Borst of flesvoeding

Ik heb bij de eerste een half jaar volledig bv gegeven en wilde daarna combineren met flesvoeding. De productie was echter binnen 2 weken op 0 dus dat is niet gelukt. 
Nu krijgt de 2e ook tot het eind van mn verlof (14weken) volledig bv en daarna weer een poging tot combi doen. BV is nu eenmaal het beste maar moet ook leuk blijven voor mezelf, en ik wil écht niet weer gaan kolven. Afgelopen tijd nog wel geprobeerd maar die weerstand zit zo in mn hoofd dat er nauwelijks iets uit kwam 

Hoi!
Ik wilde van tevoren borstvoeding proberen (eerste kindje dus alles nieuw), maar heb wel gezegt wat niet gaat, gaat niet. Na de bevalling heb ik nog 2 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ik 4 weken te vroeg bevallen ben, en daar al begonnen met kolven omdat mijn dochter haar tongriempje 'voor het mooie' net ietsje te kort was om goed aan te happen. Thuis heb ik dit dus doorgezet, elke voeding heb ik afgekolfd. Ging opzich prima, hoge productie dus ik had al voorraad in de vriezer na een week, alleen het was erg vermoeiend. Na bijna 4 weken stopte de productie ineens en kon ik er nog maar 30ml uithalen als ik geluk had. Nog een paar dagen geprobeerd maar het lukte gewoon niet meer dus overgestapt op flesvoeding. Enerzijds jammer omdat het eerst zo goed ging, maar aan de andere kant had ik er wel vrede mee. 

Mooi om alle reacties zo te lezen, zijn veel mensen die tegenwoordig borstvoeding geven.
Ik trek me er niets van aan dat borstvoeding eigenlijk de enige weg is het is heel mooi maar niets voor mij!

Bij mijn eerste 12 maanden borstvoeding gegeven en bij de tweede 8 maanden. Toen begon mijn zoon af te vallen en had ik dus niet genoeg meer.
Bij deze derde wil ik ook weer borstvoeding gaan geven. Ik slik medicatie die ze de hele zwangerschap ook binnen hebben gekregen en op deze manier stoppen ze niet cold turkey, maar kunnen ze het geleidelijk afbouwen.
Mocht het niet lukken dan is het niet anders en dan is het prachtig dat er een alternatief bestaat. Iedereen moet voor zichzelf beslissen wat bij haar past.

Flesvoeding. Ik weet wat mijn kindje binnenkrijgt en hoef de flesjes niet allemaal zelf te geven (vooral snachts een voordeel aangezien ik nogal wat slaapproblemen heb). Ik voel ook niet zoveel voor/bij borstvoeding.

Bij de eerste borstvoeding gegeven. Zelf wilde ik het niet perse, maar na aandringen van mijn man toch gedaan. Maar na 4 weken al overgestapt op flesvoeding haha. Ik vond het echt wel mooi, zo'n kleintje aan je borst, dat miste ik daarna wel. Heeft iets heel intiems.
Maar ik vond het vreselijk dat ik altijd mn bed uit moest s nachts, ik was voor mn gevoel 24/7 aan het voeden, mn dochter weigerde soms de borst en dan zat ik met een krijsende baby en ik vond het heel vervelend dat ik niet wist wat ze binnenkreeg en waarom ze bv. 1.5-2 uur na een voeding huilde.. had ze wéér honger dacht ik dan? En ik had geen zin om te beginnen aan afkolven, vond ik gewoon teveel gedoe ofzo. Dus wilde alleen live borstvoeding geven of anders een flesje kunstvoeding erbij.
Toen ik overstapte op flesvoeding kwam er zoveel meer rust in huis. Ik wist wat ze dronk en ze kreeg haar volgende flesje niet eerder dan 2.5 uur na de vorige voeding. Als ze eerder huilde, was het dus geen honger en hielp een stukje wandelen of knuffelen wel om het huilen te stoppen. Ik vond het heerlijk dat mijn man ook een voeding kon doen, vooral s nachts haha.
Mijn tweede dochter is nu 6 maanden oud. Bij haar vanaf dag 1 kunstvoeding gegeven. Blij mee!!! Ook omdat ze met keizersnede geboren is, ik had borstvoeding lichamelijk echt niet aangekund denk ik de eerste week.. zoveel pijn had ik. Ik had echt genoeg aan mezelf en was zo dankbaar dat mijn man de eerste week alle nachten deed! 
Dus ik ben een echte flesvoeding mama en ik vind het heerlijk, ze worden er prima groot op! Ik geloof echt niet dat borstvoedingskindjes gezonder zijn ofzo, onzin!

Bij de eerste borstvoeding gegeven. Zelf wilde ik het niet perse, maar na aandringen van mijn man toch gedaan. Maar na 4 weken al overgestapt op flesvoeding haha. Ik vond het echt wel mooi, zo'n kleintje aan je borst, dat miste ik daarna wel. Heeft iets heel intiems.
Maar ik vond het vreselijk dat ik altijd mn bed uit moest s nachts, ik was voor mn gevoel 24/7 aan het voeden, mn dochter weigerde soms de borst en dan zat ik met een krijsende baby en ik vond het heel vervelend dat ik niet wist wat ze binnenkreeg en waarom ze bv. 1.5-2 uur na een voeding huilde.. had ze wéér honger dacht ik dan? En ik had geen zin om te beginnen aan afkolven, vond ik gewoon teveel gedoe ofzo. Dus wilde alleen live borstvoeding geven of anders een flesje kunstvoeding erbij.
Toen ik overstapte op flesvoeding kwam er zoveel meer rust in huis. Ik wist wat ze dronk en ze kreeg haar volgende flesje niet eerder dan 2.5 uur na de vorige voeding. Als ze eerder huilde, was het dus geen honger en hielp een stukje wandelen of knuffelen wel om het huilen te stoppen. Ik vond het heerlijk dat mijn man ook een voeding kon doen, vooral s nachts haha.
Mijn tweede dochter is nu 6 maanden oud. Bij haar vanaf dag 1 kunstvoeding gegeven. Blij mee!!! Ook omdat ze met keizersnede geboren is, ik had borstvoeding lichamelijk echt niet aangekund denk ik de eerste week.. zoveel pijn had ik. Ik had echt genoeg aan mezelf en was zo dankbaar dat mijn man de eerste week alle nachten deed! 
Dus ik ben een echte flesvoeding mama en ik vind het heerlijk, ze worden er prima groot op! Ik geloof echt niet dat borstvoedingskindjes gezonder zijn ofzo, onzin!

Terug
Bovenaan