borst of flesvoeding

Borstvoeding is idd beter en mooier enz.... Ik zou het niet willen missen en vind het jammer dat sommige vrouwen dit niet zullen meemaken.
Maar aan de andere kant begrijp ik het soms ook wel. Ik het begin was het super...maar na de 10 weken zwangerschapsverlof moet je weer werken en afkolven. ik voelde me af en toe echt een koe, ja. Het was niet makkelijk. Soms moest ik wel 3x kolven om 1 goede voeding eruit te halen. Noe lekker is dat.

Idd kies wat bij jou past. Borstvoeding geven als je er niet achter staat heeft geen zin. Dat gaat niet lukken. En die kunstvoeding is tegenwoordig ook heel goed.
 
hier gaan we weer voor de borstvoeding.

Bij de oudste is het nooit goed van start gegaan en is het 7 weken modderen geweest.
Maar nummer 2 en 3 ging vanaf het begin goed en hoop ook dit 4e kleintje lang zelf te mogen voeden.

Zal echt niet meer schrikken van regeldagen (waarbij het idd voor kan komen dat je 1 of 2 dagen elk uur aanlegt), dipjes rond menstruatie (die bij mij altijd doodleuk vrij vlot terugkeert ondanks volledige bv) etc.

Kijk er echt naar uit... nog een weekje of 4 en dan weer zo'n hummeltje aan de borst :)
 
hallo,

ik ga flesvoeding geven, om de simpele reden dat ik helaas een van de weinige ben die geen goede melk heeft. Mijn melk is te mager zeg maar. Heb het bij 4 van mijn kids geprobeerd, maar ze vielen te veel af en ik moest ze bij gaan voeden, bij mijn dochter heb ik het nog een week geprobeerd, maar bij deze heb ik mezelf voorgenomen niet te gaan tobben en gewoon gelijk flesvoeding te gaan geven.
 
Mijn dochter heb ik de eerste maanden de borst gegeven. Het ging prima en vond het erg gezellig.
Ben wel snel gestopt toen ik weer aan het werk was. Ik had een baan waarbij ik de grootste tijd op weg was en het daarmee combineren vond ik echt niet te doen. Inmiddels gebruik ik medicijnen en het ziekenhuis denkt dat ik hierdoor geen borstvoeding mag geven. Een team kinderartsen zouden ze zich hier nog wel over gaan buigen. Het is geen ramp, maar ik vind het wel jammer dat het nu waarschijnlijk niet mag. Het lijkt me ook zo vreemd, is het kleintje er zo uit, mag het niet direct aan mijn borst.
 
bij de 1e heb ik geprobeerd bv te geven, maar omdat mevrouw veel te gulzig was ging die niet goed, ze verslikte zich bij elke slok, dus heb ik 10 weken gekolft, ik vond het verschrikkelijk dat gekolf, en na 10weken stopte de bv vanzelf dus ben ik over gestapt naar kunstvoeding, wat was ik daar blij mee, dat kolven koste zoveel tijd waardoor er minder tijd over was om van mijn dochter te genieten.
nu heb ik besloten om bv te proberen, maar als dat op 1 of andere manier niet lukt stap ik meteen over naar kunstvoeding, ik heb mijn kolf al weggegooit, dat ding ga ik nooit meer gebruiken!!
en als ik dan weer aan het werk moet zie ik dan wel wat ik ga doen, wat op dat moment het beste voelt.
borstvoeding is heel mooi, maar het moet geen kwelling zijn. en met kunstvoeding worden ze heus ook wel groot en gezond!!
 
Ik heb voor borstvoeding gekozen. In mijn omgeving (zus, schoonzus en ook moeder jaren geleden) ging het helemaal niet goed en zijn ze allemaal overgestapt op flesvoeding. Maar ik wil het op z'n minst toch proberen!
 
Ik kies ook voor borstvoeding. Ik hoop dat het goed op gang komt.
Mijn redenen: ten eerste, omdat ik denk dat het echt beter voor het kindje is; ten tweede, ik hoop dat het me helpt m'n zwangerschapskilo's wat makkelijker te verliezen (de eerste reden is natuurlijk wel de belangrijkst ;))
Wat ik dan doe als ik weer ga werken, zie ik dan wel weer. In principe wil ik wel kolven, maar eerst maar eens zien dat het gaat lukken.
 
Ik kies ook voor borstvoeding. Ik hoop dat het goed op gang komt.
Mijn redenen: ten eerste, omdat ik denk dat het echt beter voor het kindje is; ten tweede, ik hoop dat het me helpt m'n zwangerschapskilo's wat makkelijker te verliezen (de eerste reden is natuurlijk wel de belangrijkst ;))
Wat ik dan doe als ik weer ga werken, zie ik dan wel weer. In principe wil ik wel kolven, maar eerst maar eens zien dat het gaat lukken.
 
Terug
Bovenaan