes sylvia mama van natas

ik wil je niet voor het hoofd stoten hoor maar is Natas echt een jongensnaam of hebben jullie deze verzonnen. ben erg benieuwd.
Ik moet er ook nog steeds aan wennen want als Natas zie staan denk ik nog steeds aan een meisje...sorryyyyyy

Nouw eigenlijk is het nathas (jongensnaam) we hebben alleen de H weggelaten..
Maar idd iedereen denkt aan natasja.( maar kijk maar op de nieuwe fototjes die ik net geplaatst heeft meer jongentje kan hij echt niet zijn hoor haha:p)
eerst zou hij damien heete maar patrick (mijn man) vond dat dat te veel voorkwam en uiteindelijk kwamen we uit bij nathas maar om het nog orgineler te maken ging de H dus weg.
Voluit heet hij Natas Damien Nijnuis..

Groetjes sylvia

Ff een berichtje voor somentone...
Mooie naam hoor danaë. Maar ik kan me voorstellen dat mensen de naam verkeerd uitspreken. Want wie heeft niet geleerd op school dat een klinker waar puntje op staan apart hoort uitgesproken te worden. bijvoorbeeld ingeënt...dan zeg je ook inge-ent. en geen inge-eent. Daarom staan er puntje op de e om duidelijk te maken hoe je het uitmoet spreken. Vandaar dat ik best snap dat mensen zeggen dana-e. Maar Dane klinkt toch echt veel mooier. Goede naam hoor.
Mijn hond (ook een soort kindje toch haha) heet Mulan. Ik spreek het uit als Moelan en iedereen zegt mul-lan...in het begin kon ik echt laaiend worden haha verschrikkelijk was dat.
Mijn zoon heet Jordy, daar heb ik nog geen verbasteringen op gehoord.

Groetjes Diana

Hoi Diana,

Ik kan me het ook heel goed voorstellen hoor dat ze het verkeerd uitspreken
Vind het ook niet zo erg, na een tijdje spreken ze het vanzelf goed uit

Dankje overigens.. wij vonden het ook een apparte naam... het betekent ' gouden regen"

Groetjes sabrien

Terug
Bovenaan