Ik ben absoluut niet van de maffia, stond er van te voren open in. Slikte medicatie waarmee je niet zwanger kunt zijn of bv mag geven en ondanks dat het zonder in de zwangerschap goed ging, had ik me voorgenomen te beginnen zodra ik weer klachten zou krijgen en dan zou bv sowieso geen optie zijn.
Toch is mijn dochter nu 8 maanden en krijgt ze nog bijna volledig borstvoeding, naast de hapjes die ze krijgt. ‘s avonds krijgt ze van haar vader vaak ook een flesje kv, als ik al naar bed ben voor de avondvoeding en ook op het kdv krijgt ze, indien ze een extra voeding vraagt, een flesje kv naast de gekolfde melk. Ik kolf 1 a 2 keer op mijn werk en daarmee produceer ik onvoldoende voor op de opvang, dus als de vriezer leeg is, zal ze daar ook kv krijgen, mits ze dan niet al voldoende eet/drinkt ernaast.
Het kan zijn dat ik de enige ben, maar ik vind stoppen met bv gewoon moeilijk. Waarom? Geen idee! Bang dat ik haar niet goed meer kan troosten, niet af en toe dat slokje extra kan geven, bang dat ik de tel met het aantal schepjes en flesjes op een dag kwijt raak, haar overvoer, enzovoort. Ik kan dus makkelijk aan worden gezien voor ‘maffia’ omdat ik denk dat bv nu ‘het beste’ is, maar dat is meer omdat ik mezelf niet competent genoeg acht om ermee te stoppen. Wat enorm helpt is dat het geen moeite kost of pijn doet.