bijna 5 maanden maar er zijn weinig pappen ?

hallo mijn baby van 4 maanden wordt bijna 5 maanden wat me vraag is ik heb zo veel pappen gebruikt bij me zoon?die nu niet er is bv molenaar.nutrix is er wel wat voor soorten pappen mag je gebruiken? en waar zijn ze te koop?

dank u wel
liefs adama

Hoi Adama,

Lastig he al die veranderingen elke keer. Ik was ook op zoek naar molenaars kindermeel... Het schijnt nog wel te koop te zijn, maar ik weet niet meer op welke afdeling. Ik heb Nutrix rijstebloem gebruikt en dat is zeg maar de kant en klare versie van molenaars kindermeel. Je hoeft deze dan dus niet meer te koken!
Vanaf 6 mnd zijn er meerdere papsoorten te koop, maar tot die tijd kun je volgens mij het beste kiezen voor rijstebloem.

Groetjes Yvette

quote: adama schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-01-2009 17:01:19'));

hallo mijn baby van 4 maanden wordt bijna 5 maanden wat me vraag is ik heb zo veel pappen gebruikt bij me zoon?die nu niet er is bv molenaar.nutrix is er wel wat voor soorten pappen mag je gebruiken? en waar zijn ze te koop?

dank u wel
liefs adama

Met 5 maanden geef je nog geen pap hoor, dat kan pas met 6 maanden. En dan kun je nutrix of bambix geven. Tegenwoordig heb je juist VEEL meer soorten als een jaar of 10 geleden!
Molenaartjespap kun je bij Digros oid kopen en Aldi heeft iets wat er op lijkt, maar die zijn voor vanaf 8 maanden.
De ouderwetse Molenaarskindermeel waar oma's het wel over hebben wordt al een jaar of 20 niet meer gemaakt.

Ai wil toch ff reageren.  er worden nu volgens mij 2 dingen door elkaar gehaald namelijk:
Pap en Nutrix oftewel rijstebloem.
Rijstebloem kun je vanaf 4 maanden aan de melk toevoegen om de voeding wat dikker te maken zodat het wat langer duurt voor het verteerd is. Soms slapen kindjes wat beter door als dit  bij de avondfles inzit. Er zitten ook geen gluten in vandaar.
Als je kindje gewoon verzadigd lijkt is dit helemaal niet per sé nodig hoor!
Pap is voor oudere kindjes meer geschikt omdat dit wel gluten bevat. Daarom wordt dit dus pas met minimaal 6 maanden geadviseerd.
Met rijstebloem zowiezo even opletten: het kan verstopping veroorzaken bij die kleintjes dus kalm aan beginnen....

Groetjes Saskia

halloallemaal dank jullie voor jullie reacties ik ben vandaag naar de cb geweest de wijk verpeelgkundige zei aan mij tot 6 maanden afwachten met vaste voeding maar als je wil kun je stap voor stap geven afbouwen maar. ik heb een advies geluisterd en ik ga afwachten zijn er ook moeders die hebben afgewacht ze zei aan mei ze hoeft alleen melk nodig geef haar ook geen water zei ze aan mij?hunnie weten beter vind ik.maar afwachten zijn er ook moeders die vroeg zijn begonnen,,,
groetjes

Terug
Bovenaan