In reactie op gebruiker10356906: nee, niet meer dan de helft van de mensen op de IC is gevaccineerd. Het ligt eerder rond de 30%. Bedenk vervolgens dat 85% van de Nederlanders boven de 18 volledig gevaccineerd is. Dat betekent dus dat je kans om op de IC te komen als je gevaccineerd bent vele malen kleiner is (want anders zou dus ook 85% van de mensen op de IC gevaccineerd moeten zijn). Vaccinatie helpt echt tegen ernstige ziekte, en helaas is het nu eenmaal zo dat als je zwanger bent, dat je een groter risico hebt om ernstig ziek te worden en op de IC te komen, met alle gevolgen (voor jou én je kindje) van dien.
Ik snap heel goed dat het spannend is om je te vaccineren als je zwanger bent, maar bovenstaande in combinatie met de studies die laten zien dat er geen groter risico is om miskramen, vroeggeboorte en andere ellende te krijgen door vaccinatie, maakt dat ik de booster heb genomen tijdens mijn zwangerschap.
Ik snap heel goed dat het spannend is om je te vaccineren als je zwanger bent, maar bovenstaande in combinatie met de studies die laten zien dat er geen groter risico is om miskramen, vroeggeboorte en andere ellende te krijgen door vaccinatie, maakt dat ik de booster heb genomen tijdens mijn zwangerschap.