BMR prik en CB

wij hebben hem wel laten zetten en zelfs iets eerder dan gepland maar dat komt omdat wij met de kerst naar Turkije gingen en ze dan aanraden kinderen onder de 14 maanden deze prik toch te geven.
Dus gedaan.
Eigenlijk ook nooit over nagedacht want ik volg daarin gewoon het cb.
Lonneke werd een dag of   erna erg hangerig en ging spoken in de nacht maar dat wasna een paar dagen ook weer over. maar tegen de tijd kwamen er ook 2 kiezen door.........................................

wij hebben alle prikken laten zetten zonder erover na te denken, gewoon omdat het "moet" laten doen. Beide kids hebben er nooit echt last van gehad, veel slapen/hangen en verkouden, maar dat kan ook toeval zijn.

ze heeft donderdag bmr en mening c gehad, wel wat vroeg, ze is nu 12.5 mnd maar wij gaan naar oostenrijk, waar enten niet altijd gedaan wordt en er vaak mazelen heerst

Donderdag heeft ze alleen geslapen, vrijdag nergens last van, gisteren moe en hangen en vandaag alleen maar spugen en niet willen eten. Ik denk niet van dr prikjes maar een virusje, maar je gaat nu dan toch twijfelen, he?

Ik vindt het wel goed dat je er echt bij stil staat, enzo, balen alleen dat er geen luisterend oor was, en goed advies is altijd welkom, gelukkig nemen ze hier bij het cb altijd alle tijd voor je

Elsa heeft afgelopen woensdag haar bmr en men c gehad. Ook zij is afgelopen vrijdag op zaterdag nacht begonnen met overgeven en nu inmiddels diarree. Denk zelf niet dat het van de prikjes komt maar ook een virusje.
Zag het ook niet bij bijwerkingen staan.

Als er BMR-prik-verschijnselen komen dat is dat rond een dag of 10 na de prik; dus het is de komende dagen even goed opletten. En hoge koorts is nog niet zo erg maar als die niet zakt na het geven van een zetpil wel de huistarts bellen.

groetjes Ida

Hoi,

@Issie, zoals je weet heb ik vorige week even aan mijn moeder laten vragen hoe/wat mbt de bmr prik bij mijn oude huisarts. Die was vrij stellig, hij heeft ook jonge kinderen en die worden niet inge-ent tegen bmr. Het zijn (zijn woorden) onschuldige kinderziektes en de voordelen van het enten wegen niet op tegen de nadelen van het enten. Hij raadde mij aan om aan het einde van de lagere schooltijd Heather een vaccinatie tegen rode hond te laten halen en het daarbij te laten.

En even off topic, weet je nog dat je een tijdje geleden schreef dat Efraim zo lekker in de box kon spelen en ik dat wel een goed idee vond. Nou, Heather dus niet. Die box daar wil ze echt niet meer in. Het bleef toch een beetje in mijn achterhoofd hangen.  Nu zet ik  haar nu gewoon naast me aan tafel. Zij in de kinderstoel in ik met krant/laptop/administratie. Vindt ze super en zo hebben wij dagelijks ons ' Issie-momentje' .

Groetjes, KT

Hey KT,

Bedankt voor je reactie. Ik heb vorige week met ons cb gebeld en aangegeven dat ik wil wachten met de BMR-prik. De meneer die ik aan de lijn had vroeg zich af of dat wel kon, maar hij zou het in elk geval doorgeven aan het cb van ons dorp.
Maarten gaat mee donderdag, dus we gaan het wel avonturen.
Afgelopen zondag sprak ik kennisen van ons. Het meisje had s,maadags de Bmr gekregen en was de hele week ziek geweest.
Zondagmorgen was ze zo zwak dat ze niet eens meer kon staan.
Dat ga voor mij wel de doorslag om gewoon te wachten. Wanneer we het dan doen zie ik wel, maar niet nu in elk geval.

Hahaha...ik moest wel lachen om dat 'Issie-momentje'.
Leuk hoor, dat het in de kinderstoel wel lukt. Zo heb je zelf toch een beetje rust en kun je je eigen ding doen.
Efraim vind het in de kinderstoel dus helemaal niks (behalve als hij eten krijgt). Hahahaha... zoe is elk kindje weer anders.
Geniet maar lekker van je meisje en nogmaals bedankt voor je info...

Liefs,
Issie

Terug
Bovenaan