BMR prik en CB

Grrrr  kom net bij het cb vandaan. Wat blijkt, mijn oude, vertrouwde arts was er niet. Ik wilde even wat info mbt de bmr prik, maar vergeet het maar. 'Ik zou het gewoon doen' was het antwoord van de arts die ik nu kreeg. Echt zo'n dame waarvan je jezelf afvraagt wat ze op een cb doet.
Nou is Heather sowieso net ziek geweest, dus die bmr zou ik toch niet laten zetten, maar óók daar zag ze het nut niet van in. 'Kinderen zijn de hele winter wel snotterig. Dan kan je alleen in de zomer vaccineren' was haar professionele mening.

Uiteindelijk wel de menc prik laten zetten (heeft ze nooit last van), maar geen bmr prik. En ik ben redelijk pissig vanwege het belabberde advies  van de arts.

@Issie, Je moet doen waar jij je goed bij voelt, en je vooral niets laten aanpraten door het cb oid. Ik weet toevallig dat mijn oude huisarts ook nogal anti BMR prik is en mijn moeder komt daar regelmatig. Ik zal eens vragen of zij wil peilen wat hij voorstelt als alternatief. Ik hou je op de hoogte. (als je wilt natuurlijk)

KT

Hey KT,

Balen zeg, van dat cb bij jullie. Je wilt gewoon normaal advies en dan krijg je zoiets.

We hadden besloten te wachten totdat Efraim 2 jaar was.
Maar nu ik hier lees dat er mensen zijn die het toch hebben gedaan ga ik weer aan het twijfelen. Stom natuurlijk maar ja...
Mijn man is er stellig van overtuigd dat we wachten tot 2 jaar.

Ik zou het echt fijn vinden als je me op de hoogte zou houden.

Gaat het trouwens alweer beter met je meisje of is ze nog steeds echt ziekjes?
Bedankt in elk geval alvast!

Liefs,
Issie

Hai Issie,
Ik zou je mening om nu wel of niet te laten inenten niet teveel op andermans beslissingen laten baseren hoor. Als jullie willen wachten dan zou ik dat gewoon doen. Wij hadden een paar dagen geleden de knoop doorgehakt om het nu wel te laten doen en we lieten vandaag wel aan de arts weten dat we lang getwijfeld hadden. Ze vroeg echt heel goed waarom we twijfelden en ze nam de tijd om naar onze twijfels te luisteren. Ze heeft ons op een fijne manier gerustgesteld. Maar als we er onzeker over waren gebleven dan had ze dat denk ik wel gerespecteerd.
Maar ik zou de keuze vooral binnen jullie gezin laten vallen; jij en je man beslissen en die keuze zal er zowieso één zijn uit liefde voor Efraim, wat de keuze ook zal zijn.

Veel liefs Ida

En KT, jij hebt het nou niet bepaald getroffen met die arts zeg. Tsjonge wat een gevoelloos mens. Wanneer krijgt Heather nu de BMR-prik of is dat nog niet duidelijk?

veel liefs Ida

Hoi

Het stomme is, we hebben altijd een hele leuke, begripvolle, relaxte arts die open staat voor andere meningen en ideeen. Maar ja, nu dus niet...

Ik laat het even afhangen van wat mijn huisarts-van-vroeger zegt. Die is niet zo'n voorstander van de bmr-prik en ik wil even weten waarom en wat hij voorstelt (mijn moeder moet daar redelijk vaak naar toe en ze staan inmiddels op dusdanig goede voet dat ze dat wel even tussen haar wekelijkse lijstje kan verwerken).

Hoe is Thomas er onder?

Groetjes, KT

Thomas had vandaag echt een vreselijke dag, maar hij stond er al mee op dus het kwam niet door de prikken. verder hebben we het eerste flinke val-ongeluk gehad dus dat zat ook al niet mee. Na de val vanmiddag heeft hij een uur geslapen en toen zat hij opeens weer heerlijk in z'n vel. Lekker kruipen en lopen en weer gek-doen. Ik denk dat hij dus van die prikken geen last heeft gehad.
Maar ik ben wel huiverig voor de komende dagen. Ben blij als de kritische periode voorbij is.

Arm kereltje. Gelukkig dat hij na zijn slaapje weer goed te pas was! Ach, waarschijnlijk zitten we (okay, ik...)  hier met z'n allen te mutsen over zo'n prik en stelt het in praktijk weinig voor. Al geef ik je groot gelijk dat je het goed in de gaten houdt. Better to be safe than sorry!

KT

quote: KT reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-01-2008 19:38:11'));

Arm kereltje. Gelukkig dat hij na zijn slaapje weer goed te pas was! Ach, waarschijnlijk zitten we (okay, ik...)  hier met z'n allen te mutsen over zo'n prik en stelt het in praktijk weinig voor. Al geef ik je groot gelijk dat je het goed in de gaten houdt. Better to be safe than sorry!

KT

Ik zit ook zo te mutsen hoor; maar ik had ook begrepen dat het in het begin inderdaad niks voorstelt. Het gaat vooral over de dagen erna (zo rond 10 dagen na de prik).

Terug
Bovenaan