Borstvoeding of flesvoeding

<p>Dag dames, momenteel 14+3 weken zwanger van ons eerste kindje. En ik twijfel erg tussen borstvoeding en flesvoeding, eerst zei ik stug; ik ga voor borstvoeding. Maar ik merk dat ik steeds meer ga twijfelen. Ik gun namelijk mijn man of familie ook om de kleine te voeden, dat is makkelijker met fles voeding. Tevens als je op stap gaat lijkt mij het makkelijker om flesvoeding te geven, ik ben niet het type die overal ‘ontbloot’ wilt zitten. En je weet wat ze binnen krijgen. Daarin tegen word er wel aangeven dat borstvoeding erg speciaal is en altijd de juist temperatuur, etc. Wat doen jullie? Of wat hebben jullie gedaan? Benieuwd naar jullie verhalen, dan denk ik nog even na haha.</p>

Ik had ook mijn twijfels omdat je over wel het advies krijgt om borstvoeding te geven. Dat ons zoontje geboren was wist ik het zeker dat het de fles ging worden. Vond het Veelste fijn dat zijn vader de fles kon geven omdat ik moe was?

Ik begon met borstvoeding. Dit de eerste anderhalve week met moeite gedaan (onze zoon lukte het niet goed te drinken). Nu over op flesvoeding en dat gaat prima.
Maar hierin is geen goed of fout, je moet doen wat voor jou goed voelt (dus nier redeneren dat het ene meer ‘hoort’ dan het andere bijvoorbeeld). Ik wilde sowieso ook niet in m’n eentje verantwoordelijk zijn voor het voeden dus had van tevoren al besloten zeker te gaan kolven (vooral in de nacht wilde ik niet de enige zijn). Dus dat hoeft borstvoeding niet in de weg te staan hoor!

Bij ons kindje ben ik er heel erg open in gegaan. Ik wilde graag borstvoeding geven maar zou dit niet lukken dan werd het flesvoeding. Gelukkig ging het heel goed en makkelijk. Wel moest ik snel de avondvoeding gaan kolven waardoor ook anderen de fles konden geven. Ondanks lastige momenten ben ik blij dat ik 7 maanden borstvoeding heb kunnen geven.

Ik ben na een aantal dagen borstvoeding proberen te geven overgestapt op flesvoeding. Mn dochter hapte niet goed aan en het koste mij enorm veel moeite ook verder. Voelde mij er ook niet fijn bij. Verder vond ik het fijn dat ik wist wat mn dochter binnen kreeg en vond ik het ook heel fijn dat mn vriend zo af en toe wat kon doen!

Overigens is helemaal niet bewezen dat borstvoeding écht beter is voor je kind. Het is wel goedkoper ? en veel mensen schijnen het heel fijn te vinden om te doen (heb het zelf niet lang genoeg kunnen doen om dat te ervaren).

Hier ook 7 maanden borstvoeding gegeven.
Ik ben ook totaal geen type voor te voeden in openbaar,  daarom ook nooit gegaan. 
Als ik weg ging dan deed ik kolven en nam ik een flesje mee,  dit kan ook voor de nacht.

Ik vond het voeden heerlijk, een geniet momentje met mijn dochter.

Succes met je keuze

MikkieX, dat is het wel. Borstvoeding is ip de beste voeding voor je kind, maar... Het werkt gewoon niet altijd en het past niet bij iedereen. Ieder zijn keuze en we boffen dat we zulke goede flesvoeding hebben in Nederland.
Ik moest en ik zou borstvoeding geven. Maar mijn zoontje hapte niet goed aan en ik heb 5 weken lopen klooien. Achteraf gezien had ik misschien beter kunnen overstappen op flesvoeding. Uiteindelijk is het gelukt en ben ik blij dat ik bijna 11 maanden borstvoeding heb kunnen geven.
Bij mijn dochtertje stond ik er meer open in en als het niet lukte zou ik overstappen op flesvoeding. Haar borstvoeding mocht niet ten koste gaan van de aandacht voor mijn zoontje. Maar ze was echter een borstvoedingswonder. Wel is ze een flessenweigeraar geworden.
Zet voor jezelf de voor en de nadelen ik een rij en scoor ze op hoe belangrijk je ze vindt. Tel de punten voor de voor en nadelen bij elkaar op en je hebt jouw antwoord. 
Ik vond het juist fijn dat ik niet wist wat ze binnen kregen. Had ik daar ook geen zorgen over. 
Succes met je keuze.

Terug
Bovenaan