bijna 5 maanden maar er zijn weinig pappen ?

Hoi Adama,

ik zou nog even wachten met de pap en de groente of fruithapjes.
Luister goed naar je kindje. Die zal jou vertellen, wanneer het aan de volgende stap toe is.
Onze zoon was bijna 6 maanden, toen hij bij ons het eten uit onze mond kéék. Hij wilde het ook proeven. Wij zijn toen begonnen met een klein beetje rijstepap (Nutrix), zodat hij kon wennen aan het eten van een lepel en die rare smaak in zijn mond. Daarna (toen hij 6 maanden was) kreeg hij zijn eerste groentehapje: worteltjes.
In het begin zal het kindje moeten wennen aan het dikkere voedsel en zal er meer naast, dan in zijn mond belanden.

Groetjes, Marijon

bij mijn zoon van 4 was ik begonnen met nuriks en fruit en groente tonen hij 4 maanden was nu is hij 4 jaar het is echt veranderd en bij medochter moet ik wachten tot   6 mande,en molenaar was vroeger er wel bij me zoon der tijd nu niet wel in aldi,,ff afwchten dan he ik had haar danoontje gegeven 3 theelepls ze vondt het lekker maar de cb zegt afwachten ...

quote: Sas95 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-01-2009 23:26:34'));

Ai wil toch ff reageren.  er worden nu volgens mij 2 dingen door elkaar gehaald namelijk:
Pap en Nutrix oftewel rijstebloem.
Rijstebloem kun je vanaf 4 maanden aan de melk toevoegen om de voeding wat dikker te maken zodat het wat langer duurt voor het verteerd is. Soms slapen kindjes wat beter door als dit  bij de avondfles inzit. Er zitten ook geen gluten in vandaar.
Als je kindje gewoon verzadigd lijkt is dit helemaal niet per sé nodig hoor!
Pap is voor oudere kindjes meer geschikt omdat dit wel gluten bevat. Daarom wordt dit dus pas met minimaal 6 maanden geadviseerd.
Met rijstebloem zowiezo even opletten: het kan verstopping veroorzaken bij die kleintjes dus kalm aan beginnen....

Groetjes Saskia

Nutrix IS rijstebloem.

quote: dirksmamma reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-01-2009 17:37:56'));

quote: Sas95 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-01-2009 23:26:34'));

Ai wil toch ff reageren.  er worden nu volgens mij 2 dingen door elkaar gehaald namelijk:
Rijstebloem kun je vanaf 4 maanden aan de melk toevoegen om de voeding wat dikker te maken zodat het wat langer duurt voor het verteerd is. Soms slapen kindjes wat beter door als dit  bij de avondfles inzit. Er zitten ook geen gluten in vandaar.
Pap is voor oudere kindjes meer geschikt omdat dit wel gluten bevat. Daarom wordt dit dus pas met minimaal 6 maanden geadviseerd.
Met rijstebloem zowiezo even opletten: het kan verstopping veroorzaken bij die kleintjes dus kalm aan beginnen....

Groetjes Saskia
Nutrix IS rijstebloem.

Dat staat er toch ook?
er worden nu volgens mij 2 dingen door elkaar gehaald namelijk:
Eerst goed lezen zou ik zeggen!

quote: Sas95 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-01-2009 22:20:45'));

quote: dirksmamma reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-01-2009 17:37:56'));

Groetjes Saskia
Nutrix IS rijstebloem.

Dat staat er toch ook?

Rijstebloem IS pap.

quote: dirksmamma reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-01-2009 21:13:04'));

quote: Sas95 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-01-2009 22:20:45'));

Groetjes Saskia
Nutrix IS rijstebloem.

Dat staat er toch ook?

Rijstebloem IS pap.

Ik snap eigenlijk niet waarom ik nog reageer maargoed ik zal het nog een keer proberen te verduidelijken:
Pap is mijns inziens alles waar  vanaf  6  maanden op het pak vermeld staat
(ja en nu ga jij wrs zeggen: alle bijvoeding is vanaf 6 maanden want eerder wordt niet aangeraden  => I  KNOW!)
Dus alle  bambix soorten en aanverwante artikelen, oftewel glutenhoudende pappen.

Met vriendelijke groet,
Saskia

Sas, ik begrijp jouw frustratie helemaal. We zijn allemaal moeders, die allemaal onzekerheden hebben. Alleen Dirksmama is blijkbaar superieur aan ons en moeten wij alles doen zoals zij dat doet. Jammer voor haar, maar ik vind mama ´s die oudere kinderen aan de borst hebben, iets vreemds hebben. Ik ben niet antiborstvoeding, maar was wel blij dat ik er na drie maanden mee kon stoppen. Ik overweeg zelfs om bij een volgend kindje meteen met de fles te beginnen. Maar dat zal wel niet mogen van Dirksmama...

Wat betreft de vraag in dit topic, volgens mij is rijstebloem een verdikking die je door de fles doet zodat de melk minder snel verteert, waardoor je kindje vaak langer slaapt. Pap is mijns inziens een vervangende maaltijd van de fles. Maar daar zal Dirksmama het ook wel niet mee eens zijn...

Terug
Bovenaan