Booster prik

Ik ben gevaccineerd tijdens de zwangerschap, 2e prik in september gehad. Ik ga de booster wel halen maar twijfel of ik dat vlak voor of juist vlak na de bevalling wil doen. Ten eerste zou die 2e prik me, als die 6 mnd klopt, moeten beschermen tot de bevalling. Ten tweede twijfel ik of ik hoogzwanger, vlak voor bevalling, een prik wil halen. Want inschattend hoe snel ze gaan, zou ik aan de beurt zijn na m’n 38e week ofzo denk ik. Ik wil wel m’n kindje goed beschermen maar de verloskundige gaf aan dat antistoffen ook via de borstvoeding naar de baby gaan dus ik zou hem ook in zekere zin beschermen als ik de booster 2 a 3 wk later net na de bevalling haal. Daarnaast vind ik het lastig inschatten vanaf wanneer ze de prik kunnen inzetten die gemaakt wordt nu en aangepast is voor omicron. Want dan zou ik weer liever die hebben juist. Lastig allemaal haha
 
Ik ben nu 22 weken zwanger en nog niet gevaccineerd. Ik probeer het toch uit te stellen tot na mijn zwangerschap omdat ik er geen fijn gevoel bij heb om het nu te doen.
 
Hoi!
Ik ben nu 15wk zwanger, laatste prik begin juni gehad. Via bekende de vraag bij gyn gelegd en het antwoord was luidkeels JA! Dus zodra ik de oproep krijg zal ik ook zonder twijfel de booster gaan halen?
 
Ik ben in het derde trimester gevaccineerd (beide prikken gehad). Nu een gezonde dochter van 4 maanden. Ik heb geen moment getwijfeld, mijn collega heeft corona tijdens de zwangerschap gehad en haar kindje heeft hersenschade door zuurstoftekort opgelopen. Moest ook vroeger gehaald worden omdat de placenta niet meer goed functioneerde door de corona.
Ik heb me goed ingelezen en toen niet getwijfeld: het vaccin komt niet bij je kindje, terwijl corona oplopen echt heel schadelijk kan zijn voor de baby (kan in de placenta gaan zitten waardoor deze niet meer goed werkt). Ik zou er alles aan doen om mijn kind te beschermen en mijn keuze baseren op wetenschap.
 
Hi dames

Wat fijn deze reacties! Allemaal stuk voor stuk gelezen. Vervelend dat hier niet de optie heeft om meteen te kunnen reageren op elke reactie ?.

Maar nu ik dit lees stelt het me wel meer gerust. Ben natuurlijk ook gewoon gevaccineerd, maar de boosterprik twijfelde ik nog. In januari zijn alle 18plussers aan de beurt! Dus denk wel dat ik hem ga halen. Heb tot nu toe nog steeds geen corona gehad. Mn vriend had corona plus longontsteking naast hem gelegen de gehele periode en nog steeds geen corona gekregen.

Dus ergens doet het vaccin wel wat goed want jk heb echt een weerstand van - 839292 ?
 
Het verbaast mij echt hoeveel reacties ik lees met ‘ja tuurlijk vaccineren tijdens de zwangerschap, veel te veel risico’s als ik het niet doe!’
Meer dan de helft van de mensen op de IC is gewoon gevaccineerd dames, de artsen weten ook de lange termijn effecten van vaccineren niet omdat de vaccinaties simpelweg te jong zijn. mRNA vaccinaties zijn heel iets anders dan de ouderwetse vaccinaties als kinkhoest, neem dat mee in je overweging. Vertrouw op je gevoel en niet op informatie die wordt gepresenteerd alsof ze weten wat ze doen. Jouw gevoel is altijd leidend!
 
Ik neem de boosterprik niet. Tijdens mijn tweede vaccinatie was ik zwanger en een paar dagen later klopte het hartje niet meer. En ja dat zal vast niet door de vaccinatie komen maar ik heb er geen fijn gevoel bij om het nu weer in de zwangerschap te doen.
 
Ik ga zeker voor de boosterprik. Lees er hier ook meer over: https://www.nvog.nl/wp-content/uploads/2021/12/Standpunt-vaccinatie-COVID-19-en-zwangerschap-en-bevalling-17-december-2021.pdf
 
Terug
Bovenaan