Blah!!!

Hiya Mommas!

Nou hier inmiddels ook een zielig ziek kindje. Gisteren naar de kinderarts geweest, want de nacht daarvoor was Max alleen maar aan het overgeven en had ie zo'n moeite met ademhalen. hij werdt steeds in grote paniek wakker (heel eng om je kindje met zo'n lege blik naar je te zien staren, hij was er gewoon niet).
Hij heeft griep en kroep en een long/luchtwegen infectie. De Dokter denkt dat het eventueel ook astma kan zijn maar dat kon ie nu niet vaststellen omdat er zoveel andere dingen aan de gang zijn, Pffff mijn arme ventje. Inmiddels heeft Max zelf alweer praatjes en trekt ie zich niks aan van koorts, er dient gespeeld te worden!
Verder gaat het niet zo goed tussen Paul en mij, de kans zit er dik in dat ik terug naar Nederland kom en ik heb tot nu toe geen idee of hij mee komt en of ik dat wel wil. we hebben nog een hoop praatwerk te doen. Het is een moeilijke beslissing, ook omdat als we uit elkaar gaan is het niet zo dat Max zijn papa elk week-end kan zien of zelfs niet elke maand. dat idee vind paul ondragelijk. Maar hij heeft een aantal dingen gedaan waardoor het voor mij eigenlijk niet meer mogelijk is om met hem te leven.
Nou goed, we zijn er nog niet uit, maar het is wel een klote situatie.
Zo dat ben ik kwijt :)

Ajuus, ilja

Jeetje Ilja,

Jij krijgt het ook in een keer voor je kiezen hoor!! Gelukkig voelt Max zich weer wat beter en speelt hij in ieder geval weer lekker, vaak toch een teken dat het ergste voorbij is. Siebe is ook astmatisch aangelegd. Hij heeft geen astma, maar wel aanverwante verschijnselen waardoor hij wanneer hij verkouden is, steeds weer aan de puffers moet. Op zich goed te doen, als je weet wat je moet doen, maar het is inderdaad heel beangstigend om je kleintje zo benauwd te zien. En dat overgeven is ook al zo zielig. Wij weten wat er gebeurd, maar ja, leg dat maar eens aan een twee-jarige uit!

En tjee, wat zit je toch (ook al) in een rotsituatie. Ik weet natuurlijk als geen ander hoe dit allemaal voelt en jij hebt er dan nog de handicap bij dat je, als het zover komt, weer moet emigreren! Ik wens je ontzettend veel sterkte toe en hoop ondanks alles wat er dan ook speelt, dat jullie er samen uit komen en toch ergens een gaatje vinden om het opnieuw te proberen. Zit dit er niet in, kies dan duidelijk voor jezelf, want voor je kind bij elkaar blijven is echt geen optie. Als je je verhaal kwijt wilt of gewoon  behoefte hebt om even lekker van je af te praten, ook al zijn het andere dingen, dan weet je me te vinden, oke. Via Hyves ben ik bereikbaar en indien nodig kan ik je daar mijn mail adres geven.

Heel veel sterkte meisje!! Ik leef met je mee!

Liefs Fonske

P.s. je kunt altijd nog bij mij intrekken, of wellicht kunnen we  samen een huis kopen, hahaha! Tja,  je moet alles positief blijven  bekijken, hoe moeilijk ook af  en toe.  

Lieve Ilja,

Wat een rotsituatie! Ik kan niets anders zeggen dan dat ik met je meeleef. Als het echt niet meer gaat en je niet meer van hem kan houden dan moet je echt aan jezelf denken hoor. Hoe moeilijk het ook is, niet alleen voor jouw, ook voor Max en Paul. Tja hij heeft dingen gedaan die niet kunnen (klinkt bekend) en vergeven is één ding, maar vergeten, ik kan het ook niet, het blijft in je achterhoofd.

Denk er goed overna meisje, maar  blijf zoals Fonske ook zegt niet bij elkaar vanwege Max, dat is voor niemand goed.

Ik hoop nooit meer in zo'n situatie te komen en wens het niemand toe.

Sterkte meis.

Dikke knuffel voor jouw.

Liefs Nanda

PS. Ook heel veel beterschap voor Max, dat lekkere stoere ding, waar je toch iedere dag voor wakker wil worden, ook al zijn de kleuren er om heen niet zo mooi, hij zal je dagen vast iets mooier maken.

