Booster prik

In reactie op gebruiker10356906: nee, niet meer dan de helft van  de mensen op de IC is gevaccineerd. Het ligt eerder rond de 30%. Bedenk vervolgens dat 85% van de Nederlanders boven de 18 volledig gevaccineerd is. Dat betekent dus dat je kans om op de IC te komen als je gevaccineerd bent vele malen kleiner is (want anders zou dus ook 85% van de mensen op de IC gevaccineerd moeten zijn). Vaccinatie helpt echt tegen ernstige ziekte, en helaas is het nu eenmaal zo dat als je zwanger bent, dat je een groter risico hebt om ernstig ziek te worden en op de IC te komen, met alle gevolgen (voor jou én je kindje) van dien. 
Ik snap heel goed dat het spannend is om je te vaccineren  als je zwanger bent, maar bovenstaande in combinatie met de studies die laten zien dat er geen groter risico is om miskramen, vroeggeboorte en andere ellende te krijgen door vaccinatie, maakt dat ik de booster heb genomen tijdens mijn zwangerschap. 
 
Niet gevaccineerd. Nu bijna 11 weken zwanger. Heb even getwijfeld om de vaccinatie te gaan halen. Maar mijn gevoel zegt niet doen. We weten niet wat de prik op langere termijn doet. En kijk nu al eens.... er is alweer een booster!? Hoe vaak moeten wij ons nog vol stoppen met die rommel. Ik werk zelf als vpk in de thuiszorg, en nu in die 2jaar dat er corona is (gewerkt met mensen die corona hebben) niks opgelopen, zover ik weet. Ik zeg maar, sterk immuunsysteem.  Ga op je eigen gevoel af! 
 
Het probleem met de resultaten van openbare onderzoeken is dat ze gebaseerd zijn op propaganda.. Als je (zoals ik iedere 2 weken en kennissen van mij evengoed) in het ziekenhuis aanwezig bent, en actief spreekt met artsen, blijken de cijfers flink af te wijken van wat er gepresenteerd wordt.

Daarbij, staan er momenteel artsen in Oostenrijk op met een heftige waarschuwing over hoe de vaccinaties je vitale organen aantasten. Vind ik zorgelijk.

Maar iedereen z’n eigen ding, iedereen is hopelijk capabel genoeg om keuzes te maken waar ze ook achter blijven staan.
 
Helemaal eens met BRW en Marinde!

Ik ben 14 weken zwanger van een 3e kindje en heb me niet laten vaccineren. Vorig jaar november Corona gehad, amper ziek geweest. Daar laat ik me zeker niet voor vaccineren. Ik ben totaal niet bang om het nogmaals te krijgen, de kans dat je op de IC komt aan de beademing is nihil!!!!! Ben je gewoon gezond en redelijk fit, doet Corona in de meeste gevallen weinig tot niks met je! We worden gruwelijk bang gemaakt, maar ik ben veeeel banger wat het vaccin doet. Want daar is nog vrijwel niks over bekend, behalve dan dat het amper IETS doet, anders zouden de ziekenhuizen niet zo vol liggen (en ja, zeeeer zeker ook met gevaccineerden!!)

Ik ken genoeg mensen met hartklachten na het vaccin, huidklachten en zelfs 2 oudere mensen in mijn omgeving die 2 weken na het vaccin zomaar een hartstilstand kregen en zijn overleden. Maar ach, dat was vast dikke pech toch??

Hoe dan ook, ieder z'n keus, maar ik geloof hier écht niet in. Een derde prik, straks een vierde en ga zo maar door. Ga je je elk (half) jaar laten prikken voor iets waar je waarschijnlijk amper ziek van wordt als gezond persoon? En MET vaccin wordt je zeer waarschijnlijk net zo ziek, want daar zijn we ondertussen wel achter. Anders zou Nederland niet weer in lock down gaan, dat komt écht niet door die 10/15% die geen vaccin heeft hoor!!
 
O en er zijn ook artikelen over doodgeboren en veel te vroeg geboren kindjes in deze corona-tijd, van vrouwen die WEL een vaccin hebben genomen. Maar dat wordt in de doofpot gestopt want dat is natuurlijk nep en helemaaaal niet waar. Geloof wat je wilt geloven, maar geloof niet dat het vaccin je overal voor behoedt. Zeer zeker niet!
 
Hey ik ben gevaccineerd in m’n 2e trimester. Moet wel zeggen dat ik nachten wakker heb gelegen. Na de prik een enorme paniekaanval. Achteraf, toch blij dat ik het heb gedaan gezien de risico’s van een Corona besmetting tijdens zwangerschap. Ze raden inderdaad aan ook de booster nog te nemen. Zit nu in m’n 8e maand en denk dat ik de booster pas na de bevalling neem. Eerst al 2 Covid, daarna de 22 weken prik, toen ook nog de griepprik. Ja het is wel even genoeg zo. Blijft heel lastig hoor .. Heb trouwens van de prikken zelf een grieperig gevoel gehad en enorme!! spierpijn in m’n arm. Duurde 2 dagen max en toen weer oké. Succes met je keuze!

Ik zie dat mensen trouwens meteen zo in extremen reageren op dit onderwerp. Laten we vooral in acht nemen dat ieder een eigen keuze heeft hé. Ieder maakt zelf die keuze en daar hoef jij het niet mee eens te zijn. Er zijn bijvoorbeeld ook vrouwen die roken tijdens de zwangerschap. Heel iets anders, maar is ook een keuze van die moeder.. dus kies voor jezelf en wat voor jou van toepassing is, waar jij je goed bij voelt. Dring dat niet zo op aan een ander. Vooraf weet je niet hoe een besmetting verloopt. Ik ken beide ziektebeelden helaas. Als we vooraf alles al wisten dames.. ?

 
Hoi!
Ik ben gevaccineerd voor mijn zwangerschap.
En heb met 30 weken de booster gehaald.
Inmiddels 32 weken en alles gaat goed hoor!
Vond het zelf ivm zwangerschap super belangrijk het te doen maar vond het ook spannender. Heb het aan 1 gynaecoloog en 2 verloskundige gevraagd en het werd zeker aangeraden, ook de booster!
Succes met je keuze in ieder geval!
 
Ik ben zelf twee keer gevaccinneerd tijdens de zwangerschap, een keer toen ik net zwanger was en het niet wist, een keer na 12 weken. En vorige week ook voor de booster gegaan! Voelt voor mij toch prettiger om beschermd te zijn en ik geloof ook in zorgpersoneel en de wetenschap. Zij gaan echt geen booster aanraden als het slecht is voor jou of je kindje.
 
Terug
Bovenaan