borstvoeding of flesvoeding

Danielle,

ik wens jou ook nog even plezier met het getrappel in je buik en mocht je inderdaad overwegen het toch te proberen dan hoop ik dat het je lukt en dat jij en je kleintje er van genieten.

Ik kijk er echt weer naar uit zo'n kleintje aan mijn borst, zo mooi en zo intiem en zo puur.

Veel plezier verder en blijf vooral lekker genieten.

Miep

Beste Danielle,

Ik ben het volkomen met je eens,  en ik wens je heel veel plezier en geluk met de kleine en succes met de bevalling. Ik reageer nog geeneens op die belachelijke uitspraken. Het is gewoon de moeite niet waard.

Liefs,

Sabrina mv Myron 11/10

Nou, Sabrina. Als je nou eerst  even goed gaat nadenken over wat er allemaal  gezegt is hier dan kom je erachter dat het allemaal niet zo belachelijk is als je nu denkt! Neem nou het bericht van Emilia, waarin zij heel goed heeft verwoord hoe het nou eigenlijk zit, hoe de 'pro-bv' moeders denken. Wat zij daar heeft neergezet proberen wij al een hele tijd uit te leggen maar we drinen niet tot een aantal moeders door. Die moeders slaan als een gek om zich heen omdat ze niets over borstvoeding willen horen, want jezelf schuldig voelen is niet leuk. En dáár zijn jullie bang voor! Maar dat is niet onze bedoeling hoor! Wij willen alleen maar onze mening geven! En ik, en ik weet niet of dat ook voor de andere 'pro-bv' moeders geld, hoop echt dat er toekomstige moeders zijn die door discussies als deze beter gaan nadenken of dat ze 'zomaar' kiezen om niet voor borstvoeding te gaan. En verder wil ik nog zeggen, dat de 'pro-kv' moeders niet echt inhoudelijk ingaan op de teksten van de 'pro-bv' moeders, maar andersom gebeurd dat wel en dat is erg jammer, want zo loopt de discussie straks echt uit de hand. De 'pro-kv' moeders voelen zich alleen maar beledigd en denken dat de 'pro-bv' moeders hun alleen maar willen aanvallen en beschuldigen. En dát is dus niet zo! Er is hier vrije meningsuiting! En ben dan niet zo flauw om in dit topic te komen vertellen dat je toch niet aan deze discussie mee wilt doen omdat het allemaal zo belachelijk is, want ik vind die uitspraak heel erg belachelijk dan!

elisabeth,
als je de mail van danielle nog maals leest, dan snap je wat ik bedoel met mijn uitspraak. het gaat er niet om wat iedereen uilegt over borstvoeding of flesvoeding, maar om de vervelende aanvallende reacties!! zoals nu die van jou...ik heb ook mijn verhaaltje gedaan een aantal dagen terug.als je die leest dan snap je nu mijn mening over  bv en fv  .
ik bedoel hier alleen maar mee te zeggen, HOU HET GEZELLIG OP DIT FORUM!!!

Oh Elisabeth,
Lees jij je eigen teksten wel eens na? In dit laatste berichtje weet je weer zo goed te vertellen waar fv-moeders bang voor zijn (om later schuldgevoelens te krijgen). Toch knap dat jij voor andere kan bepalen wat ze denken en (gaan) voelen.

Verder zeg je ergens dat fv-moeders niet op argumenten van bv-moeders in gaan. Andersom is dat ook niet. Er wordt hier en daar hoogstens vermeld dat fv-argumenten allemaal onzin zijn en met laksheid te maken hebben. Ik heb ook al vaker een berichtje geplaatst met achter elkaar de verwijten die fv-moeders naar hun hoofd gegooid krijgen (en dat zijn geen zachte verwijten), daar wordt ook nergens op gereageerd. Blijkbaar is het gooien met modder naar fv-moeders toegestaan. Mag je ze beledigen en kwetsen want zij zijn immers de 'slechte moeders'.

Naar mijn mening wordt over de bv-moeders weinig slechts gezegd enkel dat een aantal nogal fanatiek kwetsende opmerking rondstrooid en DIE bv-moeders hebben het predikaat bv-maffia meegekregen.
Pro-bv is helemaal nix mis mee. Waar wel iets mis mee is, is denken te weten hoe andere zich voelen, wat ze moeten denken en moeten doen. En dat met kwetsende opmerkingen voor elkaar proberen te krijgen. Wat al eerder gezegd is(geloof door Daantje) gaat om de toon en jezelf blijkbaar beter voelen.
Gegroet Ivy

hallo,

heb de discussie al een tijdje gevolgd en ik moet zeggen dat ik af en toe echt met gekromde tenen hier alles lees. Dat je voor of tegen iets bent is prima, maar laat een  ander ook in zijn waarde als diegene een bepaalde beslissing maakt! Ookal vind je zelf dat het "geen goed argument" is. Wie ben je zelf om dit voor iemand anders te beslissen?

Ik ga zelf flesvoeding geven. En waarom: omdat ik het gewoon NIET zie zitten om bosrtvoeding te geven. Ik heb er geen gevoel bij en ik vind het idee alleen al niet fijn. Ook wil ik de vader en anderen de kans geven om een flesje te geven. Ik weet dat dit kan als je kolft maar ik vind mezelf geen "melkfabriek"(om het maar even heel cru uit te drukken) dus ook hiervan zeg ik""nee, dat doe ik niet"

Daarnaast weet ik zeker dat ik ook als fles moeder het allerbeste aan mijn ukkie zal kunnen geven: liefde, warmte en genegenheid!

groetjes kreeftje 1977

wat een ellenlange,kwetsende discussie is dit zeg.Claudia geeft aan dat ze nieuw is op dit forum en vraagt iets.En iedereen reageert maar in het wilde weg.Als ik Claudia was zou ik nooit meer wat vragen.Het gaat eigenlijk nergens over.
Iedereen maakt dat toch lekker zelf uit hoop ik.Je moet doen waar je je het best bij voelt.Het is allemaal al pittig genoeg.
En er zijn heel veel goede verenigingen die Pro Bv zijn,dan hoeft dat toch niet zo kwetsend op dit forum?
Als zelfs mensen niet meer willen komen op het forum omdat sommige moeders echt een beetje doorslaan gaat het naar mijn idee echt wel de verkeerde kant op.

Als je iemand wil overhalen om toch Bv te gaan geven moet je juist positief stimuleren niet mensen afkraken.Werkt eerder averechts.
En juist moeders die hun eerste kindje verwachten zijn al onzeker genoeg en dan wordt het ze  nu niet gemakkelijker gemaakt.

Misschien is het een plan om deze discussie geen discussie meer te laten zijn.
In de kersttijd is het erg prettig als het wat gezelliger is in de wereld.En dit forum is bedoeld voor adviezen en geen kritieken.
Laten we afspreken dat het hiermee klaar is en iedereen zijn eigen beslissingen mag nemen?
En we geen bewuste flessemoeders en geen bewuste borstgevende moeders gaan veroordelen?Lijkt mij een strak plan!

Prettige kerstdagen een gelukkig babyrijk 2006!

groetjes Cindy34
22 weken en 2 dagen zwanger van het vierde kindje.

Terug
Bovenaan