PS2. Natuurlijk mag je ook naar mij schrijven, mailen, maar ik kan ook begrijpen dat je daar niet op zit te wachten.

he meid, wat een ongelovelijke shit-situatie, zeg! Gatsie...
Ik hoop dat het gauw weer wat beter gaat met Max. Wat moet dat eng zijn geweest dat hij zo benauwd werd, ach gossie, wat een zielig ventje... Het is in elk geval wel een goed teken dat hij wil spelen. Wat een puppy-power, he!
Maar wat vreselijk vervelend dat het niet goed gaat tussen jou en Paul. Mocht je besluiten om uit elkaar te gaan dan moet je weer emigreren... tja en dan zit je inderdaad met Paul en Max die elkaar heel moeilijk kunnen zien. Maar aan de andere kant, als Paul bepaalde dingen heeft gedaan waar jij niet meer mee kan leven...dat hou je natuurlijk ook geen eeuwen meer uit. Das geen gezonde relatie en dat gaat niet lang goed en is dat dan leuk voor Max?.... Oh meid wat verschikkelijk moeilijk voor je.

Ik hoop dat je er een beetje uitkomt voor jezelf en heeeeeeeeel veel beterschap voor Max!
Heeeeeeeeeeeeeel veel sterkte en een knuffel van mij

liefs
di silva

Hai Ilja,

ik log ff voor je in. Sta op het punt om booschappen te doen en Isa op te halen bij een vriendinnetje..
 Gelukkig knapt Max alweer op maar het is zo naar om je kind zo ziek te zien.
Die lege blik ken ik heel goed. Meike heeft dat vaak gehad als ze zich niet lekker volet. Wazig kijkt ze en heeft een asgrauwe kleur. We kennen het wel maar het ziet er vaak niet gezond uit..

Maar Max knapt wel op dat weet je..
Ik lees je onzekerheid over je relatie en ik wil je dus veel sterkte wensen. Ook wijsheid, ik heb geen tips maar misschien is luisteren naar je gevoel en je "onderbuik" wel het beste. Vooral omdat er dingen zijn gebeurd maar nogmaals ik weet geen enkele zinnige tips.

Veel veel sterkte, ik vind het heel naar voor jou en max.

Liefs
Renske

Jeetje wat heftig allemaal zeg! Dat max zo ziek is nu is heel naar, maar die knapt wel weer op, maar de situatie tussen jou en paul is natuurlijk een heel ander verhaal. kan me heel goed voorstellen dat dat extra moeilijk is om de knoop door te hakken omdat er in dat geval straks een oceaan tussen jullie zal zitten en dat is niet niks. Ik wens je alle sterkte en wijsheid toe!!

liefs Monique

Oh Ilja, schrik me kapot!! Dat was wel het laatste wat ik had verwacht..

Wat een ongelooflijk moeilijke situatie zeg! Jullie weten beide hoe de vork in de steel zit en wat jullie te doen staat, maar met een kleine en dan ook nog eens die afstand maakt de zaak natuurlijk een stuk complexer!!

Het is denk ik ook niet alleen het feit dat Max zijn vader dan niet vaak zal zien, maar ik kan me ook voorstellen dat moeilijk is om te kiezen tussen Nederland en NY.. Je hebt er immers ook een leven opgebouwd met vrienden en bekenden en dat laat je dan ook achter als je voor Nederland kiest. Maar in Nederlands zitten je "oude" vrienden en familie en daar zal je nu alleen maar meer behoefte aan hebben.   Meid toch,.. wat een keuzes moet je nu maken..

Praat goed met elkaar, ook al komt het je soms bijna uit de oren en heb je er eigenlijk geen zin (meer) in. Maar het is zo belangrijk.. Overweeg alles goed, neem de tijd en doe dat wat het verstandigste is.

Maar onthoud een ding;

Een relatie (én  het kind) is er nooit bij gebaat als je voor je kind/kinderen bij elkaar blijft!!!!

Mocht er toch nog ergens een opening zijn dan ga en vecht er voor!! Zo niet dan zal ieder zijn eigen weg moeten gaan . Een enorm moeilijke/heftige periode, die dan wél weer het begin is van een nieuwe stap en een nieuw begin van/in je leven... Het glas is half vol, of half leeg..

Keep your head up!!!!   Je komt er hoe dan ook wel..

Liefs,

Esmé mv Kay en ???

Terug
Bovenaan