Bijna 23 en kinderwens, wie ook?

Hoi,

Even antwoorden op jou vraagjes.
Momenteel heb ik een tijdelijk contract. Deze loopt tot 1december. Daarna zou ik een vast krijgen. Hopelijk krijg ik die ook mocht ik 1 van deze maanden zwanger worden. Baas heeft met een gesprek wel keer gezegd dat hij hoopt op een jarenlange samenwerking. Maar daar ben je natuurlijk nooit echt zeker van.
Mijn vriend heeft een vaste baan en werkt fulltime.
We hebben huurhuis. we gaan over 3/4weken verhuizen. Naar een eengezinswoning. Ook een huurhuis. We wilden paar maanden terug wel een huis kopen. Maar als we dat zouden doen dan zouden we nog tijdje moeten wachten met kinderen. En ja, eigenlijk is dat voor ons net belangrijker. dus besloten niet te gaan kopen maar een andere huurwoning te zoeken.
Over opvang, ja ik denk dat dat een kinderdagverblijf word. Zou misschien ook bij schoonmoeder kunnen. Maar ja, de vraag is, wil je dat, of heb je liever dat je kind isamen met andere kinderen opgroeit. Maar daar zijn we nog niet uit. Weten ook niet of schoonouders dat willen. Ze weten namelijk niets van onze plannen.
Ik wil graag 22u per week blijven werken. zoals ik nu ook doe.
als ik mijn baan mocht verliezen zou ik daarna weer werk zoeken. Maar ook iets van 22 uur per maand.

Hoe willen jullie dat gaan regelen.

xxx

hey meiden

Sorry het heeft even geduurd maar druk druk druk druk.

Wilde even reageren op de vragen!

Wij hebben nu al 2 jaar een koopwoning (eengezins hoekwoning) en ik werkte eerst 32 uur en nu nadat ik bevallen ben werk ik 16 uur in de week, dat is 2 dagen ( woens en dond) Mijn man werkt gewoon 5 dagen in de week en beunt af en toe bij!
Lynn gaat 1 dag naar de creche en 1 dag om en om naar de opa's en oma's!
Ik en mijn man hebben beide een vast contract, dit is wel erg prettig die vastigheid!

Je kunt het echt zo duur maken als je zelf wilt hoor!!

gr coortje

Hoi Hoi,

Op dit moment heeft mijn vriend een vast contract en ben ik nog bezig met een studie. Juli dit jaar hoop ik mijn diploma in ontvangst te nemen, en daarna hoop ik werk te vinden.

Op dit moment hebben wij nog een huurhuis, maar betalen hier vrij veel voor. Wij zijn daarom ook opzoek naar een koopwoning, omdat onze maandlasten hier waarschijnlijk mee zullen dalen.

En mocht het zover zijn dan heb ik niet na gedacht over de oppas e.d. Mijn ouders wonen bijna 85 km bij mij vandaan, en mijn schoonouders daar heb ik het niet zo op ;) Soms zijn mensen je type en soms niet ;)

Ik hoop dat ik nog meer reacties lees, dit is namelijk wel een onderwerp waar ikzelf vaak over nadenk. Wil ik dan wel 40uur werken of wil ik minder werken.... kinderdagverblijf of toch oppas opa's.

Muckje

quote: muckje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-05-2008 20:40:56'));

hoi allemaal

ik denk het zo te gaan doen:
Ik ga per 16 juni bij een kinderdagverblijf werken voor de maandag en dinsdag dat is in totaal voor 16 uur
ook ben ik zelf gastouder en vang op woensdag donderdag en vrijdag twee jongens op en ik ben opzoek naar een kindje erbij onder 1 jaar zodat ik voor langere tijd een vast kindje heb.
wij wonen in een koophuis en mijn vriend werkt van maandag t/m vrijdag en blijft dat gewoon doen.
ik kan straks als ik wil mijn kindje meenemen naar het kinderdagverblijf en dan wordt het op een andere groep gezet of de opa's en oma's gaan oppassen. en de woensdag donderdag en vrijdag ben ik gewoon thuis alleen komen er ook andere kinderen ivm gastouderschap.

gr my

Wij hebben ook beide een vaste baan.
Mijn man werkt gewoon 40 uren in  de week en ik heb een contract voor 15 uren vast en heb nu net een nieuwe baan erbij (begin in zomervak) voor 10 uren.. dus zit dan op 25 uren.
Wij wonen in een koophuis in een hele gezellige jonge wijk/buurt.

Wanneer ik zwanger zou zijn dan wil ik de 10 uren zoiezo blijven werken en om het weekend ook werken,dus dan waarschjnlijk 18 uur per week.

