borst of flesvoeding

ik ga voor flesvoeding.. om de simpele reden dat ik dr nie van houd als er iemand aan mn borsten zit.. en ik echt rillingen krijg van het idee dat er een kleintje (mijn eigen kleintje) uit drinkt.. en dan nog niet te spreken over spruw en borstontsteking en tepelkloven..van mn leven niet..

flesvoeding is tegenwoordig net zo goed! mn eerste zoontje heeft ook alleen maar flesvoeding gehad.. en nooit ziek geweest tot nu toe.. en woog bij de geboorte 2790 gram.. en nu 10 maanden later 10 kilo.. dus ik ga voor de fles!
 
Inderdaad Sjaar, volgens mij is flesvoeding tegenwoordig even goed. Trouwens ook volgens mijn gyn, verpleegk, vk, etc.
Ik vind het jammer wanneer mensen continu roepen dat borstvoeding beter is. Er wordt dan gezegd dat het je eigen keuze is, maar geven wel indirect even mee dat je schijnbaar niet het beste aan je kind wil geven! Mijn dochter heeft de eerste maanden borstvoeding gekregen maar is ook het eerste jaren van haar leven erg ziek geweest. Ieder virus wat ze tegen kwam belanden stevig.
 
hey judithmb1,

ik heb me in het begin ook vaak veroordeeld gevoeld als ik zei dat ik flesvoeding wou geven aan mn zoon.. je krijgt dan toch van veel mensen (kraam enz..) een verhaal over borstvoeding..

heb dus tijdens de kraamweek ook meteen gezegd dat ik geen discussies wou.. en dat helpt.. ik heb voor mezelf de keuze gemaakt en daarmee punt uit.. en wou dus hier ook even mn verhaal vertellen om t taboe (want dr is een klein taboetje) op flesvoeding een beetje te doorbreken!

dr zijn meer mensen die bewust flesvoeding geven..:D

liefs
 
tuurlijk meid zijn er meerdere mensen die voor flesvoeding kiezen... je moet het gewoon doen waar je lekker bij voelt! Ik kies zelf voor bv... en dat respecteer ik dan ook voor ander die flesv wilt geven! Als iedereeen dat doet is er niks aan de handje toch?

xxxjes inkie
 
Ik heb drie kinderen en heb het met alle drie geprobeerd maar ik ben er niet voor gemaakt. Met de eerste 10 dagen volgehouden, met de 2e 3 dagen en met de laatste nog geen 24 uur. Allemaal problemen van uiteenlopende aard. Eigenlijk wilde ik het ook bij de laatste niet meer als je diep in mijn hart keek maar deed het toch onder druk van de "deskundigen". Nu denk ik, als ik weer zwanger zou worden, ik begin er niet eens meer aan! Gelijk de fles erin.

Ik geloof wel dat BV beter is dan FV maar wel onder 1 voorwaarde: de moeder moet zich er goed bij voelen. Is dat niet het geval, ik werd vreselijk gestrest van elke voeding, dan heeft dat ook zijn weerslag op het kind. Mijn oudste dochter kwam gigantisch bij toen ik overging op de fles. Het was een zegen voor het hele gezin!

Succes met ieders keuze! Ik zou overigens wel adviseren het te proberen met je eerste kindje, je weet nooit of je het misschien toch fijn vindt.... stoppen kan op elk ogenblik.
 
hier wordt het borstvoeding. bij de eerste 6 maanden gegeven, met tepelhoedje. Me tepels waren te gevoelig.
Even kijken hoe het gaat met me dochter erbij. maar komt vast goed. (de tepelhoedjes liggen al klaar)
 
Ik vraag me af of borstvoeding nu zoveel beter is dan flesvoeding. Want waarom moet je als je borstvoeding geeft vitamine K bij geven en met flesvoeding niet? Als borstvoeding dan zo goed is, zou je geen vitamine bij hoeven geven denk ik dan.

Maar inderdaad vind ik laat ieder in zijn waard, wat de rede ook is om wel of geen borstvoeding te geven. Bij mijn laatste kindje heb ik het ook min of meer tegen mijn zin in nog een keer geprobeerd, omdat iedereen zei dat het zo goed was. Gevolg, mamma in de stress, dochter in de stress. Dus nee, bij deze echt geen borstvoeding. De verloskundige weet het ook en die heeft een aantekenig gemaakt dat ik bij een van de laatste controles pilletjes mee krijg die ik na de bevalling moet innemen om de melkproductie tegen te gaan.
 
borst geven is super ....maar het moet geen kwelling zijn (zoals poiuytrewq ook al zei)

ik vind het goed als vrouwen het willen proberen, maar als het niet mogelijk is of je er niet pretti bij voeld : vooral niet doen.

Borst voeding is niet zo makkelijk.
De fles (vind ik) wel. Dat is poeder, water, schudden, opwarmen en klaar.

De borst zit je idd wat langer. Goed aanleggen - spruw (zelf ook gehad), "verkeerde" tepels, afkolven en nog meer van dat soort dingen.

Ondanks alles vind ik het super mooi en ga mijn 2de ook weer borstvoeding geven (zolang het kan) en toen ik 8 maanden verder was heb ik gehuild omdat ik wel moest stoppen hiermee (geen melk meer) maar het was ook een opluchting hoor.
Vooral bij de opvang. Ze gebruiken afgekolfde melk net zoals gewone melk. Ze gooide zo een hele fles weg....wat maakt het uit...niet wetende dat ik daar 2x voor gekolft had.

Maar goed.

Iedereen heel veel succes met haar keuze en bedankt dat jullie dit wilde delen. Vind het leuk om deze verhalen te lezen.

groetjes Jeanine
 
Terug
Bovenaan