BMR prik en CB

Ik wil ook nog even laten weten hoe het bij ons op het cb is geweest.
Ik ben vanmiddag geweest, maar had dus al besloten om de bmr gewoon te laten zetten.
Toch wilde ik wel even weten hoe mijn arts er tegenover stond.
Hij was erg stellig in zijn mening en noemde het (zijn woorden)  zelfs 'gelul' dat iemand beweerde dat die ziektes onschuldige kinderziektes waren. Hij zei dat het héél vervelende ziektes zijn, die erg nadelige consequenties kunnen hebben.
Wel zei hij dat als ong. 80% wel laat enten, de kans erg klein is dat je kind deze ziektes krijgt, maar dat die kans steeds groter wordt als meer mensen niet laten enten.

Ik denk dat er gewoon ook een persoonlijke factor  meetelt die de mening van de artsen kleurt, aangezien dit het tegenovergestelde is van wat de arts bij KT zei.

Chloë heeft hem dus gehad en moest uiteraard erg huilen (maar dat moest ze ook toen hij in haar oren keek). Dus nu is het afwachten in hoeverre ze er last van krijgt.
Groetjes Sil

Als het onschuldige kinderziektes zijn, waarom word er dan tegen ingeënt? Lijkt mij dat ze niet zomaar inenten, want dan zouden ze ook iedereen elk jaar weet tegen de griep kunnen inenten.

ik moet met lynn 4 febr. om een bmr en zeg eerlijk dat ik er helemaal niet bij stil stond dat er ook zoveel nadelen aan vast zitten.
Ik zou het dus gewoon laten zetten om dat het er zogenaamd bij hoort. maar toen ik dit las schrok ik toch een beetje en ben gaan navragen bij familie,vrienden en kennissen en iedereen heeft er verschillende meningen over(net als hier).
Het ene kind is het andere niet,1 heeft last,de ander niet.
Maar toen hoorde ik een verhaal van een kennis die de prik dus ook heeft laten zetten(2 jaar terug) en haar zoontje is nu autistisch en zij geeft nu dus die prik de schuld.
In haar zoontjes eerste levensjaar was het een vrolijk normaal ventje en na de bmr is hij dus zodanig veranderd dat ze gingen testen en hij dus autistisch bleek te zijn.
De 1 zegt dat het absoluut niet kan van bmr prik en de ander zegt van wel.
ik ben hier toch erg van geschrokken en nu erg gaan twijfelen.
Ik weet wel dat ik me eerst goed laat informeren en alle voor en nadelen wil horen voor dat ik een besluit neem.

quote: vlindertjes reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-01-2008 18:17:38'));

Als het onschuldige kinderziektes zijn, waarom word er dan tegen ingeënt? Lijkt mij dat ze niet zomaar inenten, want dan zouden ze ook iedereen elk jaar weet tegen de griep kunnen inenten.

Het zijn geen onschuldige ziektes als je kijkt naar de algemene volksgezondheid.
Feit is gewoon dat er door inenten nog steeds minder 'slachtoffers' vallen, dan door de ziektes zelf.
Snap je 'm?
Maar ik vind het gewoon lastig dat de meeste artsen dus idd. uitgaan van die volksgezondheid en niet van de gezonheid van je kindje zelf.
Nogmaals, we laten hem wel inenten alleen niet nu.

Wij hebben dus zoals gezegd  de prik laten letten en we zitten nu op dag 10 na de inenting. Gisteren had Thomas wat verhoging maar nu gaat het alweer goed met hem. Het lijkt erop dat hij dus geen nadelige gevolgen eraan overhoudt. Pfff, ben best opgelucht want ik kneep em wel een beetje.
Ik vind het heel goed dat er over nagedacht wordt en dat deze prik niet vanzelfsprekend gegeven wordt. Wel hebik gemerkt dat hoe meer je er in verdiept hoe lastiger het wordt een juiste keuze te maken.

groetjes Ida

quote: Ida30 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-01-2008 13:47:23'));

Wij hebben dus zoals gezegd  de prik laten letten en we zitten nu op dag 10 na de inenting. Gisteren had Thomas wat verhoging maar nu gaat het alweer goed met hem. Het lijkt erop dat hij dus geen nadelige gevolgen eraan overhoudt. Pfff, ben best opgelucht want ik kneep em wel een beetje.
Ik vind het heel goed dat er over nagedacht wordt en dat deze prik niet vanzelfsprekend gegeven wordt. Wel hebik gemerkt dat hoe meer je er in verdiept hoe lastiger het wordt een juiste keuze te maken.

groetjes Ida

Fijn om te lezen! Kan me inderdaad heel goed voorstellen dan je even een zucht(je) van opluchting slaakte vanochtend

KT

Terug
Bovenaan