Bijna 23 en kinderwens, wie ook?

Hoi,

Na mijn bevalling wil mijn vriend graag voor zichzelf gaan beginnen en  wil ik ong 25 uur per week gaan  werken...
En dan het liefst in de avond uren zodat ik thuis ben als hij werkt en anders om...
Al moet ik kantoren gaan schoonmaken ofzo dat maakt me helemaal niet uit...
Het leifst zou ik in een callcenter of in een winkel gaan werken maar ik zal eerst werk zoeken waar ik snel kan beginnen en daarna eisen gaan stellen...
Want als hij straks voor zichzelf is begonnen gaan we het met zijn salaris zeker redden maar een extratje is nooit weg...
Dan kunnen we sparen voor een ander huisje en nog een kleintje...

Gr Annelies

hoi annelies,

erg fijn dat je goede vooruitzichten hebt voor de toekomst. een eigen zaak, waarin?
hoe beleef je de zwangerschap, daar ben ik ook erg benieuwd naar.

hihi,
liefs.

Hoi Druifje,

Als een vrouw ontslagen word tijdens haar zwangerschap ( mag officieel niet, maar ze verlengen dan het contract niet vanwege een of andere vage reden) dan heeft ze recht of zwangerschapsverlof. En heb je net voor of na je verlof nog niks nieuws gevonden dan kom je in de WW. Ik heb het even uitgezocht want ik zit precies in hetzelfde schuitje als het bij ons gaat lukken. Mijn contract loop in februarie af en als het in juli of augustus lukt bij ons dan heb ik na m'n ontslag meteen zwangerschapsverlof of een paar weken later. Ligt eraan wanneer het lukt. Op zich een hele gerusststelling want het bedraagt 100 % van je loon. Daarna kom je in de WW en dat bedraagt 70 %.

Nu wil ik toch al stoppen met  deze baan, dus op zich zou het bij mij uitkomen als ik ontslagen word. Bij ons kun je namelijk niet minder dan 40 uur werken, dus dat betekent dat als ik mag blijven en ik voor m'n zwangerschapverlof niks anders heb dat ik dan verplicht 40 uur moet werken. Nou dat ga ik dus echt niet doen. Ik heb een kind voor mezelf en niet 40 uur voor de dagopvang

Verder gaat hier alles goed, even lekker genieten van het weekend en morgen veel geld uit geven voor een nieuwe keuken. En dan hopen dat het snel donderdag is, dan mag ik mischien stoppen met die verrekte pil. Het word iedere dag lastiger om hem in te nemen. Ik heb trouwens een potje puur vrouw van VSM gehaald, dat bevat namelijk ook vitamines en foliumzuur. Nu had ik alleen foliumzuur, maar wat extra vitamines kan volgens mij geen kwaad.

Heel fijn weekend allemaal!!!!

groetjes

Hoi

@ 1984bloempje... Het klopt wat je zegt maar bij mij was het zo dat ik vanaf dec tot feb al in de WW heb gezeten...
En ik daarna maar 2 maanden gewerkt heb...Daardoor had ik geen recht op WW...
Maar doordat ik ziek was op 25 mrt (buikgriep) en ze me op 31 mrt eruit hebben gezet had ik wel recht op een ziektewet uitkering...
En op 8 Apr had ik een bloeddruk van 140/95 met een pols van 120 dus moest ik naar het ziekenhuis...
Door die reden heeft de Arbo arts mij 100% ziekgemeld vanaf 25 mrt... en krijg ik 100% van mijn salaris uitgekeerd vanaf 25 mrt...

Hoop voor je dat je ventje het goed vind dat je donderdag mag stoppen...
Maar hou er rekening mee dat het ene lichaam langer ontpilt als de ander...
Mijn nichtje was een maand nadat ze stopte met de pil al zwanger... en is nu weer zwanger van nummer 2...

