Borst- of flessenvoeding

A

Anoniem

Guest
Ik zat gister eens op het forum te lezen van vrouwen die al zwanger zijn en/of al een kindje hebben.
Iemand vroeg dus wie voorkeur heeft voor borst (bv) of flesvoeding (fv). Nou dat leek wel oorlog daar. De een na de ander heeft natuurlijk een eigen mening, maar het ging er aardig aan tekeer. En toen vroeg ik mij dus af, hoe zit het met de dames die nog geen kindje hebben maar dus wel flink aan het klussen zijn?

Het gaat er dus gewoon om wie voorkeur geeft aan wat, en niet om elkaar af te kraken of hun voorkeur op te dringen! Je hoeft niet eens een reden te geven, ik ben er alleen nieuwsgierig naar. Dus dames, aardig blijven!

Oke, ik zou op dit moment gaan voor flesvoeding. Al sinds   weet ik veel hoe lang, heb ik altijd gezegd, ik geef geen flesvoeding. Ik zou me daar denk niet prettig bij voelen, en heb ook niets met mijn borsten. Vindt ze te groot, slap enz. En sinds ik gezien heb hoe het bij mijn zussen is gegaan...die stapten na een week al over naar flesvoeding . Zei laatst wel, misschien moet ik het als het zover is maar gewoon proberen, maar dan lees ik toch weer reacties van vrouwen die ook zijn overgestapt naar fv, of er gelijk mee zijn begonnen, dan denk ik van, zi  e je wel,  ik denk dat ik gewoon bij mijn 1e voorkeur moet blijven, dus fv.

Wat doen jullie?

hoi,

Ik zou graag barstvoeding willen geven als het zover is.
Ze zeggen dat je dan al meteen een band krijgt met je wondertje.
Maar bij mijn schoonzus moest ze wel over gaan naar fv omdat de kleine aan het uitdrogen was en te weinig vocht binnen kreeg dus ik zou het wel goed in de gaten houden.

groetjes nicole

heej
ik heb niet echt een keus.
aangezien ik een borstverkleining heb gehad.
word het voor mij flesvoeding en ik vind dat je dan ook net zo goed een band met je kindje kan hebben, ligt er net aan hoe je het doet maar dat is mijn mening val niemand aan.

groetjes marleen

Hoi,

Ik heb al een zoontje van nu negen maanden! We gaan komende week aan de klus voor nr2! Mag ik toch mijn visie geven?

Ik heb mijn zoontje 8 maanden borstvoeding gegeven! Ik ben er vrij open ingestapt! Ik dacht ïk zie wel hoe het gaat". Vanaf het begin is het super gegaan! Ik heb geen kloofje of ontsteking gehad! Niemand hoefde voor te doen hoe het moest...het ging eigenlijk vanzelf!
Daar hebben wij dus heel veel geluk mee gehad. ik heb het als heel makkelijk ervaren! Je hebt het altijd bij je, het is altijd op temperatuur, je hoeft niet met flesjes etc te zuilen! En je kunt er op vertrouwen dat je kindje gewoon datgene dirnkt dat hij of zij nodig heeft!
En echt hoor...niemand ziet er iets van als je ergens zit te voeden! Dat is puur het idee!

Ik realiseer me ook dat het echt niet bij iedereen zo gemakkelijk gaat! Dit is dan ook echt geen pleidooi voor orstvoeding! Maar ik zou mensen wel adviseren om het te proberen! Wie weet gaat het wel net zo maklelijk als bij ons! En dan ben je een ervaring rijker! Overstappen op flesvoeidng kun je immers altijd nog!

oeps...nu heb ik toch advies gegeven!

En wat die band met je kindje betreft....die bouw je echt al op tijdens de zwangerschap!

Roos

Hoi,

Ik heb inderdaad ook al eens hele dicussies meegemaakt over wel of geen borst/flesvoeding geven.
Zelf zou in eerst borstvoeding proberen.
Het lijkt me gewoon heel bijzonder.
Maar mocht de borstvoeding om wat voor reden dan ook niet goed gaan, dan zou ik denk ik zonder problemen over gaan op flesvoeding.

En wat maakt het eigenlijk uit, met de fles worden baby's ook wel groot.
Ik hoef alleen maar naar mezelf te kijken.

Ik vind het altijd erg jammer dat sommige mensen je het gevoel kunnen geven dat je faalt als je geen borstvoeding geeft.
Dus ik zeg maar zo, doe waar je jezelf prettig bij voelt.

Groetjes Mickey

Ik heb bij de eerste een poging gedaan en het was een hel op aarde, dus vrij snel overgestapt op de fles. Bij de 2e gewoon direct gezegt doe maar de fles en dat zou ik nu voor de derde idem doen.

Gr. mamaloe

Goedemorgen!

Ik zou borstvoeding willen geven. Het in ieder geval proberen.. het lijkt me gewoon heel bijzonder! Verder kan ik er weinig over zeggen omdat ik me er nog niet echt in verdiept heb.

Groetjes,

Ik heb deze vraag ook gesteld omdat ik altijd open sta om  te luisteren naar  ervaringen van andere mensen, maar ik ga toch altijd op mijn eigen gevoel af. Maar ik ben bang dat als het zover is, dat ze mij gaan 'dwingen' om toch bv te proberen, en daar heb ik niet zo zin in. (met ze bedoel ik bijv. de kraamhulp) Het is toch mijn lichaam, en kinderen worden ook groot zonder de borst.

Maar goed, laat ik eerst maar eens zwanger zijn (9-8 weet ik meer)

Terug
Bovenaan