Hoi Simone,
Ik wil nog even reageren op jouw stukje, niet om betweterig te doen, maar misschien heb je er wat aan als je bij de volgende langer wil gaan voeden....
Hoe wist je dat de borstvoeding bij jou terugliep? Had je geen volle borsten meer of kwam de kleine misschien vaker?
Als je borstvoeding geeft, krijg je vaak na een dag of 4 flinke stuwing. Je borsten maken dan meer melk dan je nodig hebt. Pas rond de 7-8 weken is het vraag-aanbodsysteem redelijk op elkaar afgestemd. Het kan dan dus zo zijn dat je geen stuwing meer hebt en dat je borsten zelfs leeg aanvoelen. Als het goed is krijg je wanneer de kleine aanlegt een toeschietreflex en op dat moment lopen je borsten ahw vol.
Daarnaast heeft een baby regelmatig groeisprongetjes en dan willen ze ook meer drinken, dat zijn regeldagen, maar die duren niet 1 dag(zoals ik in het begin dacht), maar eerder een paar dagen tot een week. Dan wil de kleine extra vaak drinken, wat dan weer de produktie omhoog brengt. Na zo'n regelperiode gaan ze weer volgens het "normale" schema drinken geef jij meer per voeding.
Nogmaals ik wil niet betweterig overkomen, maar ik heb al eerder moeders gezien die deze dingen niet wisten en daarom (gedeeltelijk) zijn gestopt. Er is overigens niks mis met flesvoeding, maar je geeft aan dat je hoopt langer te kunnen voeden, dus vandaar toch even mijn reaktie.
Ik hoop dat je er wat aan hebt,
groetjes, Yvette