Wij hebben het geld voor de babyuitzet al bijna helemaal bij elkaar gespaard (voor meubeltjes, kinderwagen etc..)
Ook krijgen we dit jaar erg veel geld terug van de belasting ivm kopen van huis vorig jaar en dat zetten we ook opzij voor de baby.

Qua oppas heb ik met zus afgesproken dat ik 1 dag op die van haar ga oppassen en zij op die van mij later..   en dan de andere dag ja.. dan weet ik t nog niet
Mn moeder werkt en mn schoonmoeder is leuk,maar wil ik niet als vaste oppas dus zien we dan wel.. maybe gastouder of kdv.   Zien we dan wel weer !
En verder houden we iedere maand mijn salaris over dus we redden het makkelijk!
EN zo niet, dan wat zuiniger aan.. Komt altijd wel goed
Je kunt t zo duur maken als je zelf witl !

Hoi MaikeSanne,

Ik vind het inderdaad wel een  leuke opmerking, als het eenmaal zover is zien wij wel weer verder. Ik denk ook dat je niet alles voor je zwangerschap al kan bedenken en vast leggen.

Iedere een fijne (werk) week, mijn stage gaat weer beginnen, dus ik zal doordeweeks minder aanwezig zijn.

Muckje

Hoi Allemaal,

zo hee, ik moest even wat pagina's inhalen. Ik had een beetje druk weekend gehad, vandaar dat ik er neit was.

Hoe wij het gaan doen financieel?

Wij hebben 2 jaar geleden een eensgezinswoning gekocht.Verder heeft mijn man een vast contract, en ik werk op dit moment 40 uur(tijdelijk contract). Als ik zwanger mag raken, dan moet ik zo wie zo een andere baan gaan zoeken, en dan ga ik voor een part time baan van ong. 20 uur.   Ons kindje moet dan naar het kinderdagverblijf of een gastouder. Onze ouders willen namelijk geen vaste oppas worden. Ik zelf wil dat ook niet, ik vind dat onze ouders echt OPA en OMA moeten zijn, dus dan niet in een opvoedkundige rol moeten komen.

nou ik heb het gister er maar weer over gehad en op zich ben ik nog steeds positief, helaas is het verlossende JA er nog niet uitgekomen. Ik wacht dus maar weer een paar dagen af.

Groetjes

Hoi!

Ik zag dit topic en ik moest even reageren. Ik ben 23 (6 juni 24) en 7 maart bevallen van een prachtige dochter! Ik was nog net 22 toen ik zwanger raakte.

Ik leerde mijn man 8 jaar geleden kennen en hebben 5 jaar geleden een appartement gekocht. Vorig jaar december ben ik gestopt met de pil. In juli zouden we gaan trouwen, dus we hebben eerst een paar maandjes voorzichtig gedaan. Eind maart gestopt met condooms en eind mei was ik zwanger! Dat ging dus erg snel. Misschien zelfs wel een beetje te snel, want wij waren er heel blond vanuit gegaan dat het wel een jaartje zou duren en we dus de tijd hadden ons appartement te verkopen en een eengezinswoning terug te kopen... Niet dus. De verkoop hebben we dus een jaartje uitgesteld. Mijn man en ik hebben trouwens allebei een vaste baan.

Wat de uitzet voor de kinderkamer betreft: Wij hebben echt bijna alles gekregen. Als we in totaal 300 euro hebben uitgegeven is het veel. Dan denk ik ook aan kleding,   hydrofielluiers, thermometers en meer van dat soort dingen... Als het zover is, gewoon roepen dat je zwanger bent en mensen komen met vanalles aanzetten, is mijn ervaring.

Nu is Melanie dus 11 weken en het is volop genieten! Ik moet vanaf volgende week weer aan het werk. Vier dagen. Ze gaat dan 2 dagen naar het kdv, mijn moeder (uit brbabant, ik woon in haarlem) komt 1 dag oppassen en mijn schoonmoeder wil een dag oppassen. Alles is geregeld...

en Melanie is zo'n schatje dat het al weer kriebelt voor een tweede... hihi

Ik denk dat het belangrijkst is dat je naar je gevoel luisterd. Als je voelt dat jullie er klaar voor zijn dan komt het wel goed. Ik heb trouwens geen rare opmerkingen gekregen van bekenden en familie. Zij kenden me al langer en wisten dat die kinderwens er zat. Van vreemden kreeg ik vreemdere reacties. "Is die van jou?" "Goh, was  zeker  een ongelukje" enz. Maar daaar heb ik me nooit wat van aangetrokken!

Terug
Bovenaan