Wat al gezegd is: er is geen goed of fout, samen met jouw partner een keuze maken waar jullie achter staan, en die bij jullie past. Ik deel ook graag mijn ervaring.
Ik twijfelde op het begin van mijn zwangerschap ook erg tussen bv of kv. Veel gelezen op internet, met mijn verloskundige besproken en samen met mijn partner uiteindelijk gekozen om voor bv te gaan, maar wel gezegd als het stress of pijn oplevert, stappen we over op kv. Bij mij ging het direct goed, mijn dochtertje hapte goed aan, productie kwam meteen op gang en ook het kolven ging goed.
Ik geef ook geen borstvoeding in het openbaar, wel geprobeerd maar helaas voel ik me niet op mijn gemak. Als we weggaan, nemen we dus altijd afgekolfde voeding mee. Ook geeft mijn partner vaker voedingen met afgekolfde melk en hebben ook oma’s, opa’s en tantes en ooms al voedingen kunnen geven.
Ik ben heel blij met mijn keuze. Ik vind het ideaal, altijd snel bij de hand en op temperatuur, ook voor de nachten is het heel fijn. Maar ik geniet vooral heel erg van de momenten met mijn dochter. Het is heel bijzonder. En ik geloof dat ik zo mijn dochtertje de beste start geef.
Succes met het maken van je keuze.