Ik zag laatst dat op de bussen flesvoeding zelfs staat dat borstvoeding de alletbeste voeding is voor baby's... Ga alle wetenschappelijke onderzoeken maar eens lezen waarin staat wat voor gezondheidsvoordelen het heeft/kan hebben voor een kindje t.o.v. fles voeding. Flesvoeding is nooit te evenaren met borstvoeding qua antistoffen, bepaalde enzymen, mineralen. De darmen en andere organen ontwikkelen zich anders. Ik denk niet dat hier discussie over hoeft te zijn, want dit is allemaal wetenschappelijk bewezen.
Het ene kindje is ook vaker ziek dan het andere, ongacht borstvoeding of flesvoeding. Mijn dochtertje is deze week 5 maanden geworden en krijgt nog volledige borstvoeding en ik hoop zeker nog lange tijd door te gaan. Tuurlijk is het soms pittig, met name als ze 's nachts ineens spookt en je man niks kan doen. Je veel rekening moet houden met voeden als je weg wil. Maar ik heb zoiets; jammer dan, ze is maar 1x zo klein en zo krijgt zij de allerbeste start en ontwikkeling.
Sidenote: ik veroordeel niemand en iedereen moet helemaal zelf weten wat die doet! Iedereen heeft bepaalde redenen. Maar ik voel een discussie opkomen op dit forum van bv tegen kv, er is echter genoeg over onderzocht in de wetenschap dat dat denk ik niet nodig is?