bloed na plassen[bij afvegen] beetje bruine afscheiding en 7 weken zwanger

Hallo,
Wie heeft hier ervaring mee. ben nu ong. 7 a 8 weken zwanger, maar heb sinds een week een beetje bloedverlies [ alleen na het plassen als ik afveeg en niet elke keer] ook heb ik last van een beetje bruine afscheiding.   Wie kan mij hier iets over vertellen want jullie begrijpen dat ik me erg zorgen maak!

groeten Cath
 
Hoi Cath,

Ik las net je berichtje, en ik begrijp je onzekerheid heel erg goed.
Ik heb dit ook gehad, was toen rond de 8 weken zwanger. Heel erg ongerust, en erg bang dat het op een miskraam zou uitdraaien.
Heb toen de verloskundige gebeld, en ja, het kan twee kanten op gaan.
Ik had het ook na het plassen, bij het afgeven, en heel af en toe als ik plaste daar ook bij. Heb dit drie weken lang gehad.
Inmiddels ben ik 20 weken zwanger, en is het dus allemaal goed gegaan.
Als je je veel zorgen maakt, ff de verloskundige bellen en je verhaal doen.

Ik hoop dat het bij jou ook positief blijft.
Heb je trouwens krampen? Zolang je die niet hebt, moest ik me van de verloskundige niet te druk maken. Bij mij hebben ze trouwens geen oorzaak kunnen vinden waarom ik bruinverlies had. En nu is het ook weer helemaal over.

Hoop dat ik jou wat gerust heb kunnen stellen.

Bloemetje
 
Hoi Bloemetje,
Bedankt voor je reactie, erg lief dit geeft me weer een beetje vertrouwen. Nee, ik heb geen krampen ben alleen erg huilerig omdat ik nu zo onzeker ben. Had jij bij het "bruinverlies" ook "stukjes"" er in zitten??
gr. Cath
 
Hoi Catho,
Het kan echt 2 kanten op gaan. Ik had vorige week hetzelfde en kreeg dus gister een echo om te kijken wat er aan de hand was (6 weken zwanger). Ik had totaal geen krampen en ook vrij weinig bloed verloren. Helaas was mijn baarmoeder op de echo al helemaal leeg. Geen spoor meer van een zwangerschap. Het is waarschijnlijk al heel vroeg misgegaan en daarom verliep de miskraam zo 'soepel'.

De vk was echter wel vebaasd en gaf aan dat het meestal wel buikpijn geeft en meer bloed, maar in zwangerland kan blijkbaar echt alles...........

Ik zal voor je duimen en ik zou als ik jouw was positief blijven denken totdat je zekerheid hebt.
 
heb het ook gehad met 6 weken. Het vruchtje was toen waarschijnlijk al weg. Krampen heb ik nooit gehad, dus dat zegt ook niet alles. Als het mis gaat als het vruchtje heel klein is voel je de afdrijving niet of nauwelijks. Maar bij mij zette het bloeden naar een paar dagen (denk een dag of 4) wel door en was het net een ongesteldheid.
Sorry geen hoopgevend verhaal, maar als ik jou was zou ik maandag snel contact opnemen met een verloskudige voor een afspraak, het kan natuurlijk ook goed gaan. Ik heb mn vorige zwangerschap een beetje oud bloed verloren in de eerste weken en dat is gewoon goed gegaan.
Groetjes
 
Miekje en dreamer,
Wat naar dat het bij jullie in een miskraam is uitgelopen.
Veel sterkte meiden.

En het kan inderdaad echt twee kanten op gaan. Zou zelf ook vk bellen. Altijd wanneer je twijfelt.

Cath, bij mij zaten er soms ok stukjes in. Hoop dat het bij jou goed blijft gaan.
Hou je ons op de hoogte?

Liefs
 
Hoi Dames,

Ik heb het ook gehad in het begin van de zwangerschap. Ben nu inmiddels 30 weken zanger dus bij mij is ook alles goed gegaan. Sterkte ik hoop dat het bij jou allemaal goed zit ik zou inderdaad de verloskundige erover bellen.

Margot
 
Ik heb het ook een paar keer gehad tijdens mijn zwangerschap. Met 12 weken en met 13 weken weer. Nu ben ik inmiddels 16 weken, heb het hartje goed horen kloppen en de kleine beweegt goed. Wist je dat 50 % van alle zwangere vrouwen met bloedverlies te maken krijgt tijdens de zwangerschap? En dat dit niet automatisch een beginnende miskraam hoeft te betekenen? Dat vertelde mijn gynaecoloog. Het is heel erg vervelend als het je gebeurt en je wordt er ontzettend onzeker van (vertel mij wat, ik weet er alles van!!!).

Als je het niet vertrouwt, gewoon je vk bellen! Daar zijn ze voor!

Heel veel succes en ik hoop dat er niks aan de hand is en je gewoon weer verder kunt genieten van je zwangerschap!

Groetjes, Linda
 
Terug
Bovenaan