Bij jullie al verkeerde uitspraken van de namen van jullie kids??

Ja!!!! Ook de naam van onze zoon wordt 9 van de 10 verkeerd uitgesproken. Je schrijft Ryes en je spreekt het uit als ri-jes. De meeste mensen spreken hem uit op zijn engels Rayes!! De naam is een samensmelting van onze namen namelijk Ricky en Jessica. Maar wij wilde de naam niet met een lange ij schrijven om dat mensen hem dan rij-es gaan noemen, maar ja met die griekse ij spreken ze het nog verkeerd uit!!!! Straks als hij wat groter is, zal hij het zelf ook nog wel een paar keer moeten corrigeren bij mensen denk ik!

Groetjes,

Jessica

Van Isis valt gelukkig weinig anders te maken...

Maar van Kyran wel: de A is geen a (zoals in gebak), maar een stomme 'e' zoals in 'stomme'.
Je spreekt dus uit Kieren (of Kie-run), maar zelfs mn naaste familie blijft stoicijns KierAn zeggen. Tsja.......bekende situatie voor hun papa, die Yoginder heet (djoginder, waarbij de G als een Engelse G moet worden uitgesproken).

groetjes,
Lara (spreek uit 'Laaaaaaaa-raaaaaaaaaaa')
mv Kyran & Isis, 1-12-2006

Gelukkig kan er aan de uitspraak van de naam van ons dochtertje weinig mis gaan:
Mijntje
Kinderen uit de buurt die haar naam op het geboortebord zien staan zeggen wel steevast: "Mijntje? Dat rijmt op Nijntje!".

Groetjes, Pietje

Van Esther kun je niet heel veel anders maken. Alleen de schrijfwijze (met of zonder h) is nog wel eens onderwerp van discussie. Vroeger schreef iedereen het met een h, alleen in de Nieuwe Bijbel Vertaling staat het zonder h. Dus iedereen die haar naam in de bijbel opzocht vond dat wij het verkeerd hadden gedaan....

Groetjes,

Eveline
(die ook wel Evelien, Eef, of Evi wordt genoemd maar daar gelukkig geen problemen mee heeft)
(oh, Esthers papa heet trouwens David maar wordt vaak Devid genoemd op z'n engels en vindt dat verschríkkelijk, haha)

Ja! Vera wordt steeds Eva genoemd, nou ja zeg...
Vooral de oma's hebben er een handje van.
Ach, mijn man wordt vaak Frank genoemd (terwijl je Frank uitspreek als Frenk, dus wel engels hihi) en mijn naam zullen we het al helemaal niet over hebben (Angeline).   Oja, en mijn schoonmoeder heeft het 1 keer gepresteerd om Marielle Maria te noemen als koosnaampje, maar dat heb ik meteen eventjes rechtgezet.

En Floor heet heel vaak Fleur??? Is toch echt een andere naam hoor! Oh ja, onze oudste heet Tijmen, mijn schoonvader spreekt dit op z'n engels uit: Thaajmen. Tja, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.

Bij Laura gaat het ook niet altijd goed, tot onze grote verbazing . Hoe kun je dat nou fout doen, maar goed Lauren is kennelijk een logische vergissing. Ook al Loora gehoord en Loutje, hoe verzin je het? Maar........ alle Duitsers die we spreken (en dat zijn er nogal wat als je in Duitsland woont) doen het wel goed!

Hi,

Onze kat heet joey en wordt door mijn oudste (2,5 jr)  altijd "Doewie" genoemd...
Naima wordt vaak Naomi genoemd. Denk omdat dat een naam is die vaker voor komt dan Naima. Ook zeggen anderen najmaaaa, ipv naaaieeemaa...

Liefs van SOPHIE
mama van Quinty 4-10-2004 en Naima 24-11-2006, 32 wnk 1530 gram was 19-1-2007 uitgerekend

Terug
Bovenaan