@ Bloemetje22... Hij zit in de bouw... Als wand en plafond monteur... En nu zit hij vooral in de kozijnen die ze plaatsen in de wanden...
Maar mijn zwangerschap gaat heel goed... We hebben een schrik moment gehad in week 26 toen mijn bloeddruk zo hoog was en we naar het ziekenhuis moesten...
Maar daarna is alles weer goed gegaan en mijn bloeddruk is nu steeds op een redelijk niveau...
En ons kleine meisje groeit heel goed en zit ruim op schema...
Het is nu alleen de vraag hoe ze ligt... dat was deze keer niet duidelijk te voelen...
8 mei lag ze met haar kont omhoog...Maar deze keer was het niet echt duidelijk...
Ze konden niet echt voelen of haar kont nog steeds boven lag...
Als ze dat 6 juni nog neit zeker weten krijg ik een liggings echo...

@ Druifje... Das inderdaad wel een directe vraag zou ook niet weten hoe je dat moet beantwoorden... Je kan zeggen kriebels wel maar nog niets concreets... Dan heb je wel gezegd dat je kriebels bent dus dan kijken ze niet zo raar als je straks zwanger bent... Maar je hoeft niets te vertellen het is een prive zaak... Want als je het verteld krijg je wel steeds de vraag ben je als ong... Maar als je het vroeg verteld heb je wel mensen waarmee je kan praten over dat het niet lukt of als het fout gaat...

Groetjes Annelies

Hoi

Annelies, gelukkig dat alles goed gaat en jullie meisje goed op schema zit.
Ja na zo een schrik moment ga je vaak toch rustiger aan doen denk ik?
Leuke baan heeft je vriend, en er is denk ik ook best wel werk in? ook al je voor jezelf begint.

bloempje, ik hoop ook dat je donderdag kan stoppen met de pil, laat hij nog niets merken? wat duurt wachten dan zo lang.

druifje, je hoeft inderdaad helemaal niets over je prive leven te zeggen. Je kan ook zeggen dat je daar niet op wil antwoorden. dat dat een prive zaak is tussen jou en je partner.

hier gaat het goed, hihi, weer aan de klus hoor, me eitje komt pas volgende week, maar nu gewoon om de twee dagen, en leuk is dat hoor

Liefs

quote: bloemetje22 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-05-2008 15:36:37'));

hoi hoi
ik ben ook 23 jaar en wij zijn in januari begonnen dec laatste od met pil gebruik.
ik ben er erg zeker van dat wij graag kinderen willen mijn vriend is ook al 35 jaar en zou het erg fijn vinden als wij voor zijn 40e ons eerste kindje zouden hebben.
ik denk dat je er dus gewoon voor moet gaan en wat je werk betreft je hebt als je met zwangerschapsvelof zit drie maanden de tijd om ander werk te zoeken maar ik denk niet dat ze je op straat zetten dat zou wel erg dom van ze zijn.
succes ermee
groetjes

hoi colly
dank je voor je reactie, ik begrijp dat het voor jullie beiden eerste kindje is?
ook jullie wil ik veel succes wensen, hoe gaat jou vriend hiermee om?
en heb je idee hoe jou ouders en zijn ouders het zouden ervaren als jullie zwanger zijn?
haha, wat een vragen allemaal he.
Fijn weekend, en heel veel succes.

liefs

Hai meiden,

Hoe is het allemaal met jullie? Lekker van het mooie weer aan het genieten?
Morgen is het weer over helaas!

Heb vandaag beetje een baaldag. De rode duivels zijn nog steeds niet weg!!! Duurt nu al sinds vorige week zaterdag (8 dgn.) en normaal ben ik maar 6 dagen ongi ofzo. Pfff, wordt er ook nog eens niet minder op (eerder meer...maar dat kan ook aan mijn verbeelding liggen!). Ben het echt een beetje zat nu hoor. Afgelopen najaar was ik ook wéééken ongesteld en heb toen in december daar een kuur voor gekregen, dus ik hoop niet dat het nu weer terugkomt....zucht. Daar ben ik wel een beetje bang voor. Probeer me maar voor te houden dat ik een beetje rustig moet blijven en me er niet te druk over moet maken, want dan wordt het er ook niet beter op vrees ik. Wel moeilijk, zeker nu mn vriend er eindelijk voor wil gaan...Hoop dat het volgend weekend wel over is, want dan  zou ik  met een normale cyclus mn eisprong moeten hebben.
Nou, afwachten maar weer.

Dank voor het 'aanhoren' van mn klaagzang, hahah. Lucht wel ff op!

Liefs Druifje

Terug
Bovenaan