BMR prik en CB

Hoi,

Eigenlijk is het zo makkelijk:
als je je kindje niet laat enten loopt het het risico op:

-De Bof, een jongetje  heeft oa  kans op zaadbalontsteking met onvruchtbaarheid tot gevolg
-Rode hond kan zorgen voor een baby met ernstige geboorte-afwijkingen (als de zwangere moeder het krijgt)
-Mazelen kan zorgen voor sterfte (bv tgv longontsteking)

En als je wel ent kun je ent-reacties krijgen.

Makkie toch?

Maar dat had de CB-arts ook wel even kunnen vertellen misschien

groeten Elke

Ben ik dan zo'n nuchtere mama??
Ik heb gewoon een afspraak gemaakt voor de bmr prik, zonder daarbij na te denken, want voor mijn gevoel "moet" dat gewoon. Hij krijgt hem volgende maand.

Maar wat ik hier niet helemaal uit op kan halen, is waarom jullie twijfelen of je de bmr prik laat zetten en bijvoorbeeld willen wachten?

Ben ik dan niet zo goed op de hoogte over de gevolgen ervan?

Tell me....

gr. Mir

De BMR-prik kan na een dag of tien complicaties geven, bijvoorbeeld hege koorts met koortsstuipjes. En dat kan weer gevolgen hebben. Je zou even kunnen krijgen op kritischprikken.nl maar ik moet je eerlijk zeggen, hoe meer je weet hoe lastiger het wordt om een juiste keuze te maken.

groetjes Ida

Zo, da's balen KT!
Je gaat daarheen met de verwachting je eigen arts aan te treffen, dus dat valt al tegen. En dan tref je er ook nog eens 1 die je totaal niet serieus neemt.
Ik ben benieuwd wat je oude ha erover te zeggen heeft.
@Issie;
Ik hoop dat jullie eruit kunnen komen, maar laat het idd niet afhangen van een ander en vertrouw op je gevoel.
@Ida;
Ik hoop dat Thomas er weinig last van heeft, ik weet niet of hij van de andere entingen veel last heeft gehad?
Sil

hoi,

Deze discussie heb ik al veel vaker op het forum gezien en ik heb niet zo heel veel zin om me er in te mengen, maar toch kan ik het niet laten om volgende opmerking te maken:
iemand noemt de site van kritisch prikken, bedenk dat dat geen onafhankelijke site is, dus dat is niet helemaal eerlijk.
Ik citeer: ''Wij geven onze kijk op vaccinaties. De vereniging is opgericht door een groep mensen die ervaring hebben opgedaan met negatieve gevolgen van vaccineren''
Hiet wordt dus met name de negatieve kant belicht en ook nog eens door een heel kleine bevolkingsgroep.

groetjes Elke

Hoi dames,

Jullie hebben helemaal gelijk. Ik moet me niet laten beinvloeden door anderen.
Mijn man gaat vandaag het cb bellen om verder te informeren. Ik wil gewoon niet zomaar klakkeloos ergens in stappen.

@ Asja, ik begrijp je punt heel goed. Ik ben ook niet tegen vaccineren, maar ik wil gewoon een goede overdachte keuze maken.
En niet zomaar het rijksvaccinatieprogramma klakkeloos overnemen.
Ik wil er goed over nadenken.
Ik vind je ook erg veroordelend overkomen en daar stoor ik me best wel aan.
Iedereen wil denk ik het beste voor haar kindje.

Goed dat iedereen zo bezig is met de afweging wel/niet vaccineren! Ook ons heeft t behoorlijk bezig gehouden.... En we hebben besloten m wel te laten zetten, onze dochter reageerde met t prikken minder heftig dan voorgaande keren, het huilen was niet zo hardverscheurens als voorgaande malen en de 'bijwerkingen' ook een stuk minder!
Voorgaande keren werd ze er goed ziek van en hadden we echt onze handen vol aan ons kleine en o zo zielige meisje (ik kon die mensen wel wat aandoen dat ze mn meisje zo'n pijn hadden gedaan...!)
Met de BMR komen de symptonen pas na 2 tot 4 dagen op gang en naast dat ze slechter sliep, wat meer aan dr speentje gehecht was en wat hangerig was moet ik zeggen dat het ons erg is meegevallen!
Maar nogmaals goed dat jullie je zo goed willen informeren en het niet doen omdat het 'moet'!
Succes met jullie keuze!

Liefs L81

Terug
Bovenaan